بهترین و جذاب ترین بازی های کنسول ایکس باکس

dina sarabi

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
با ورود به نسل نهم، مایکروسافت به واسطه‌ی ویژگی‌هایی همچون اکوسیستم کراس پلی، قابلیت Backward Compatibility، گیم‌پس و خرید استودیوهایی مثل بتسدا، طیف قابل توجهی از بازیکنان را به خود جذب کرده است. به همین دلایل، تصمیم گرفته‌ایم که ارزشمندترین بازی‌های کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس را معرفی کنیم.

بازی Control: Ultimate Edition
سازنده و ناشر: رمدی / ۵۰۵ گیمز
سال انتشار: ۲۰۲۱
سبک: اکشن ماجرایی
نمره در متاکریتیک: ۸۷

سم لیک در نقش نویسنده و کارگردان هنری بازی‌های رمدی خود را به عنوان یکی از برترین خالقان صنعت گیم تثبیت کرده است و همواره نگرش او در روایت اتفاقات رویاگونه / ماورایی موردی قابل توجه برای طرفداران شوتر سوم‌شخص بود. در بازی کنترل حجم ماورایی ذهن سم لیک به اوج رسیده و تاثیرات سورئال آثار دیوید لینچ مثل سریال توئین پیکس در گوشه و کنار بازی دیده می‌شود. فارغ از بخش داستانی، گیم‌پلی و سیستم تخریب‌پذیری بازی به واسطه موتور گرافیکی Northlight یکی از خالص‌ترین تجربه‌های نسل را به ارمغان می‌آورد. همچنین این بازی از قابلیت جذاب ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند. در سری اس، بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در سری ایکس به همراه ری تریسینگ ۳۰ فریم ثابت را شاهد هستیم و بدون ری تریسینگ، بازی را با حداقل ۶۰ فریم تجربه خواهید کرد.




بازی Call of Duty: Black Ops Cold War
سازنده و ناشر: تری‌آرک، ریون سافت‌ور / اکتیویژن
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: شوتر اول‌شخص
نمره در متاکریتیک: ۷۶

اکتیوژن سال‌ها است که با استفاده از ویژگی‌های همیشگی مجموعه Call of Duty به جایگاه ممتازی در پول‌سازی رسیده است. بازی Call of Duty: Black Ops Cold War داستانی کوتاه اما واقع‌گرایانه‌ای دارد. پیشرفت‌های بصری، گیم‌پلی و تنوع‌بخشی در طراحی مراحل هم یکی از نقات قوت این بازی است. بخش چندنفره بازی هم هنوز جای کار دارد اما کارساز است. اگر دلتان برای یک شوتر اول‌شخص در بحبوحه جنگ سرد به سان Black Ops تنگ شده است، خود را برای خرید Cold War آماده کنید.



بازی Ori and the Will of the Wisps
سازنده و ناشر: مون استودیوز / مایکروسافت
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: پلتفرمر
نمره در متاکریتیک: ۹۲

بازی Ori and the Will of the Wisp، با جمع‌آوری اصالت قسمت نخست و المان‌های نوین، در آفرینش یک داستان روح‌نواز به یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثار تاریخ ویدیوگیم تبدیل می‌شود. در کنار همه‌ی این‌ها، تناسب روایت، موسیقی، طراحی مراحل و گیم‌پلی منجر به تولید میراثی جاودانه از دل خلاقیت و نگرش عظیم تیم مون استودیوز شده است. شاهکاری هنری که لحظه‌ای نباید برای تجربه‌ی آن درنگ کنید.



بازی Hitman 3
سازنده و ناشر: آی‌او اینتراکتیو
سال انتشار: ۲۰۲۱
سبک: اکشن ماجرایی – مخفی‌کاری
نمره در متاکریتیک: ۸۷

استودیو IO Interactive با سه‌گانه‌ی Hitman نشان می‌دهد که چطور می‌توان از صفر شروع کرد و به یکی از ارزشمندترین استودیوهای بازی‌سازی این سال‌ها تبدیل شد. قسمت پایانی مجموعه جدید Hitman، به خوبی می‌تواند طیف گسترده‌ای از مخاطبان قدیمی و جدید را جذب کند و حتی با شامل‌ شدن هر سه قسمت در یک پکیج، محصولی شایسته ارائه دهد که هزاران هزار راه برای اتمام ماموریت‌های نفس‌گیر Hitman داشته باشید. پس با خرید Hitman 3: Deluxe Edition با یک تیر، سه نشان بزنید و از تجربه‌ی سه‌گانه جدید هیتمن لذت ببرید. این سه‌گانه در بطن داستانی قابل قبول، تجربه‌ای ناب و سرگرم‌کننده در سبک اکشن-مخفی‌کاری ارائه می‌دهد.



بازی Devil May Cry 5: Special Edition
سازنده و ناشر: کپکام
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: هک اند اسلش، اکشن ماجرایی
نمره در متاکریتیک: ۸۴

مجموعه‌ی Devil May Cry علی‌رغم فراز و نشیب‌هایش، در بهترین زمان ممکن، دوباره به عنوان یک محصول رضایت‌بخش افسانه‌ای ظاهر می‌شود. در این قسمت با ایجاد تعادل در پردازش شخصیت‌ها، سیستم مبارزات هوشمندانه، موسیقی دیوانه‌وار، گیم‌پلی نفس‌گیر و داستان پر شور و حال به یکی از خالص‌ترین هک اند اسلش‌های امروزی تبدیل شده که نباید تجربه‌اش را به تعویق بیندازید.




بازی Red Dead Redemption 2
سازنده و ناشر: راک‌استار گیمز
سال انتشار: ۲۰۱۸
سبک: اکشن ماجرایی، وسترن جهان-باز
نمره در متاکریتیک: *۹۷

شاید بی‌انصافی باشد که از Red Dead Redemption 2 به عنوان پرجزئیات‌ترین بازی تمام دوران یاد نکنیم. به ویژه که این بازی در کنار جزئیات فراوانش، دقیق‌ترین و واقع‌بینانه‌ترین بازی جهان-باز است. همچنین آرتور مورگان (با درخشش راجر کلارک) در قامت پروتاگونیست، یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌های صنعت گیم را دارد. اثری که خود را به یک وسترن پرفراز و نشیب محدود نکرده است. اشک‌ها و لبخندهایی که در این بازی خواهید زد، همگی در ذهن شما نقش خواهد بست. داستان بازی از حیث زمانی در طول ۳۰ تا ۶۰ ساعت روایت می‌شود. روایتی که به مرور با روح و روان شما بازی خواهد کرد و بعید است آن را به فراموشی بسپارید.




بازی Yakuza: Like a Dragon
سازنده و ناشر: ریو گا گوتوکو / سگا
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: نقش‌آفرینی-مبارزه‌ای
نمره در متاکریتیک: ۸۳

شاید دور از انتظار بود که Yakuza به دوران پرشکوه قسمت Yakuza 0 برگردد. بازی Yakuza: Like a Dragon مخلوطی از نقات قوت جدید و قدیمی است که می‌تواند در کنار برخی از مشکلات دوربین و هوش مصنوعی، برای عاشقان قدیمی مجموعه و تازه‌واردان همچنان جذاب باشد. چرا که خروجی سایر بخش‌های بازی به قدری آتشین است که لحظه‌ای احساس خستگی نکنید.


بازی Haven

سازنده و ناشر: گیم بیکرز
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: نقش‌آفرینی، ماجرایی
نمره در متاکریتیک: ۷۷

داستانی عاشقانه که روایتش از جنس مجموعه Persona است. بازی Haven، اثری جذاب و نقش‌آفرینی غیرمعمولی است که عشق را در بالاترین سطح ممکن قرار داده است، سیستم مبارزات نوبتی قابل‌احترامی دارد که تا حد زیادی، حفره‌ها و فواصل یکنواخت روایت را جبران می‌کند. در مجموع، Haven شایسته توجه طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی است و برای یک تجربه‌ی کوتاه ارزشمند ظاهر می‌شود.



بازی Halo: The Master Chief Collection
سازنده و ناشر: ۳۴۳ ایندستریز / استودیوهای مایکروسافت
سال انتشار: ۲۰۱۴
سبک: شوتر اول‌شخص
نمره در متاکریتیک: *۸۵

فرنچایز Halo معرف حضور هر مخاطب قدیمی جهان گیم است و فرقی ندارد که با چه پلتفرمی بازی می‌کنید. Halo از جواهرهای همیشگی مایکروسافت است.
مایکروسافت با عرضه‌ی The Master Chief Collection یکی از بهترین رویکردهای عرضه بازی را در پیش گرفت. هنوز هم تعداد زیادی از مخاطبان این مجموعه، موفق به تجربه‌ی کامل قسمت‌های آغازین نشده‌اند. جایی که بازیکن در نقش مسترچیف وظیفه نجات انسان‌ها پس از وقایع غیرعادی در سطح جهان دارد. با خرید این مجموعه، پا به دنیای عظیم Halo بگذارید و با شش قسمت از شوتر شگفت‌انگیز (اعم از کمپین و بخش چندنفره) آن همراه شوید.


بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time

سازنده و ناشر: تویز فور باب / اکتیویژن
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: پلتفرمر
نمره در متاکریتیک: *۸۳

سال‌ها است که انتظار زیادی از آی‌پی «کرش بندیکوت» نداریم. مجموعه‌ای که ریسینگ آن به دست ناتی‌داگ ساخته می‌شد و کمتر کسی پیدا می‌شود که با آن خاطره نداشته باشد. حالا تویز فور باب با ساخت یک پلتفرمر سه‌بعدی چالش‌برانگیز، شاید بهترین قسمت ساخته‌شده از Crash Bandicoot باشد. اثری که برای زمان و پول مخاطبش ارزش قائل می‌شود.



بازی DOOM Eternal
سازنده و ناشر: آی‌‌دی سافت‌ور / بتسدا سافت‌ورکس
سال انتشار: ۲۰۲۰
سبک: شوتر اول‌شخص
نمره در متاکریتیک: *۸۸

پس از ریبوت Doom در ۲۰۱۶، این مجموعه باری دیگر به دوران پرشکوهش بازگشته است. دربازی Doom Eternal با دووم گای به عمیق‌ترین لایه‌های جهنمی می‌رویم که دشمنان بیشتری از آسمان و زمین می‌بارند! طراحی محیط‌ها، موسیقی و صداگذاری‌های معرکه از موارد چشم‌گیری هستند که نباید از دست دهید و پکیج دیوانه‌واری از یک اکشن پر تب و تاب ارائه می‌دهد. این بازیز یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و سری اس هست که حتما باید تجربه کنید.

منبع:
http://gg.gg/opmtc
 
بالا