راهنمای بقای گوشی هوشمند

ادمیرال

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
دوروبرتان را که نگاه کنید، دست خیلی از مردم گوشی های هوشمند می بینید. گوشی هایی که استفاده شان بیشتر از برقراری تماس است، کلی قابلیت جانبی دارند و دقیقا به خاطر همین قابلیت های جانبی است که زنده ماندنشان اهمیت بیشتری نسبت به گوشی های معمولی دارد. برای مثال در همین طوفان سندی که چندی پیش آمریکا را در بر گرفت، خیلی از مردم مطمئنا نگران تمام شدن شارژ گوشی بودند اما شما نترسید! ما اینجا راه کارهایی ارائه میکنیم که در شرایط اضطراری به بیشتر شدن عمر باتری کمک می کنند.

IMAGE634899737649218750.jpg

اتصالات بیسیم را خاموش کنید: اینترنت وایفای، ارتباط از طریق بلوتوث و موقعیت یابی با جیپیاس، همه و همه باتری زیادی مصرف می کنند. پس اگر نیازی به آنها نیست خاموششان کنید. ضمنا اگر اصلا نیازی به ارتباط ندارید، تلفن را در حالت پرواز (flight mode) قرار دهید تا بیخودی به آنتن های مخابراتی متصل نشود.

اپلیکیشن های اضافی را خاموش کنید: شاید شما مشغول چت نباشید، اما ممکن است همان اپلیکیشن چت که قبلا سراغش رفته بودید، در پس زمینه گوشی باز مانده باشد و برای دریافت ناتیفیکیشن ها بخواهد به روزرسانی شود. پس حتما وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت اپیلکیشن ها، آن هایی را که لازم ندارید کاملا ببندید. ضمنا اگر اندرویدی هستید، بهتر است ویجتها یا ابزارک هایی که در هومپیج به روز می شوند را حذف کنید.

نور صفحه نمایش را کم کنید: اگر نور نمایشگرتان روی حالت اتوماتیک باشد، در طول روز آن را افزایش می دهد. به همین جهت اگر زنده ماندن گوشی برایتان مهمتر از نورش است، آن را به صورت دستی در کمترین حد ممکن قرار دهید. ضمنا حالا که نور را کم کردهاید، بدانید ارسال پیامک در این حالت کمتر از تماس صوتی باتری مصرف می کند. پس به جای تماسهای طولانی، صحبت هایتان را مختصر و مفید در پیامک بنویسید.

بیرون گوشی هم مهم است: در شرایط بحران جدا از کارهای مخصوص گوشی، دو کار دیگر هم می توانید انجام دهید. مهم ترینش این است که دستگاه را به اشتراک بگذارید. یعنی یک تلفن را روشن بگذارید و از بقیه بخواهید که دستگاهشان را خاموش کنند. بعد به نوبت از باتری ها استفاده کنید. ضمنا همراه داشتن باتری یدک پرشارژ، فکر بکری است که در هر موقعیتی کارتان را راه می اندازد.
 
بالا