عسل مومدار نخرید

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
سلامت نیوز:مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور با اعلام این مطلب گفت: کمیتهای متشکل از اداره استاندارد، انجمن علمی زنبورعسل، اتحادیه زنبورعسل و بخش زنبورعسل بهدنبال استانداردسازی عسل تولیدی در کشور است.

عفت رئیسی سرحدی با اشاره به این موضوع که عسل را بهصورت مومدار خریداری نکنید، افزود: اولویت عسلهایی که در سطح شهر بهصورت مومدار به فروش میرسد، دارای مومی با درصدی از پارافین هستند که برای سلامت افراد زیانآور است.

وی خاطرنشان کرد: زنبورعسل برای تولید هر گرم موم، شش گرم عسل مصرف میکنند. لذا تولیدکنندگان حقیقی عسل نیز معمولاً حاضر به فروش عسل با موم نیستند و از موم تولیدشده دوباره برای تولید عسل استفاده میکنند.

رئیسی سرحدی ادامه داد: موم مصنوعی در کارگاههای مومسازی با ترکیب پارافین و موم طبیعی تولید میشود.

وی ادعا کرد: برندهای مختلفی از عسلهای تقلبی در فروشگاههای زنجیرهای و میادین مشاهده میشوند که دارای درصدی از عسل طبیعی و شکر غلیظ شده هستند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور یادآور شد: فروشگاههای زنجیرهای بهدنبال کالاهایی هستند که بیشترین سود را برای آنها داشته باشد و عسلهای تقلبی را با سود 30 تا 40 درصد به فروش میرسانند.

رئیسی سرحدی با بیان اینکه قیمت تمامشده هر کیلوگرم عسل طبیعی 12 الی 15 هزار تومان است، تأکید کرد: با اختصاص مراکزی برای عرضه عسل طبیعی میتوان عسل طبیعی را به دست مصرفکننده رساند و تولیدکننده نیز محصول خود را به قیمت مناسبی به فروش میرساند.
 
بالا