همه پدر و مادرها با هم بحث میكنند؟

  • نویسنده موضوع ARKA
  • تاریخ شروع

ARKA

مدیر انجمن صندلی داغ
"بازنشسته"
این بحث را تمام كن، تو اشتباه میكنی، حق نداری درباره چیزی كه نمیدونی، حرف بزنی، ساكت باش و ....، وقتی که اعضای خانواده كنار هم زندگی میكنند، شنیدن این عبارت ها خیلی هم عجیب و بعید نیست؛ فقط باید بدانیم که در هر شرایطی، چطور باید برخورد كرد تا كسی ناراحت نشود.

البته، بچه های خانواده معمولا بیشتر از بقیه اذیت میشوند؛ آنها نمیدانند در مقابل دعواهای پدر و مادر باید چه كار كنند و ممكن است ناراحت، عصبانی و حتی خجالتزده شوند. اما با وجود احساسات مختلف، همه آنها فقط یك چیز میخواهند و آن تمام شدن بحث و مشاجره است.
وقتی مامان و بابا قهر میكنند...
قطعا زمانی كه پدر و مادر با هم دعوا میكنند، بدترین و سخت ترین لحظات برای كودك است. یادتان باشد همه افراد و حتی كسانی كه عاشق یكدیگر هستند نیز با هم بحث میكنند و اختلاف نظر دارند. به همین دلیل بچهها متناسب با سنشان باید قبول كنند كه دعوای پدر و مادر به معنی جدایی از یكدیگر و طلاق گرفتن نیست.




برای همین خوب است گاهی به كودك یادآوری كنید كه او هم با خواهر یا برادرهایش دعوا میكند و خیلی زود از یادش میرود؛ پس دعوا و مشاجرات پدر و مادر هم جدی نیست و به زودی همه چیز حل میشود. البته در مورد بچههای بزرگتر، بهتر است آنها با پدر و مادرشان صحبت كنند و بگویند در چنین شرایطی چه حسی دارند. گاهی، پدر و مادر اصلا متوجه نمیشوند كه با این كار، تا چه حد كودك را اذیت میكنند و موجب ناراحتی او هستند.خونسردی خودتان را حفظ كنید
وقتی عصبانی و ناراحت هستید، سعی كنید آرام باشید و این احساسات را در خانه بروز ندهید. در ضمن، وقتی شما در حال بحث و مشاجره باشید و حس خشم و عصبانیتتان را نشان دهید، شخص مقابل بیشتر و راحتتر میتواند شما را اذیت كند و موجب ناراحتیتان شود. پس به جای این كارها، باید به راهحلی فكر كنید تا این مشكل دوباره اتفاق نیفتد و هیچوقت تكرار نشود.

زمانی كه احساس میكنید خیلی عصبانی و خسته هستید و نمیتوانید حرف دیگران را تحمل كنید، به اتاق خودتان بروید و چند دقیقهای تنها بمانید؛ با این كار هم شما آرامتر میشوید و هم طرف مقابل وضع بهتری پیدا میكند. همچنین میتوانید تا عدد ده بشمارید و چند نفس آرام و عمیق بكشید تا آرامش بیشتری به دست آورید. زمانی هم كه آرام شدید، باید درباره مشكلاتتان با هم حرف بزنید و به شیوهای مناسب آن را حل كنید.

کلیپ دونی



 
بالا