شهيد محمد رضا رمضاني

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]شهيد محمد رضا رمضاني[/h]

شهيد محمد رضا رمضاني

اولين روز اسفنديار سال 42 در شهرستان نراق، ديار فاضلين نراقين به دنيا آمد. از همان دوران نوجواني اوج محبت به اسلام و تشيع در رفتارش آشکار بود که پدرش گفت بود: «از بين پسرانم محمد رضا وقف امام زمان (عج) کردهام».
دوره راهنمايي را که مي گذراند مدرسه را رها کرد و سر به آستان مدرسه امام صادق ـ عليه السلام ـ نهاد و در قم عباي طلبگي به دوش گرفت.
دوران انقلاب، دوران مبارزاتي محمد بود که در اثر فعاليتهاي انقلابي تحت تعقيب ساواک قرار گرفت. در ماجراي حمله مأمورين شاه به فيضيه و مدارش علميه به تهران رفت و مدتي مشغول به کار شد. ولي بر سر آتش عشق جوشيد و ماندن بر او ميسر نشد. دوباره به قم بازگشت و به صورت مخفيانه اعلاميه هاي امام را به نراق منتقل و بين مردم پخش کرد.
بعد از پيروزي انقلاب با کمک دوستانش انجمن اسلامي و ستاد مقاومت نراق را به راه انداختند و نظم عمومي را به شهر بازگردانند و با آغاز جنگ به افراد داوطلب آموزش نظامي داده و براي حضور در جبهه آماده مي کردند که خود هميشه از پيش گامان حضور در رزم بود.
شهيد رمضاني به دفعات و در عمليات هاي مختلف در جبهه حضور داشت که بار آخر با اين که هنوز جراحت دستش که يادگاري عمليات فتح المبين بود به طور کامل بهبود نيافته بود در عمليات بيت المقدس حاضر شد و هنگام باز پسگيري پل «نو» خرمشهر به شدت زخمي و به بيمارستان اهواز منتقل شد و در همان جا به آرزوي خود رسيد و در طلب وصل دوست جانش را فدا کرد که دوست براي محمد از جان دوست تر بود.

ستاد کنگره شهداي روحاني سراسر کشور
 

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
کاش یه عکس هم از شهید می ذاشتید
 
بالا