گوشی موبایل را چگونه تمیز کنیم؟

MeLoDy

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تمیزکردن صفحه نمایش تبلت و گوشیها کار بسیار سادهای است؛ زیرا برای انجام این کار به وسیله و ابزاری خاص نیازی نیست. البته نکته بسیار مهم در این ارتباط، دانستن این نکته است که بسیاری از پارچهها و مواد تمیزکننده به خودی خود میتواند به صفحه نمایش آن آسیب برساند. به همین منظور فقط کافی است با برخی از این راهکارها که در زیر به آنها اشاره میکنیم، آشنا شوید.


کارهایی که نباید انجام دهید
*هیچ گاه از مواد شیمیایی شامل آمونیاک یا مواد پاککننده حاوی الکل استفاده نکنید. اگر هم به مایعی نیاز داشتید، میتوانید مقداری آب روی پارچهای که قصد دارید با آن صفحه نمایشتان را تمیز کنید، بریزید. علاوه بر این شما میتوانید از محلولهای خاص همانند iKlenz برای پاک کردن گوشیتان استفاده کنید؛ زیرا چنین محلولهایی از سوی کمپانیهایی بزرگ همچون اپل ساخته شده و تائید میشود.

*هیچ گاه از پارچههای زبر و دستمال کاغذی استفاده نکنید، چرا که مواد به کار رفته در آنها باعث خراش صفحه نمایش گوشیتان خواهد شد. هر چند چنین خراشهایی ممکن است در ابتدا کوچک باشد و زیاد به چشم نیاید، ولی به مرور زمان عمق بیشتری پیدا میکند. در عوض از پارچههای مایکروفیبری استفاده کنید. این پارچهها مخصوص پاک کردن سطوح حساس طراحی شده است.

*از آب زیاد برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده نکنید، اگر هم نیازی به استفاده از آب داشتید بهتر است ابتدا آب را به پارچه بزنید. هیچ گاه به طور مستقیم آب را روی صفحه نمایشتان نریزید. نکته بسیار مهم دیگری که باید در اینجا به آن دقت کنید، خاموش کردن گوشی پیش از پاک کردن آن با آب است. در نهایت هیچ وقت به مقدار زیاد روی صفحه نمایش تان فشار نیاورید؛ زیرا این مساله باعث کاهش کیفیت صفحه نمایش و خراب شدن گوشیتان میشود.

*چنانچه صفحه نمایش گوشیتان از جنس پلاستیک است، پاک کردن آن کار چندان سختی نیست و به آسانی میتوانید با هر روشی که خواستید این کار را انجام دهید.

[h=1]استفاده از پارچههای مایکروفیبری
برای پاک کردن صفحه نمایشهای لمسی به تنها چیزی که شما نیاز دارید پارچههایی از جنس مایکروفیبر است. چنین پارچههایی را میتوانید در جعبه عینکتان پیدا کنید. مزیت استفاده از این پارچهها، پاک کردن صفحه نمایش گوشیتان بدون ایجاد کوچکترین خراش روی آن است.یکی از مهمترین ویژگی این پارچهها کم بودن فیبر استفاده شده در آنهاست. علاوه بر این، چنین پارچههایی میتواند به آسانی روغن و گرد و خاک را جذب کند؛ به این ترتیب چنین موادی حتی در حاشیه گوشیتان جا خوش نخواهند کرد.

نحوه پاک کردن گوشیها
پس از این که پارچهای مناسب برای این کار پیدا کردید، پاک کردن صفحه نمایش کار بسیار راحت و سادهای است.اولین مرحله برای انجام این کار خاموش کردن گوشی است؛ هر چند این کار اجباری نیست و کاملا به خود شما بستگی دارد. چنانچه قصد دارید گوشیتان را با آب تمیز کنید، حتما پیش از انجام این کار، آن را خاموش کنید. البته با این کار آلودگیهای موجود روی صفحه نمایشتان، مشخصتر میشود.

دومین نکته تمیز کردن آن به صورت عمودی یا افقی وبه ط
ور یکنواخت است. به طور مثال از سمت راست گوشی شروع کرده و در امتداد خطهای مستقیم و صاف به سمت دیگر صفحه حرکت کنید. پس از آن، پارچه مورد نظر را کمی پایینتر بیاورید و عینا مرحله قبل را تکرار کنید. برخی کاربران بر این باورند که بهتر است به صورت دایرهای صفحه نمایش را تمیز کرد؛ زیرا با این کار هیچ اثری از لک و اثر انگشت روی صفحه باقی نمیماند.

به هیچ وجه از صابون و مواد دیگر برای انجام این کار کمک نگیرید. به منظور بهتر شدن نتیجه کار ابتدا با کمک قسمت نم دار پارچه صفحه نمایش را کاملا پاک کرده، پس از آن با قسمت خشک پارچه آن را دوباره تمیز کنید. در نتیجه این کار هیچ اثری از گرد و غبار روی صفحه نمایشتان باقی نخواهد ماند.اگر علاقهای به استفاده از چنین راهکارهایی نداشتید، میتوانید براحتی از محلولهای پاککننده شیمیایی چون iKlenz و Monster استفاده کنید.
[/h]
 
بالا