راه اندازی تین کلاینت

zahrabb

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
upload_2021-5-8_11-25-35.jpeg


راه اندازی تین کلاینت : اگر مقاله های پیشین ما را در موضوع معرفی تین کلاینت ها بررسی و مطالعه کرده باشید قطعاً می دانید که این دستگاه ها نسل جدیدی از پردازشگر ها هستند که برای جایگزینی کیس ها و کامپیوتر های معمولی طراحی و تولید شده اند. این دستگاه ها با داشتن ابعاد و وزن های کمتر به نسب PC ها و همچنین مزایای دیگری که نسبت به کامپیوترهای قدیمی دارند با استقبال خوبی در میان کاربران مواجه شده اند. از دیگر مزایای تین کلاینت ها می توان به مصرف انرژی کمتر و در واقع هزینه برق پایین و سر و صدای کمتر آنها اشاره کرد.

نصب و راه اندازی تین کلاینت ها کار چندان مشکلی نیست و به سادگی می توان اقدام به این کار کرد. این کار شامل دو آیتم مهم است که نوع کاربری دستگاه و سیستم عامل موجود در آن همان دو آیتمی هستند که در ادامه به آنها پرداخته و به صورت تک تک مورد بررسی قرار می دهیم.

در اولین مرحله از شروع به کار یک تین کلاینت باید به این نکته توجه کنیم که نوع کاربری ما از دستگاه چگونه است ؟ در واقع ما باید با توجه به نوع استفاده ای که از دستگاه انجام می دهیم تین کلاینت مناسب خود را انتخاب نماییم. به طور کلی مناسب ترین کاربری از این دستگاه ها در حوزه کارهای اداری است که عموماً با استفاده از نرم افزارهای متداول اداری مانند آفیس و صفحات اینترنت همراه است که از سطح گرافیکی و پردازشی پایینی برخوردارند.

پس از انتخاب درست و خرید دستگاه اولین قدم برای راه اندازی تین کلاینت قیمت این است که لوازم جانبی کامپیوتر را مانند کیبورد و موس به آن متصل کنیم و سپس دستگاه را به برق وصل کرده و روشن کنیم. از آنجایی که تین کلاینت ها دقیقاً مشابه کیس ها هستند و تمامی اجزای یک کامپیوتر در آنها تعبیه شده است از این رو بدون نیاز به اتصال به شبکه و یا اتصال به یک سیستم دیگر می توان همانند کامپیوتر های معمولی از آنان استفاده کرد به طوریکه همانطور که دیدیم تا این مرحله کار مثل راه اندازی یک کیس معمولی پیش رفته است.

اگر دستگاه شما دست دوم باشد و بر روی آن سیستم عاملی نصب باشد به راحتی می توانید با آن کار کنید اما برای یک تین کلاینت خام که اولین بار توسط شما روشن می شود ( و یا برای آن دسته از افرادی که می خواهند بر روی دستگاه دست دوم خود یک سیستم عامل جدید نصب کنند) ، نصب سیستم عامل از ضروری ترین مراحل راه اندازی تین کلاینت خواهد بود . این دستگاه ها عموماً مانند سایر کیس های معمولی قابلیت نصب انواع سیستم های عامل را دارند که بهترین سیستم عاملی که می توان بر روی آنها نصب کرد ویندوز است.

لازم به ذکر است که این دستگاه ها می توانند سیستم های عاملی مانند لینوکس و یونیکس را هم اجرا کنند. ذکر این موضوع نیز خالی از لطف نیست که برخی از مدل های کمیاب تین کلاینت ها نیز وجود دارند که فقط می توانند نسخه های خاصی از سیستم های عامل را پشتیبانی کنند که البته این مدل ها بیشتر برای موارد امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مراحل نصب سیستم عامل بر روی تین کلاینت دقیقاً مثل نصب آن بر روی کیس های معمولی است و برای بوت کردن آن نیز دقیقاً مشابه همان کیس های قدیمی با این دستگاه ها رفتار می کنیم یعنی سیستم عامل را به وسیله فایل بوتی که بر روی دیسک یا فلش وجود دارد نصب می کنیم. ذکر این موضوع نیز ضروری است که اگر بخواهیم با استفاده از دیسک اقدام به نصب سیستم عامل کنیم باید از یک دستگاه DVD ROM بیرونی ( اکسترنال ) استفاده کنیم زیرا تین کلاینت ها دارای دستگاه خواندن سی دی و دی وی دی نیستند. بهتر است مطلب مینی پی سی چیست ؟ را نیز بخوانید.

این موضوع به این دلیل است که سیاست کلی ساخت تین کلاینت ها بر کوچکی ابعاد و کم سر و صدا بودن آنها پایه ریزی شده است و به همین دلیل بسیاری از قطعات مکانیکی و حرکتی که درون کیس های معمولی وجود داشته اغلب به دلیل بزرگی و یا سرو صدای آنها از ساختار این دستگاه ها حذف شده اند که به عنوان مثال می توان همین دستگاه های خواندن دیسک و یا فن های داخلی کیس ها را نام برد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا