**اثبات عقلانی وجود امام زمان(عج)**

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

الف: چگونه مي توان باور نمود خداوند دشمن قسم خورده اي به نام شيطان و نفس سرکشي به نام نفساماره براي آدمي گذاشته است اما در عوض امامي که باعث هدايت يافتن انسانها مي شود را نگذاشته باشد.



ب:چون دنيا قرارگاه طايفه ها و محل نزاع و فساد بني آدم است پس هميشه بايد يکي ازحجت ها ي خدا در اين عالم باشد چه در زمين ظاهر باشد چه غايب تا حفظ کتاب خداوند و سنت حضر ت محمد (ص) نمايد وشريعت را تعليم بندگان خدا دهد.

ج: ما انسانها داراي آفريننده اي هستيم که وجودش برتر ازتمام آفريدگان است و او حکيمي است که امکان ندارد با بعضي آفريده هايش به طور مستقيم صحبت نمايد و او با مخلوقاتش بحث و گفتگو نمايد وآنان با اواستدلال کنند پس خداوند براي حل اين موضوع سفيراني درميان خلق قرار داده است که مردم را به مصالح و منافعشان و به آنچه بقاي آنها درآن است و با ترک آن نابود مي شوند راهنمائي کنند.


www.sheekh_3arb.info_islam_Library_img_3ater_div22_WebPageContent_2113917vgls1zk4fm.png

 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : اثبات عقلانی وجود امام زمان(عج)


د: روزي امام صادق(ع (ازشاگردش هشام پرسيد آيا به من نمي گوئي که با عمرابن عبيد چه کردي و چگونه از اوسوال پرسيدي؟ هشام گفت: خبر به من رسيد که عمرابن عبيد درمسجد مي نشيند و سخنان زهرآگيني برضدامامت مي زند .اين مطلب برمن گران آمد.

پس به سوي اوحرکت نمودم جمعيت زيادي راديدم که به دور اوحلقه زده بودند من درميان جمعيت گوشه اي را اختيارنمودم و سپس خطاب به اوگفتم ايها العالم آيا اذن مي دهي ازمسائلي سوال کنم؟ گفت:آري .به اوگفتم آيا چشم داري؟ گفت:آري و با آن رنگها و اشخاص را مي بينم.

گفتم آيا بيني داري ؟گفت آري.گفتم:آيا گوش داري ؟ گفت: آري و با آن صداها رامي شنوم. گفتم:آيا عقل داري ؟گفت:آري .گفتم: با آن چه مي کني ؟گفت: آن چه براين جوارح نام برده شده وعرضه مي گردد، باعقل آنهاراتشخيص مي د هم يعني باعقل تشخيص مي دهم اين امروارد شده را بايد با گوش شنيد، يا با چشم ديد.

گفتم آياباوجوداين جوارح ازعقل بي نيازهستيم يانه ؟گفت:خير. گفتم چگونه بي نياز نيستيم درحالي کهاين اعضا و جوارح سالم وصحيح اند ؟گفت:پسرم ،جوارح وقتي شک کنند درچيزي که بوئيده يا چشيده اند،آنرا به عقل ارجاع داده و يقين پيداشده و شک باطل مي گردد.

گفتم پس خداوند متعال،اعضا و جوارح تو را بي رهبر به حال خود رها ننموده بلکه براي آ ن امامي قرارداده تا افعال آنها راتصحيح نموده وشک آنها رابه يقين مبدل کند چه طورمي شود تما م مخلوقات رادرحيرت وشک واختلاف گذارده وبراي انها امامي معين ننموده باشد، تادروقت شک وترديد به اومراجعه نمايند و اوحيرت و شک را برطرف نمايد هشام مي گويد :عمرابن عبيد ساکت شد و تا من درمجلس بودم کلامي نگفت .امام صادق(ع( فرمودند:اي هشام به خداسوگند اين سخنان درصحف ابراهيم و موسي نوشته شده است(علل الشرايع ج ۱)


خلاصه اينکه هيچ سازمان و جامعه اي بدون رياست و رهبري نمي تواند به بقا خودادامه دهد.



www.roozgozar.com_piczibasazi_animator_ofoghi_01_www.roozgozar.com_2087.gif


 
بالا