فناوری ردیابی حرکات چشم / فرمانهای ویندوز را با چشم انجام دهید

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
یک شرکت تولیدکننده فناوریهای ردیابی حرکات چشم در سوئد اقدام به عرضه این فناوری برای کار با سیستم عامل ویندوز 8 کرده که قرار است هفته آینده در یک نمایشگاه بین المللی از آن رونمایی کند.





www.arshnews.ir_images_docs_000026_n00026774_b.jpg








به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، فناوریهایی که با حرکت چشم کار می کنند این روزها به آرامی درحال رشد است و طی سالهای کاربردی هم شده است.
شرکت فناوری توبی در سوئد به عنوان یکی از پیشروان این صنعت که محصولات دارای فناوری بالا که با حرکات چشم قابل کنترل هستند را تولید و عرضه می کند، در سال جدید میلادی فناوری را به مشتریان خود عرضه کرده که با هر رایانه دارای سیستم عامل ویندوز 8 کار می کند.
821423_orig.jpg
این شرکت فناوری قرار است هفته آینده فناوری ردیابی حرکات چشم خود را با عنوان REX در نمایشگاه بین المللی محصولات الکترونیکی مصرف کننده در لاس وگاس ارائه می کند.
فناوری جدید REX یک نوار است که پشت صفحه نمایش (هم رایانه های روی میزی و هم لپ تاپها) قرار می گیرد و به یک پورت USB متصل می شود.
وقتی که این نوار در جای خود قرار گرفت، این دستگاه با یک نرم افزار خاص که از آن با عنوان "وبی گیز" یاد می شود دقیقا هر آنچه را که شما در صفحه نمایش نگاه می کنید را ردیابی می کند و کارهای عادی را چون بالا و پایین کردن صفحه از کنار یا کارهای جذابی چون انفجار خرده سیاره ها با یک نگاه را انجام می دهد.
919200_orig.jpg
هنوز درباره قیمت محصول نهایی اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما مشخص است که قیمت اعلام شده برای REX مبلغ 995 دلار است. براساس اعلام این شرکت تنها 5 هزار نسخه از دستگاه های جانبی تولید کرده است.
این شرکت سوئدی اظهار داشته است که فناوری ردیابی حرکات چشم برای ویندوز 8 را در پاییز 2013 ارائه می کند و هنوز حتی نمی توان آن را پیش خرید کرد.
شرکت توبی اعلام کرده است که این فناوری جدید قرار است با یک موس و صفحه کلید هماهنگی داشته باشد و از آن دسته فناوریهایی نیست که بخواهد هر کدام از این ابزارها را غیر فعال کند. فناوری ردیابی حرکات چشم بخش بزرگی از تعاملات انسان و ماشین را در آینده تشکیل خواهد داد.

 
بالا