شیوه ها و منابع نصب اپلیکیشن در اندروید3

ادمیرال

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
استفاده از استورهای متفرقه
برای جستجو و دریافت برنامه های اندرویدی تنها لازم نیست که شما وابسته به پلی استور (فروشگاه اختصاصی گوگل) باشید. امروزه گروه ها و شرکت های مختلفی اقدام به راه اندازی استورهای اختصاصی خود کرده اند که در برخی مواقع از نظر امکانات یا سهولت دسترسی به رقابت با پلی استور می پردازند.
از نمونه های مشهور این استورها می توان به App Store آمازون ویژه اندروید اشاره کرد. این استور امکانات جانبی ویژه ای دارد که آنها را در پلی استور نمی توان یافت. از جمله اینکه به صورت دوره ای برخی اپلیکیشن های غیر رایگان را به صورت موقت، رایگان عرضه می کند. البته بخش ناامید کننده ماجرا اینجا است که اپ استور آمازون فعلا تنها در آمریکا قابل دسترسی است.البته خوشبختانه استورهای اپلیکیشن اندروید به همین دو گزینه محدود نمی شوند و حتی نمونه های ایرانی موفقی هم به در وب به چشم می خورند که با توجه به عدم دسترسی کاربران ایرانی به پلی استور، می توانند بسیار مفید و کاربردی باشند.یکی از این استورها که چند سالی است با کیفیت بالا و منظم مشغول به کار است، «کافه بازار» نام دارد. این استور تنها به عرضه اپلیکیشن های رایگان خارجی می پردازد و هیچ گاه نمی توانید نرم افزارهای غیرقانونی یا کرک شده را درون آن بیابید. در کنار این موضوع، بخش جذاب دیگر این فروشگاه، عرضه اپلیکیشن های توسعه دهندگان ایرانی است. این اپلیکیشن ها به دو صورت رایگان و غیر رایگان عرضه می شوند و «بازار» با این کار توانسته بحث درآمد زایی اپلیکیشن نویسی اندروید را به موضوعی جدی در میان برنامه نویسان فارسی زبان تبدیل کند.برای استفاده از این استور، نیاز است که ابتدا از طریق موبایل تان به سایت GetBazaar رفته و با کلیک بر روی دکمه «دریافت بازار»، اپلیکیشن فروشگاه بازار را بر روی تلفن همراه اندرویدی تان نصب کنید. راه دیگر نصب این اپلیکیشن، باز کردن سایت GetBazaar بر روی کامپیوتر و اسکن کد QR موجود در صفحه آن توسط تلفن است.اکنون به راحتی می توانید با استفاده از بخش جستجوی این اپلیکیشن برنامه های مورد نیازتان را یافته و مستقیم بر روی تلفن تان دانلود کنید. همچنین در صفحه اول این اپلیکیشن، برنامه های جدید و پر طرفدار را هم می توانید بیابید. اگر هم قصد استفاده از اپلیکیشن های ایرانی غیر رایگان را دارید، تنها کافی است اکانت خود در سایت بازار را به مبلغ دلخواه و از طریق کارت های بانکی شارژ کرده و آنگاه به دانلود اپلیکیشن های غیر رایگان درون بازار بپردازید.یکی دیگر از نمونه های ایرانی موفق فروشگاه اپلیکیشن ویژه اندروید، MyKet است که چندی بعد از بازار شروع به کار کرده و توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. برای استفاده از این استور باید به سایت MyKet.ir رفته و اپلیکیشن ویژه آن را دانلود کنید. البته بر خلاف بازار، مشاهده اپلیکیشن های موجود در این مارکت هم تنها از طریق اپلیکیشن MyKet ممکن است و لیست اپلیکیشن ها درون سایت قابل دسترس نیستند. همچنین در این فروشگاه امکان استفاده از اپلیکیشن های غیر رایگان ایرانی و خرید آنها را ندارید.یکی دیگر از فروشگاه های اپلیکیشن مورد توجه در ایران «ایران اپس» است که علاوه بر دارا بودن اپلیکیشن، برای جستجو و نصب برنامه ها، امکان جستجو میان اپلیکیشن ها از طریق سایتش را هم به شما می دهد. نکته جالب بعدی این جا است که با اسکن QRCode اختصاصی موجود در صفحه توضیحات هر برنامه، می توانید به آسانی آن را دانلود کنید. البته پیشنهاد ایران اپس، نصب اپلیکیشن ویژه این فروشگاه برای استفاده راحت تر از محصولات است. دیگر نکته جالب درباره فروشگاه ایران اپز، این است که شما برای خرید اپلیکیشن نیازی به شارژ اکانت تان و سپس انجام خرید ندارید و با انتخاب دکمه «خرید» در صفحه یک برنامه از درون اپلیکیشن ایران اپس، مستقیما به سامانه پرداخت آنلاین بانک سامان متصل شده و با پرداخت هزینه، برنامه را دریافت می کنید.
حذف اپلیکیشن ها از تلفن اندرویدی
ممکن است که به دلیل کمبود فضای ذخیره سازی و یا عدم رضایت از کارکرد یک اپلیکیشن، بخواهید آن را از موبایل تان حذف کنید. این کار به دو روش قابل انجام است:
۱- استفاده از Application Manager موبایل: با این روش می توانید هر یک از اپلیکیشن های دانلود و نصب شده بر روی موبایل تان را پاک کنید. البته اپلیکیشن هایی که به صورت پیش فرض بر روی موبایل تان وجود داشته اند، در اینجا دور از دسترس هستند.برای دسترسی به این بخش، از منوی Settings به قسمت Applications و آنگاه Manage Applications بروید. بر روی اپلیکیشنی که قصد حذف آن را دارید، تپ کنید. آنگاه طبق اطلاعات موجود در صفحه مشخصات اپلیکیشن، آن را پاک (Uninstall) کنید.
۲- استفاده از پلی استور: در صورتی که به گوگل پلی استور دسترسی دارید و اپلیکیشن های خود را از طریق آن نصب کرده اید، برای حذف آنها هم می توانید همین شیوه را دنبال کنید. پس از باز کردن اپلیکیشن پلی استور بر روی تلفن خود، تب My Apps را باز کنید. اکنون بر روی اپلیکیشنی که قصد حذف آن را دارید، کلیک کنید. دکمه Uninstall را بزنید تا برنامه از روی موبایل تان پاک شود.
 
بالا