مشخصات تیر آهن درجه یک

hossein.milani

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
تیر آهن از مهمترین نوع پروفیل های ساختمان به شمار می رود به همین خاطر است که خرید تیرآهن نیز مهم تلقی می شود. تیر آهن به دو صورت معمولی است که با علامت اختصاری I ویا NP نوشته شده و تیر آهن بال پهن نیز با علامت H و یا IPB نوشته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی می باشد.

مشخصات تیر آهن با کیفیت

تیرآهن ذوب آهن اصفهان مشخصاتی دارد که بهتر است قبل از خرید تیرآهن به آن توجه کنید. افراد زیادی هنگام خرید تیرآهن اصفهان با سوالاتی روبه رو می شوند که از لحاظ فنی و مشخصات وزنی تیرآن می توانید به آن پی ببرید. توجه به برخی از نکات به شما در خرید ذوب آهن مرغوب و باکیفیت کمک خواهد کرد. شما علاوه بر آنکه با شناخت مشخصات فنی ذوب آهن میتوانید به اصل بودن تیرآهن پی ببرید همچنین می توانید با مشخصات فنی مورد نظر تیراهنی با وزن سبک تر خریداری کنید. این عمل می تواند در هزینه های شما را کاهش دهد.


تیرآهن نوع اول معمولی بوده ارتفاعی معادل 80 تا 600 میلی متر دارد که البته بیشتر عرضه می شود و بیشتر مورد استفاده ی عموم قرار می گیرد. موارد استفاده ی آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها، پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری است. خرید تیرآهن مهم است چرا که تیر آهن از مهم ‌ترین پروفیل های ساختمانی است که اغلب در پروژه‌های صنعتی هم کاربرد دارد. در هنگام خرید تیر آهن دقت کنید که تیرآهن به سه صورت تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)، تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه) و همچنین تیرآهن IPB (بال پهن) یافت می‌شود. تیر آهن IPE و INP ارتفاعی معادل ۸۰–۶۰۰ میلی متر و تیرآهن IPB ارتفاعی برابر با ۱۰۰–۱۰۰۰ میلی متر دارد. تیرآهن معمولی و البته استاندارد I شکل در ایران موجود می باشد. این تیرآهن بر طبق استانداردهای اروپا تولید شده و ضخامت بال آن ثابت می باشد.
 
بالا