فستفود آسم و آلرژي را در كودكان افزايش ميدهد

icy nice

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
فست فود آسم و آلرژي را در كودكان افزايش ميدهد

تحقيقات جديد نشان ميدهد نوجواناني كه بيش از سه بار در هفته از فستفود استفاده ميكنند، بيش از سايرين در معرض ابتلا به آسم حاد و اگزما هستند.

cdn.yjc.ir_files_fa_news_1391_10_30_732619_839.jpg
تحقيقات جديد نشان ميدهد نوجواناني كه بيش از سه بار در هفته از فستفود استفاده ميكنند، بيش از سايرين در معرض ابتلا به آسم حاد و اگزما هستند.
طبق اين تحقيق دليل وقوع موجي از آسم و آلرژي در انگلستان و ساير كشورهاي پيشرفته، استفاده از فستفود و غذاهاي بيرون بر در رژيمهاي غذايي است.

اين تحقيقات كه توسط جمعي از دانشمندان بينالمللي انجام گرفته، نشان ميدهد نوجواناني كه بيش از سه بار در هفته از همبرگر و ساير فستفودها استفاده ميكنند ۴۰ درصد بيش از ديگران در معرض ابتلا به آسم حاد قرار دارند. درصد ريسك ابتلاي كودكان بين شش تا هفت سال ۲۷ است. كودكاني كه از فستفود استفاده ميكنند همچنين بيش از سايرين در معرض ابتلا به اگزما و ورم غشاء داخلي بيني- حالتي كه بيني بيمار گرفته يا آبريزش دارد و چشمها ميخارند- هستند.

دانشمنداني از كشورهاي نيوزلند، اسپانيا، استراليا و آلمان و انگلستان در اين پژوهش نقش داشتهاند و معتقدند اين پژوهش با توجه به افزايش استفاده از فستفود در جوامع ميتواند نقش بسزايي در سلامت مردم داشته باشد.

خبر خوب اين است كه خوردن ميوه از ابتلاي جوانان به آسم و آلرژيهاي مختلف محافظت ميكند. خوردن سه يا چهار واحد ميوه در هفته، ۱۱درصد از وخامت علائم ابتلاي نوجوانان و ۱۴ درصد از وخامت علائم ابتلاي كودكان به اين بيماريها را كاسته است.

اين تحقيقات توسط انجمن بينالمللي مطالعه روي آسم و آلرژيهاي كودكان و روي ۲ ميليون كودك از ۱۰۰ كشور جهان انجام گرفته است. اين پژوهش بزرگترين مطالعه صورت گرفته در اين مورد بخصوص است. گروه سني بچههايي كه در اين تحقيق شركت داشتهاند ۱۳ تا ۱۴ سال و شش تا هفت سال است.

منبع: جوان آنلاين
 
بالا