*درمان های روان شناسی*

  • نویسنده موضوع *Man*
  • تاریخ شروع

*Man*

کاربر فعال
"بازنشسته"
پاسخ : *درمان های روان شناسی*

10- درمان های زیست-پزشکی:


ravvan.com_UserUpload_Image_184733_925.jpg



درمان زیست پزشکی اصطلاحی کلی برای هر شکلی از درمان روانشناختی که مبتنی بر فنون زیست شناختی است، می باشد.

دارو درمانی، جراحی روانی و درمان با ضربهٔ الکتریکی تشنج آور که از سوی روان پزشک تجویز میشوند، در حوزه این درمان قرار می گیرند.
این الگو معتقد است که اختلالات، بیماری بدن است.کسانی که از این الگو طرفداری می کنند معمولا با اختلالات به صورت یک بیماری برخورد می کنند.
آنها نشانه های گوناگون یک اختلال را با هم در یک نشانگان منسجم گروه بندی می کنندو سبب شناسی یا علت آن نشانگان را با بررسی چهار علت احتمالی جستجو می کنند:

1-میکرب ها
2-ژنها
3-زیست شیمی فرد بیمار
4-کالبد شکافی اعصاب

وقتی که به سبب شناسی پی برده می شود چند درمان زیستی معمولا دارو ،که به علت حمله پی می برند جستجو خواهند شد تا از این راه اختلالات را برطرف کنند.



 

*Man*

کاربر فعال
"بازنشسته"
پاسخ : *درمان های روان شناسی*

11- خانواده درمانی:
ravvan.com_UserUpload_Image_Family_therapy_is_also_a_part_of_eating_disorder_treatment.jpg



در این نوع درمان آموزش ، پیشگیری و درمان برای کمک به خانواده ها ، کل خانواده را دربرمی گیرد.
برای حل مشکل خانواده یا یکی از اعضا آن کل سیستم خانواده مورد توجه قرار می گیرد و تلاش می شود علل بروز و عوامل تشدید کننده مشکل در داخل خانواده و در نوع روابط اعضا با یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد.
این شیوه از درمان مبتنی بر رویکرد سیستمهاست و معتقد است زمانی می توان به رفع یک مشکل نائل شد که از نیروی تک تک اعضا استفاده کرد و عوامل تنش زا را مرتفع ساخت.
 

*Man*

کاربر فعال
"بازنشسته"
پاسخ : *درمان های روان شناسی*

12- زوج درمانی:
%D8%B2%D9%88%D8%AC%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%2013.jpg



اغلب درمانگرانی که با زوج ها کار می کنند از اصطلاح «زوج درمانی» استفاده می کنند.

زوج درمانی ممکن است به وسیله روان پزشکان، روان شناسان، مددکاران اجتماعی، پرستاران روان پزشکی، مشاوران روحانی و خانواده درمانگرانی که دوره های مخصوص این کار را دیده اند و تحت نظارت برای انجام آن تعلیم یافته اند، انجام شود. فرض درمانگری که در این حوزه کار می کند، این است که ناراحتی و ناشادمانی که یک زوج با آن روبه رو هستند، چیزی بیش از مشکلات و علایم شخصی آنهاست. زوجی که به درمانگر مراجعه کرده اند ممکن است در مورد فاصله گیری عاطفی، نزاع بر سر قدرت، اشکال در ارتباط برقرار کردن، حسادت، خیانت و عدم ارضای جنسی و خشونت شکایت داشته باشند. درمانگر به زوج کمک می کند که زندگی مشترک شان را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم بگیرند که چه تغییراتی لازم است. آنها سعی می کنند سوء تفاهم های دوجانبه، انتظارات غیرمعقول، و تصورات بیان نشده ای را که باعث تداوم تعارض میان آن دو می شود، برطرف کنند.

نکته ای که می توان گفت این است که در اغلب موارد زوج درمانی و درمان فردی با هم ترکیب می شود. همچنین در صورتی که خشونت خانوادگی شدیدی وجود داشته باشد، ممکن است زوجین را به صورت جدا از هم درمان کرد.
 
بالا