درست کردن کاسه ی یخی

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
کاسه ی یخی

دوستان خوبم و علاقه مندان به سفره آرایی کاسه ی یخی یکی از روشهای زیبای سفره آرایی
می باشد که روش تهیه کردنشو براتون میذارم امیدوارم خوشتون بیاد.


موادلازم :
* دو عد کاسه در دوسایز متفاوت که داخل هم قرار بگیرند .
* گل خشک و طبیعی
* برش های میوه
* و هر چیز زیبایی که به نظرتون اومد !



طرز تهیه :
کف کاسه ی بزرگتر رو به ضخامت دلخواه آب میریزیم ( حدود سه چهار انگشت ) و کف کاسه رو با گلها و یا برش های میوه و ... پر میکنیم . البته نه به حدی که کل حجم آب رو بگیره . چون باید فاصله ای بینشون باشه تا زیباییشون رو بعد از یخ زدن نشون بده .
کاسه رو داخل فریزر می گذاریم تا یخ ببنده .
بعد از یک ساعت کاسه رو از فریزر خارج کرده و کاسه ی کوچکتر رو داخل کاسه ی بزرگ می گذاریم . دقیقاْ وسط کاسه و روی لایه ی یخ ، به طوری که بشه بین دوتاشون آب ریخت ! دورش رو به اندازه ی یک سوم کاسه از آب پر می کنیم .
و دوباره گلهای طبیعی و خشک و برش های میوه و خوشه گندم و هر چیزی که به نظرتون زیبا میاد رو در آب قرار میدیم و دوباره در فریزر می گذاریم تا این لایه هم یخ بزنه .
و برای سوم و آخر کاسه ها رو از فریزر خارج کرده و قسمت باقی مونده رو از آب پر می کنیم و باقی مونده ی تزئینات رو داخلش می ریزیم و میگ ذاریم تا یخ بزنه .
بعد از یخ زدن کامل ، کاسه ها رو از فریزر خارج کرده و با حوله ی داغ داخل کاسه ی کوچک و بیرون کاسه ی بزرگ رو ماساژ می دیم که یخ ها به آرومی از کاسه جدا بشن . به هیچ وجه کاسه رو زیر آب نگیرید چون چون آب شدن کاسه یخی را تسریع می کنه .
وقتی کاسه ها از یخ جدا شدن . دوباره کاسه ی یخ زده رو داخل فریزر بگذارید و وقتی همه ی مهمونها اومدن کاسه رو سر میز بیارید .


نکته :
چند مرحله آب ریختن به این دلیل بود که وقتی کامل و یک جا آب رو اطراف کاسه بریزید گلها و میوه ها بالا میان و همون بالا یخ میزنن و کاسه زیبایی نخواهد داشت ! اصلاْ هم سعی نکنید با فشار گلها رو مجبور به یخ زدن بکنید . راهکار ارائه شده بهترین راه ممکنه .

اگر از کاسه های بزرگی استفاده می کنید این سه مرحله رو به چهار یا پنج بار افزایش بدید .
حتماْ زیر کاسه از یک ظرف گود مثل خورش خوری استفاده کنید چون کاسه بر اثر دمای محیط کم کم شروع به آب شدن میکنه و تا چهل و پنج دقیقه ی اول زیبایی ِ کاملش رو حفظ میکنه . حواستون به بشقابی که زیرش هست هم باشه که احیاناْ از آب پر نشه !!!

54808394192827677550.jpg
zfcpjn2l6lwbofuv3no8.jpg

image-1216_5047C95B.jpg
 
بالا