کارت معیشت برای 17 میلیون نفر/ کمک 100هزارتومانی بهکمدرآمدها

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
به گزارش جهان، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر، با اشاره به تصمیم جدید دولت و مجلس برای ارتقای قدرت خرید مردم در ایام پایانی سال گفت: ستاد بسیج اقتصادی کشور با توجه به زیرساختهای در اختیار خود از زمان توزیع کالاهای کالابرگی، مسئولیت توزیع کارت معیشت خانوار را به عهده خواهد گرفت.

وی افزود: قرار بر این است که در گام اول، برنج، روغن و قند و شکر در اختیار دو دهک پایین درآمدی قرار گیرد؛ اما هنوز در مورد توزیع مرغ و گوشت جمعبندی نهایی صورت نگرفته است.

به گفته وی، پیشبینیها مبنی بر این است که 17 میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیرباز مسئولیت توزیع کالاهای کالابرگی را به عهده داشته است، اما بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانهها توزیع کالاهای کالابرگی متوقف شده است که گویا با طرح مشترک دولت و مجلس برای افزایش قدرت خرید مردم در ایام پایانی سال، قرار است مجدد سیستم توزیع کالاهای کالابرگی در میان اقشار کمدرآمد راهاندازی شود.

این در شرایطی است که در مقاطعی قبل از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانهها، ارایه کارتهای الکترونیکی به جای کالابرگی از جمله گزینههای جدی پیش روی وزارت بازرگانی سابق بود که بر این اساس با توجه به فراهم بودن زیرساختهای لازم، به نظر میرسد که این طرح هم اکنون مجدد از آرشیو بیرون آمده و قرار است عملیاتی شود.

پیشنهاد کمک 100 هزار تومانی به اقشار کمدرآمد

در همین حال، حمیدرضا خصوصی در گفتوگو با تسنیم در خصوص تأثیر جلسه مشترک دولت و مجلس برای بهبود معیشت مردم اظهار داشت: تفاهم، هماهنگی و همکاری دولت و مجلس مطمئنا بیشتر از اینکه یک دستگاه به طور جداگانه تصمیم گیری کند میتواند در پیشبرد اهداف مورد نظر مؤثر باشد. همچنین، در شرایط فعلی که نگاه دشمنان به ایران است این هماهنگی و تفاهم میتواند به نفع نظام باشد.

وی با بیان اینکه تجمیع خِرد جمعی به نفع کشور است، گفت: بحث اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها، ارائه 100 هزار تومان به برخی از اقشار کم درآمد کشور از جمله آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و زیر خط فقر هستند، مانده بدهی کارمندان و بازنشستگان از جمله مسائلی بود که در جلسه مشترک دولت و مجلس مطرح شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سؤال که این 100 هزار تومان همان کارتهای اعتباری است که در اخبار مطرح شده، گفت: هنوز در خصوص مبلغ و اینکه به چه طریقی این کمک به دست اقشار کم درآمد دهکهای پایین جامعه در شب عید تعلق گیرد تصمیمگیری نهایی نشده است.

وی تصریح کرد: برای ارائه این کمک به منظور بهبود معیشت مردم در شب عید پیشنهادهای مختلفی وجود دارد از جمله اینکه به صورت نقدی یا واریز به حساب یا کارتهای الکترونیکی این 100 هزار تومان اختصاص پیدا کند. همچنین هنوز سقف و کف این کمک نهایی نشده است.


منبعhttp://www.jahannews.com/vdcf0ed00w6dv1a.igiw.html
 
بالا