آیا می دانید علت گریزبرخی از جوان ها از دین چیست ؟

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



13.gif


حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در پاسخ به پرسشی درباره علل دین گریزی جوانان این گونه پاسخ داده است :دین گریزی مخصوص جوانان نیست بلکه در همه اعصار و قرون دین گریزی در قشرهای مختلف مردم بوده است دین گریزی معلول یک علت نیست بلکه علل گوناگونی دارد .


ansarian.jpg

گاهی دین گریزی معلول جهل به دین است ، اگر انسان دین حقیقی را که اسلام الهی است از طریق قرآن و اهل بیت بشناسد و خود هم خواهان خوشبختی دنیا و آخرت خود باشد از دین گریزی دست بر می دارد .

گاهی دین گریزی معلول عمل کرد خشن خانواده های دین دار در دین داری است
، خانواده های که بد دین و دیندار بدی هستند سبب دین گریزی نسل خود می باشند .
گاهی سبب دین گریزی عملکرد زشت متولیان دین و متولیان حکومتی است که نام اسلام را یدک می کشند . افراد ضعیف الاراده و نا آگاه وقتی عملکرد زشت متولیان دین و متولیان حکومت دینی را می بینند دین گریز می شوند .

گاهی دین گریزی سببش دین های تحریف شده آسمانی مانند آئین مسیحیت و یهودیت و عمل کرد اربابان کلیسا و کنیاست ، پوکی دین ساختگی نصرانیت و یهودیت و حاکمیت خشن رابابان کلیسا و کنیسا سبب دین گریزی میلیارد ها نفر در غرب بوده است
.
و چه نیکوست اگر دین گریزان و به ویژه جوانان دین گریز به جای این که معیار عدم پذیرش دین را خانواده خشن گرا ، یا متولیان منحرف دین ، یا متولیان منحرف حکومت دینی قرار دهند ، کتاب خدا قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت و روش دینداران واقعی و معتدل و مستقیم را معیار و میزان برای پذیرفتن دین قرار دهند و از دین گریزی که سبب خرابی دنیا و آخرت است بگریزند.

منبع : شفقنا


 
بالا