معرفی گرایش های رشته ی مدیریت

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل[/h]
هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی داخلی و بین المللی خصوصا واحدهای مرتبط با صادرات و واردات، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بازارهای بین المللی ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی و ورود، توسعه بازار، انطباق فرهنگی ...، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • حقوق بازرگانی بین المللی
  • مدیریت صادرات و واردات
  • سازمانهای پولی و مالی بین الملل
  • سمینار در مسائل بازرگانی بین المللی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی بین الملل، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شرکتها شوند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. البته پاپیروس به این دانشجویان توصیه می کند اگر قصد دارند در بازار داخل کشور فعالیت نمایند، حتما دانشجویان بازاریابی را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار " طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن " را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است. اما اگر می خواهند در بخشهای بین الملل شرکتها وارد و مشغول شوند، تسلط به زبان های متعدد، کمی جسارت و روابط عمومی بالا، مورد نیاز است که می تواند شانس آنها را افزایش داده و شاید حتی متقاضیانی برای جذب آنها به سراغشان بیایند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی در سطوح بین الملل (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • توان تجزیه و تحلیل فرهنگ ها و محیط های ناشناخته و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (حداقل یک زبان، icdl و ... )
  • روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی[/h]
هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، ...، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • تحقیقات بازاریاب
  • بازاریابی صنعتی
  • رفتار مصرف کننده
  • سمینار در مسائل بازاریابی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شوند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. البته پاپیروس به این دانشجویان توصیه می کند، در دوره دانشجویی حتما دانشجویان بازاریابی را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار " طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن " را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • توان تجزیه و تحلیل محیط بازار و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl، تجربه عملی و ... )
  • روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)
  • کسب تجربه عملی فروش (ترجیحا توصیه می شود)
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت صنعتی گرایش مالی[/h]
هدف از این رشته و گرایش های آن عبارت است از: آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کارخانه ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با تئوریهای نوین مدیریت صنعتی.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • بررسی مسائل نیروی انسانی در صنعت
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • سیستمهای اطلاعاتی مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک صنعتی
  • مدیریت تولید پیشرفته
  • کاربرد تئوری تصمیم گیری در مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • تصمیم گیری در مسائل جاری
  • مدیریت سرمایه گذاری
  • سازمانهای پولی و مالی
  • سمینار در مسائل مدیریت مالی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این گرایش می توانند در قسمتهای مدیریت تولید، اداره حفاظت فنی و قسمت کنترل کیفیت کالا مشغول بکار شوند. ضمنا توانایی فعالیت در امور مربوط به مدیریت و کنترل پروژه را دارا می باشند. شرکت کنندگان در این دوره، اگر علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت صنعتی، با زمینه های نوین مدیریت صنعتی و جایگاه آن در عرصه عمل آشنا شوند گام بزرگی برای انطباق با نیازهای بازار کار برداشته اند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند کارآفرین باشند، دشوار می سازد ضمن اینکه برای این دانشجویان رقیبانی چون دانشجویان مدیریت مالی و حسابداری حائز اهمیند زیرا آنها تخصصی تر به امور مالی می پردازند. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کارشان و بازارهای پول و سرمایه داشته باشد.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و صنعتی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ،ICDL، Ms Project و ... )
  • داشتن روحیه ریسک پذیری بالا
  • قدرت تجزیه و تحلیل داده ها و نسبت های مالی
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی رشته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد[/h]
هدف از این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص شرکتهای دولتی و خصوصی است. در این دوره دانشجویان با تئوریهای نوین مدیریت مالی و کاربرد آن می باشد. شرکت کنندگان در این دوره، علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت مالی با زمینه های نوین در این رشته و جایگاه آن در عرصه عمل آشنا خواهند شد. افزایش قدرت تحلیل امور پیرامون ما با استفاده از ابزارهای کاربردی از ویژگیهای این دوره می باشد.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
  • مدیریت مالی پیشرفته
  • بررسی موارد خاص در مدیریت مالی
  • حسابداری مدیریت
  • بازار پول و سرمایه
  • مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار
  • سازمانهای پولی و مالی
  • مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت
  • پژوهش عملیاتی پیشرفته
  • سمینار مالی
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
آینده شغلی:
با توجه به طراحی که برای این رشته صورت گرفته است، فارغ التحصیلان در این رشته مشاوران و مدیران سرمایه گذاری و مالی شرکتها خواهند بود، زیرا برنامه ریزی برای استفاده صحیح از منابع نقدی و غیر نقدی نیازمند افراد متخصص، باهوش و آشنا با بازارهای پول سرمایه می باشد. بدیهی است که موفقیت و یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان در این رشته منوط به علاقه و کوشش بسیار در مسائل مالی و سرمایه گذاری می باشد. دانشجویان این رشته اگر همسو با تحصیلات خود، تجربه ورود علمی - عملی به بازارهای سرمایه را کسب نمایند، آنگاه نیازی به جستجوی شغل نخواهند داشت و می توانند به راحتی و با سرمایه اندک در این بازارها وارد شوند یا در صورت کسب اعتماد به نفس لازم، می توانند با استفاده از سرمایه های دیگران در سودآوری آنها شریک شوند. اما همانطور که اشاره شد این مهم مستلزم تلاش، مطالعه، دقت و البته روحیه بالا می باشد.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه به مباحث مالی و سرمایه گذاری و مطالعه رویدادهای داخلی و خارجی (بسیار مهم)
  • داشتن روحیه ریسک پذیری بالا
  • قدرت تجزیه و تحلیل داده ها و نسبت های مالی
  • اعتماد بنفس بالا و در عین کنترل احساسات و پرهیز از غرور
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت جهانگردی گرایش برنامه ریزی توسعه جهانگردی[/h]
دوره کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی یکی از دورههای تحصیلی آموزش عالی است که هدف از ایجاد آن آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت گردشگری و ارائه بینشهای علمی لازم جهت اداره اثربخش و کارآمد سازمانهای مرتبط با این صنعت است. در این دوره دانشجویان با یافتههای نوین مدیریت جهانگردی، به عنوان یک مقوله علمی مستقل آشنا خواهند شد.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی
  • اصول مدیریت و بازاریابی خدمات
  • سامانه های اطلاعاتی در صنعت جهانگردی
  • مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی
  • محیط ملی و بین المللی تجارت و گردشگری
  • تحلیل رفتاری جهانگردی و تعامل فرهنگی
  • خط مشی گذاری در صنعت جهانگردی
  • حسابداری مدیریت در صنعت جهانگردی
  • ارزیابی طرحهای توسعه جهانگردی
  • روشهای کمی در جهانگردی
  • مدیریت اکو سیستم های طبیعی
  • برنامه ریزی جهانگردی در کشور های در حال توسعه
  • مدیریت استراتژیک گردشگری
  • سمینار در مسائل جهانگردی پایدار
آینده شغلی:
پس از دریافت مدرک فارغالتحصیلی در این رشته شما توانایی این را خواهید داشت که در مشاغلی همچون تور، مدیریت داخلی هتلها، مدیریت آژانسهای هوایی، سازمان میراثفرهنگی، راهنمای موزهداری، عضو هیات علمی و تدریس مشغول به فعالیت شوید.
در کشور ما به سبب عدم اعتماد سرمایهگذاران و همچنین آشنا نبودن بسیاری از افراد جامعه با مشاغل مرتبط با مدیریت جهانگردی و صنعت توریسم، فعالیتهای معدودی در این زمینه انجام میپذیرد. به همین دلیل تاکنون به جز در زمینه تورهای مسافرتی داخلی و خارجی، بازار رقابتی در این صنعت و در زمینه جذب توریست و سرمایهگذار وجود ندارد.
در کشورهای دیگر همچون آلمان این رشته به صورت پویا دنبال میشود. ولی در کشور ما به سبب عدم وجود امکانات لازم، این رشته از مسیر پویای خود خارج شده است. اینکه یک دانشجو بتواند به عنوان یک دستیار یک تور مسافرتی را هدایت کند یا در یک موزه بتواند به عنوان راهنما عمل کند هم موجب بالارفتن تجربه و اعتماد به نفس در دانشجویان میشود و هم اینکه به سبب علاقهمندی که به این رشته دارد سعی در ارائه بهترین آموختههای خود میکند که به خودی خود برای رشته مدیریت جهانگردی تبلیغ به حساب میآید و این رشته نیز بیشتر در میان افراد جامعه معرفی میشود.
برای دریافت مجوز «راهنمایی تور» به صورت رسمی و «آژانس مسافرتی» باید مدرک مدیر مجموعه مرتبط با مدیریت جهانگردی بوده که این مسئله هماکنون جلوی ایجاد بازار غیرتخصصی را گرفته و از ورود سودجویان به این بازار جلوگیری کرده است. لیکن یکی از علل اینکه سرمایهگذاران حاضر به سرمایهگذاری در این مجموعهها نیستند عدم وجود حس کارکرد تیمی و اعتماد کاری است. سرمایهگذاران حاضر نیستند سرمایه خود را در اختیار فارغالتحصیلان این رشته قرار داده و اعتمادی به بازگشت سرمایه خود در این زمینه ندارند.
«شاهین» مدیر داخلی یکی از هتلها در تهران، در زمینه عدم وجود بازار رقابتی در این صنعت به این نکته اشاره میکند که «خدمات ارائه شده در این صنعت در مقابل استانداردهای جهانی در واقع هیچ است. اگر ما توقع صنعت توریسم فعال و درآمدزا را در کشور خود داریم مهمترین مسئله، ارائه خدمات استاندارد است، هرچه از کیفیت خدمات بکاهیم از سمت دیگر مشتریان بالفعل و بالقوه خود را از دست دادهایم که این مسئله خود یکی از علل برآورده نشدن توقعات ما از این صنعت است.
«مونا» راهنمای موزه، یکی دیگر از مشکلات این شغل را دستمزد آن میداند و میگوید: «دستمزد در این شغل خیلی پایین است و نیازهای روزمره را برآورده نمیکند. آنهایی که در موزههای دولتی یا در سازمان میراثفرهنگی مشغول بهکارند که از مزایا و حقوق کارمندی برخوردارند ولی افرادی که در مجموعههای خصوصی فعالیت میکنند یا به صورت قراردادی یا پیمانکار شاغلند دستمزد ناچیزی در قبال تمام فعالیتهایی که ارائه میدهند دریافت میکنند (1).

در هر صورت، 2 احتمال افزایش رونق این صنعت در کشور را میتوان بدین صورت توصیفکرد: حمایتهای دولتی در عرصه سرمایهگذاری، جلب مشارکت خارجی، حمایت از مجموعههای داخلی و میزان تبلیغات شهری و شکلگیری رسانههای تخصصی شنیداری و دیداری و مکتوب با هدف اشاعه فرهنگ سفر.
البته در چند سال اخیر دولت گامهایی را در این زمینه برداشتهاند که میتوان به ارائه سفرکارت به کارمندان سازمانها و ادارات و متعاقب آن ارائه تسهیلات سفر از سوی بانکهای خصوصی در قالب کارتهای اعتباری سفری به منظور افزایش میزان سفرهای بینشهر و رونق تورهای داخلی اشاره کرد. هر چند این فعالیتها پاسخگوی نیازهای این صنعت نبوده است لیکن شروع این فعالیتها نشانگر توجه بخشهای خصوصی و دولتی به این صنعت است. به عقیده پاپیروس این صنعت جزو صنایع پیشرو جدید بشر خواهد بود و توجه به آن از اولویتهای هر دولتی خواهد بود اما در این میان خود دانش آموخته نیز بایستی مهارتهای خود را تقویت سازد تا سرمایه گذاران با آرامش خاطر به آنها اعتماد نمایند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و جهانگردی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (حداقل دو زبان، icdl و ... )
  • مهارتهای روابط عمومی بسیار بالا
  • داشتن روحیه پویا و پر تحرک
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی[/h]
دوره کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی یکی از دورههای تحصیلی آموزش عالی است که هدف از ایجاد آن آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت گردشگری و ارائه بینشهای علمی لازم جهت اداره اثربخش و کارآمد سازمانهای مرتبط با این صنعت است. در این دوره دانشجویان با یافتههای نوین مدیریت جهانگردی، به عنوان یک مقوله علمی مستقل آشنا خواهند شد.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی
  • اصول مدیریت و بازاریابی خدمات
  • سامانه های اطلاعاتی در صنعت جهانگردی
  • مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی
  • محیط ملی و بین المللی تجارت و گردشگری
  • تحلیل رفتاری جهانگردی و تعامل فرهنگی
  • خط مشی گذاری در صنعت جهانگردی
  • حسابداری مدیریت در صنعت جهانگردی
  • ارزیابی طرحهای توسعه جهانگردی
  • روشهای کمی در جهانگردی
  • بازاریابی بین الملل در جهانگردی
  • رفتار مصرف کننده در جهانگردی
  • بازاریابی محصولات جهانگردی
  • سمینار در مسائل بازاریابی جهانگردی
آینده شغلی:
پس از دریافت مدرک فارغالتحصیلی در این رشته شما توانایی این را خواهید داشت که در مشاغلی همچون تور، مدیریت داخلی هتلها، مدیریت آژانسهای هوایی، سازمان میراثفرهنگی، راهنمای موزهداری، عضو هیات علمی و تدریس مشغول به فعالیت شوید.
در کشور ما به سبب عدم اعتماد سرمایهگذاران و همچنین آشنا نبودن بسیاری از افراد جامعه با مشاغل مرتبط با مدیریت جهانگردی و صنعت توریسم، فعالیتهای معدودی در این زمینه انجام میپذیرد. به همین دلیل تاکنون به جز در زمینه تورهای مسافرتی داخلی و خارجی، بازار رقابتی در این صنعت و در زمینه جذب توریست و سرمایهگذار وجود ندارد. در کشورهای دیگر همچون آلمان این رشته به صورت پویا دنبال میشود. ولی در کشور ما به سبب عدم وجود امکانات لازم، این رشته از مسیر پویای خود خارج شده است. اینکه یک دانشجو بتواند به عنوان یک دستیار یک تور مسافرتی را هدایت کند یا در یک موزه بتواند به عنوان راهنما عمل کند هم موجب بالارفتن تجربه و اعتماد به نفس در دانشجویان میشود و هم اینکه به سبب علاقهمندی که به این رشته دارد سعی در ارائه بهترین آموختههای خود میکند که به خودی خود برای رشته مدیریت جهانگردی تبلیغ به حساب میآید و این رشته نیز بیشتر در میان افراد جامعه معرفی میشود. برای دریافت مجوز «راهنمایی تور» به صورت رسمی و «آژانس مسافرتی» باید مدرک مدیر مجموعه مرتبط با مدیریت جهانگردی بوده که این مسئله هماکنون جلوی ایجاد بازار غیرتخصصی را گرفته و از ورود سودجویان به این بازار جلوگیری کرده است. لیکن یکی از علل اینکه سرمایهگذاران حاضر به سرمایهگذاری در این مجموعهها نیستند عدم وجود حس کارکرد تیمی و اعتماد کاری است. سرمایهگذاران حاضر نیستند سرمایه خود را در اختیار فارغالتحصیلان این رشته قرار داده و اعتمادی به بازگشت سرمایه خود در این زمینه ندارند. «شاهین» مدیر داخلی یکی از هتلها در تهران، در زمینه عدم وجود بازار رقابتی در این صنعت به این نکته اشاره میکند که «خدمات ارائه شده در این صنعت در مقابل استانداردهای جهانی در واقع هیچ است. اگر ما توقع صنعت توریسم فعال و درآمدزا را در کشور خود داریم مهمترین مسئله، ارائه خدمات استاندارد است، هرچه از کیفیت خدمات بکاهیم از سمت دیگر مشتریان بالفعل و بالقوه خود را از دست دادهایم که این مسئله خود یکی از علل برآورده نشدن توقعات ما از این صنعت است. «مونا» راهنمای موزه، یکی دیگر از مشکلات این شغل را دستمزد آن میداند و میگوید: «دستمزد در این شغل خیلی پایین است و نیازهای روزمره را برآورده نمیکند. آنهایی که در موزههای دولتی یا در سازمان میراثفرهنگی مشغول بهکارند که از مزایا و حقوق کارمندی برخوردارند ولی افرادی که در مجموعههای خصوصی فعالیت میکنند یا به صورت قراردادی یا پیمانکار شاغلند دستمزد ناچیزی در قبال تمام فعالیتهایی که ارائه میدهند دریافت میکنند (1).
در هر صورت، 2 احتمال افزایش رونق این صنعت در کشور را میتوان بدین صورت توصیفکرد: حمایتهای دولتی در عرصه سرمایهگذاری، جلب مشارکت خارجی، حمایت از مجموعههای داخلی و میزان تبلیغات شهری و شکلگیری رسانههای تخصصی شنیداری و دیداری و مکتوب با هدف اشاعه فرهنگ سفر.
البته در چند سال اخیر دولت گامهایی را در این زمینه برداشتهاند که میتوان به ارائه سفرکارت به کارمندان سازمانها و ادارات و متعاقب آن ارائه تسهیلات سفر از سوی بانکهای خصوصی در قالب کارتهای اعتباری سفری به منظور افزایش میزان سفرهای بینشهر و رونق تورهای داخلی اشاره کرد. هر چند این فعالیتها پاسخگوی نیازهای این صنعت نبوده است لیکن شروع این فعالیتها نشانگر توجه بخشهای خصوصی و دولتی به این صنعت است. به عقیده پاپیروس این صنعت جزو صنایع پیشرو جدید بشر خواهد بود و توجه به آن از اولویتهای هر دولتی خواهد بود اما در این میان خود دانش آموخته نیز بایستی مهارتهای خود را تقویت سازد تا سرمایه گذاران با آرامش خاطر به آنها اعتماد نمایند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث بازاریابی و جهانگردی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (حداقل دو زبان، icdl و ... )
  • مهارتهای روابط عمومی بسیار بالا
  • داشتن روحیه پویا و پر تحرک و علاقه مند به جستجوی بازار

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی[/h]
این گرایش از رشته مدیریت اولین بار در سال 1333 تحت عنوان علوم اداری در موسسه علوم اداری زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. در حال حاضر این رشته در اکثر دانشگاههای کشور تحت عنوان مدیریت دولتی و با گرایشهای مختلف در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس میشود. هدف از این رشته عبارت است از: آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها و شرکتهای دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • سیستمهای اطلاعاتی مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • نظامهای اداری تطبیقی پیشرفته
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • فرایند خط مشی گذاری
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران
  • برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی
  • مدیریت بهره وری انسانی
  • سمینار تحقیق در مدیریت نیروی انسانی
آینده شغلی:
این رشته به دلیل برخورداری از گرایشها و زیرمجموعههای گوناگون دارای بازار کار وسیع در بخشهای دولتی و خصوصی میباشد. فارغ التحصیلان این رشته در زمینههای تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستمهای اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح کارشناسی و مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت میباشند، همچنین این فارغ التحصیلان بعنوان مشاور یا مجری در زمینه سیاستگذاریهای بخش دولتی میتوانند فعالیت کنند. توصیه پاپیروس به دانش آموختگان این رشته این است که نسبت به کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl و ... ) تلاش ویژه ای داشته باشند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مباحث مدیریتی و منابع انسانی و دلسوزی برای حل آنها (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی منابع انسانی در سازمان
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl و ... )

[h=1][/h]
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی دولتی[/h]
این گرایش از رشته مدیریت اولین بار در سال 1333 تحت عنوان علوم اداری در موسسه علوم اداری زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. در حال حاضر این رشته در اکثر دانشگاههای کشور تحت عنوان مدیریت دولتی و با گرایشهای مختلف در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس میشود. هدف از این رشته عبارت است از: آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها و شرکتهای دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • سیستمهای اطلاعاتی مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • نظامهای اداری تطبیقی پیشرفته
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • فرایند خط مشی گذاری
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران
  • بودجه عمومی و بودجه شرکتهای دولتی
  • تصمیم گیری در مسائل مالی
  • سمینار تحقیق در مدیریت مالی
آینده شغلی:
این رشته به دلیل برخورداری از گرایشها و زیرمجموعههای گوناگون دارای بازار کار وسیع در بخشهای دولتی و خصوصی میباشد. فارغ التحصیلان این رشته در زمینههای تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستمهای اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح کارشناسی و مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت میباشند، همچنین این فارغ التحصیلان بعنوان مشاور یا مجری در زمینه سیاستگذاریهای بخش دولتی میتوانند فعالیت کنند. توصیه پاپیروس به دانش آموختگان این رشته این است که نسبت به کسب مهارتهای عمومی (زبان، icdl و ... ) و تخصصی نظیر بودجه بندی و سیاستهای مالی دولت، تلاش ویژه ای داشته باشند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و مالی و بودجه (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl ، بودجه بندی و ...
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول[/h]
این گرایش از رشته مدیریت اولین بار در سال 1333 تحت عنوان علوم اداری در موسسه علوم اداری زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. در حال حاضر این رشته در اکثر دانشگاههای کشور تحت عنوان مدیریت دولتی و با گرایشهای مختلف در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس میشود. هدف از این رشته عبارت است از: آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها و شرکتهای دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • سیستمهای اطلاعاتی مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • نظامهای اداری تطبیقی پیشرفته
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • فرایند خط مشی گذاری
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران
  • روشهای تحقیق در رفتار سازمانی
  • نظریه و فرایند تحول سازمانی
  • نظریه ها و فرایند ارتباطات سازمانی
  • سمینار در مسائل رفتاری
آینده شغلی:
این رشته به دلیل برخورداری از گرایشها و زیرمجموعههای گوناگون دارای بازار کار وسیع در بخشهای دولتی و خصوصی میباشد. فارغ التحصیلان این رشته در زمینههای تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستمهای اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح کارشناسی و مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت میباشند، همچنین این فارغ التحصیلان بعنوان مشاور یا مجری در زمینه سیاستگذاریهای بخش دولتی میتوانند فعالیت کنند. توصیه پاپیروس به دانش آموختگان این رشته این است که نسبت به کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl و ... ) تلاش ویژه ای داشته باشند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریت (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl و ... )
  • داشتن روحیه نوگرایی و ایجاد تحول
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : معرفی گرایشهای رشته ی مدیریت

[h=1]معرفی مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روشها[/h]
این گرایش از رشته مدیریت اولین بار در سال 1333 تحت عنوان علوم اداری در موسسه علوم اداری زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. در حال حاضر این رشته در اکثر دانشگاههای کشور تحت عنوان مدیریت دولتی و با گرایشهای مختلف در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس میشود. هدف از این رشته عبارت است از: آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها و شرکتهای دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • سیستمهای اطلاعاتی مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • نظامهای اداری تطبیقی پیشرفته
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • فرایند خط مشی گذاری
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران
  • حقوق اساسی سازمانهای دولتی
  • طراحی و ایجاد سازمانهای متناسب با عصر اطلاعات
  • سمینار تحقیق در مورد مسائل سازمانهای اداری ایران
آینده شغلی:
این رشته به دلیل برخورداری از گرایشها و زیرمجموعههای گوناگون دارای بازار کار وسیع در بخشهای دولتی و خصوصی میباشد. فارغ التحصیلان این رشته در زمینههای تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستمهای اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح کارشناسی و مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت میباشند، همچنین این فارغ التحصیلان بعنوان مشاور یا مجری در زمینه سیاستگذاریهای بخش دولتی میتوانند فعالیت کنند. توصیه پاپیروس به دانش آموختگان این رشته این است که نسبت به کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl و ... ) تلاش ویژه ای داشته باشند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریت (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، icdl و ... )

 
بالا