کشف پروتئینی برای روشن کردن ژنهای ضد سرطان

arghavan

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
کشف پروتئینی برای روشن کردن ژنهای ضد سرطان


دانشمندان موفق به ابداع شیوهای درمانی شدهاند که با استفاده از آن میتوان سلولهای سرطانی را تحت کنترل درآورده و غیرفعال کرد. محققان باور دارند موفق به کشف روشی برای کنترل کردن سلولهای مرگبار سرطان شدهاند، روشی که میتواند این سلولها را به زانو درآورده و از منتشر شدن آنها در بدن جلوگیری کند.عملکرد این شیوه انقلابی بر اساس فعال کردن ژنهای طبیعی بازدارنده سرطانی که به واسطه بیماری غیرفعال شدهاند، خواهد بود اما نمیتواند از میزان تومورهایی که از قبل در بدن شکل گرفتهاند، بکاهد.محققان دانشگاه ناتینگهام این شیوه را بر روی حیوانات مورد آزمایش قرار داده و شاهد موفقیتی ۱۰۰ درصدی بودند و اکنون امیدوارند با همکاری یک شرکت داروسازی بتوانند این شیوه درمانی را برای انسانها تولید و ارایه کنند. معمولا تقسیمهای سلولی توسط ژنهای خاصی کنترل میشوند که میتوانند سلولهای آسیب دیده را کشته و یا هرس کنند اما سرطان زمانی آغاز میشود که این ژنها دچار اختلال شده و یا خاموش شوند.
محققان تکنیکی جدید را مورد استفاده قرار دادند که در آن یکی از پروتئینهای مارمولک که از قبل توانایی آن در خاموش و روشن کردن ژنهای انسانی به اثبات رسیده بود، به کار گرفته میشود. آنها در کمال ناباوری مشاهده کردند زمانی که این پروتئینها با سلولهای سرطان سینه ترکیب شدند، توانستند ژنهای بازدارنده سرطانی را فعال کنند. تزریق این پروتئینها به موشی که به سرطان مبتلا شده بود توانست از پراکنده شدن سلولهای سرطانی در بدن جلوگیری کند. اکنون محققان میخواهند عامل اصلی پروتئینی را که باعث فعال شدن دوباره ژنهای خاموش شده میشود، از سلولها جدا کرده و از آن به عنوان دارویی برای کنترل بیماری سرطان استفاده کنند. محققان معتقدند این شیوه جدید میتواند به آشکار شدن فرایندی منجر شود که باعث شکل گیری بیماری در بدن انسان میشود و مطالعات بیشتر بر روی آن میتواند در آیندهای نه چندان دور به درمانی تاثیرگذار برای کنترل بیماری سرطان تبدیل شود.
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : کشف پروتئینی برای روشن کردن ژنهای ضد سرطان

انشالله به زودي شاهد درمان قطعي سرطان باشيم كه روي انسان هم جواب بدهد................اين تحقيقات باعث دلگرمي بيماران سرطاني مي شود وبه اميد خدادر آینده ای نه چندان دور به درمانی تاثیرگذار برای کنترل بیماری سرطان تبدیل شود.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : کشف پروتئینی برای روشن کردن ژنهای ضد سرطان

ان شالله همه انسانها از این بیماری رهایی یابند
 
بالا