یادگیری سریع زبان انگلیسی

mr-ali

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم ؟

هم اکنون ما در جهانی زندگی می کنیم که جهان سرعت است. همه دوست دارند سریع تر به خواسته های خود برسند که یکی از این خواسته ها یادگیری سریع زبان انگلیسی است. این خواسته کاملا عادی است اما آیا می توان زبان انگلیسی را سریع یاد گرفت؟ شیوه های گوناگونی برای یادگیری وجود دارند که در نهایت یکی از آنها با راه تعلیم ما همخوانی دارد. هر چند استفاده از شیوه های گوناگون جهت گزینش راه صحیح، خیلی سخت است و سرعت یادگیری زبان انگلیسی را کاهش می دهد. با مطالعه این مقاله با روش های مختلف برای این که چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم ، بهتر آشنا می شویم.
– اهداف مشخص و واقع‌گرانه

دنبال چه چیزی هستید؟ چه مقدار زمان دارید؟ پس از مشخص شدن هدفتان و اطمینان ازقابل دستیابی بودن آن، سعی کنید آن را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید که در بازه های زمانی کوتاه قابل‌حصول باشد. با این کار، انگیزه یادگیریتان بسیار افزایش می یابد. به خصوص برای زبان آموزانی که خود خوانی می کنند، انگیزه اهمیت بیشتری دارد.
– مطالعه روزانه و پیوسته

پشتکار و تمرین روزانه و دایمی مهم ترین فاکتور برای موفقیت در یادگیری سریع زبان انگلیسی است.
– مرور همیشگی

مرور دایمی نیز عامل بسیار مهمی در موفقیت در هر یک از روش های آموزشی می باشد.
– تقویت شنوایی

شیوه ای متداول جهت یادگیری زبان، تعلیم ناخودآگاه و ضمنی است. با این روش، یادگیری وقتی حاصل می شود که اصلاً کوششی نداریم . زمانی که پشت میزی نشسته ایم و با تمرکز زیاد قصد یادگیری را داریم، روند غیرارادیِ یادگیری متوقف می شود. اما زمانی که بی هیچ قصدی جهت یادگیری، به اهنگ یا فایلی صوتی یا فیلمی به زبان انگلیسی گوش فرا می دهیم ، ذهن به طور ناخودآگاه صداها، لهجه‌ها، کلمات و گرامر را درک می کند . با اینکه شما چیزی ننوشته اید یا به زبان انگلیسی حرف نمی زنید ، ذهن شما در خفا به ثبت و نگهداری داده های ناخودآگاه اشتغال دارد. تا جایی که امکان دارد گوش کنید، یعنی به طور مداوم ، هر وقت که قادر بودید محتوایی به زبان انگلیسی گوش کنید. به طور مثال در خانه یک موسیقی انگلیسی گوش کنید. در زمان استراحت سر کار با هدفون انگلیسی گوش کنید؛ مثلاً اخبار یا کتاب‌های صوتی انگلیسی گوش کنید. از این فعالیت ها لذت ببرید بدون این که نیازی به تمرکز بالا برای یادگیری فعال داشته باشید. تنها بگذارید گوشتان با لغات و ترکیبات انگلیسی مانوس گردد. به طور مثال هنگام انجام کار های خانه مانند شستن ظرف‌ها یا اتو زدن و یا ورزش کردن، برای خودتان موسیقی انگلیسی پخش کنید. بنابراین برای جواب به این که چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم ، تقویت مهارت شنوایی یکی از مهم ترین جواب ها است.
تقویت-شنوایی.jpg

تقویت شنوایی نقشی کلیدی در یادگیری سریع زبان انگلیسی دارد.
– قرار گیری در موقعیت هایی که مجبور به استفاده از زبان انگلیسی هستید

خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که مجبور به استفاده از زبان انگلیسی باشید. با این کار خود را به چالش می کشید و مغز شما نیاز به تفکر هر چه بیشتر به زبان انگلیسی پیدا می کند. اگر امکان دارد با افرادی که زبان انگلیسی حرف میزنند ، رفت آمد کنید؛ فیلم های سینمایی و موسیقی های انگلیسی گوش کنید؛ زبان تلفن همراه یا رسانه های اجتماعی تان را به زبان انگلیسی تغییر دهید.
– هدف اصلی مکالمه است نه دقت کامل

به روان صحبت کردن و رساندن منظوراولویت دهید. به مرور زمان می توانید دقت در صحبت کردن را افزایش دهید هر چند مخصوصا در ابتدای یادگیری، سعی کنید منظور خود را در موقعیت های مختلف به روان ترین و ساده ترین شکل ممکن بیان کنید. از اشتباه کردن نترسید چرا که لازمه یادگیری است. اگر قصد مکالمه بدون هیچ خطایی (اشتباهات قواعد، لغت، تلفظ و …) دارید، جرأت صحبت کردن را از دست می دهید و مکالمه زبان برایتان غیر ممکن به نظر خواهد آمد. هدف نهایی در یادگیری یک زبان جدید، استفاده از آن است و بدون داشتن دقت ۱۰۰٪ می توان از یک زبان استفاده کرد. بنابراین بدون نگرانی و ترس از اشتباهات، در هر فرصتی تلاش به برقراری ارتباط کنید.
– عدم تمرکز بیش از حد بر یک منبع

سعی کنید هم زمان از منابع یادگیری متفاوت ( انواع کتاب ها، اپلیکیشن ها، …) بهره ببرید و هر چهار مهارت زبانی (شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن) خود را هم زمان ارتقا دهید. هنگام شروع به یادگیری یک زبان جدید، در برابر تمایل به فراگیری بیشترین تعداد لغات ممکن از یک کتاب، مقاومت کنید. تلاش کنید از منابع مختلف استفاده کنید و از هر کدام تعداد لغات محدود و کلیدی یاد بگیرید ( معنی بیشتر لغات را می توانید در متن حدس بزنید و یا بدون دانستن آن ها ایده اصلی متن را متوجه شوید). با این کار از یک منبع خسته نمی شوید، استرس شما کاهش می یابد و بازدهی یادگیریتان به طور چشمگیری افزایش می یابد.
-درک شباهت ها

صحبت‌ کردن به زبان اول امری طبیعی است اما به این معنی نیست که شما آن را به خوبی می‌فهمید. درک عمیق تر از زبان مادری خود و این که به طور کلی زبان چگونه عمل می‌کند، به یادگیری زبان جدید کمک می کند. یکی از مشکل ترین قسمت های تعلیم هر زبان تازه ای، آشنایی با صداها و آواهای آن است. به طور مثال امکان دارد در زبان انگلیسی آواهایی وجود داشته باشد که در زبان اصلی شما اصلا به کار برده نشوند. منظور از درک شباهت‌ها ساختارهای منطقی مغزی و آوایی است که در کلیه زبان‌ها مشترک است و در انتها امکان قبول ترکیب‌های تازه را در زمان تعلیم به وجود می آورد .
– آموختن صداهای جدید به طور جدا

تعلیم زبان‌های تازه مانند انگلیسی نحوه کارکرد مغز را عوض می کند، پس تلاش کنید برای پرسشِ چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم، جوابی پیدا کنید، چرا که با تعلیم زبان انگلیسی مغز شما رشد می‌کند. تحقیقات نشان داده اند که با تعلیم زبان انگلیسی یا بقیه زبان‌های خارجی، قسمتی از مغز رشد کرده و گسترده می گردد. هر چه این رشد زیادتر باشد، تعلیم بقیه زبان‌ها هم ساده تر می گردد. بهتر است در حین تعلیم زبان انگلیسی با صداها و آواهای آن آشنا شوید و تلفظ‌های هر یک را بیاموزید .
قسمت جذاب این تحقیقات پیرامون عکس العمل مغز نسبت به صداهای تازه است. به طور مثال جهت تعلیم حروفی مثل L و R در انگلیسی، شنونده‌ی غیربومی در بعضی موارد مشکل پیدا می کند . مثلا ژاپنی‌ها با این مسئله مواجهند که برای تلفظ این صداها دو شکل الفبایی جداگانه ندارند. پس فقط یک قسمت از مغز ژاپنی‌ها به این دو صدای جدا عکس العمل نشان می‌دهد.
– کمک گرفتن از مجموعه لغات مرتبط

زمانی که از لغات شبیه به هم از نظر معنی استفاده می کنید ، پلی بین صدای لغات، عکس و شکل آنان به وجود می اورید. یعنی چه؟ به طور مثال زمانی که کلمه انگلیسی خورشید را یاد می گیرید ، همراه آن لغت گرم و حرارت و پرتو و… را هم بیاموزید. سپس زمان به کارگیری کلمه خورشید، دسته کلمات در ارتباط با آن ها به سرعت به ذهن شما می‌آیند و در صحبت کردن به شما مدد می رسانند.
یادگیری-زبان.jpg

– به خاطر سپردن الگوها به جای ضوابط و دستورالعمل ها

در تعلیم زبان انگلیسی تلاش کنید الگوهایی که در زبان وجود دارند را پیدا کنید و آن ها را به یاد داشته باشید. درصورتی که سال‌ها به مطالعه گرامر و دستور زبان بپردازید، بازهم قادر نیستید به سهولت صحبت کنید. برای صحبت کردن الزامی است مغز خود را با الگوهایی که در زبان وجود دارند آشنا نمایید.
-یادگیری کلمه ها در جملات

برخی کلمه ها چندین معنا دارند و در جمله های مختلف، معنای آن ها فرق می کند. در زبان انگلیسی تعداد این کلمات بسیار زیاد است. بنابراین تلاش کنید لغات را در جمله یاد بگیرید و به استفاده کلمات در جملات مسلط شوید. پس اگر قصد دارید یادگیری زبان برایتان سریع تر و جذاب تر باشد، کلمات را در جملات یاد بگیرید. برای یادگیری سریع لغات انگلیسی این یک ترفند بسیار خوب است.
-یادگیری با موسیقی

واگویی شعر و ترانه، در به ذهن سپردن لغات و عبارات زبانی کمک قابل توجهی می‌کند. این مورد هم برای کودکان و هم بزرگسالان صدق می کند. تبحر زبانی بحثی جدی است و زمانی که در کنار بحثی شاد مانند موسیقی جای می‌گیرد، اثر گذاری آن بر یادگیری زیادتر می گردد. بررسی ها نشان داده اند که شیوه کارکرد مغز ما در زمان تعلیم موسیقی و زبان شبیه هم است. جدا سازی صداها در زبان‌آموزی کاملا مانند تفاوت صداهای آلات موسیقی گوناگون است. در اصل، زبان سبکی از موسیقی است. تعلیم مهارت‌های زبانی با بهره گیری از موسیقی، فرایند آموزش را سرعت می بخشد و ساده می کند . اشعار و ترانه های بسیاری جهت آموزش زبان انگلیسی موجود است. به این شعرها گوش کنید، با آن ها هم‌خوانی کنید، لذت ببرید و زبان انگلیسی تان را تقویت نمایید!
برای این سوال که چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم، پاسخ های گوناگونی موجود است. بعضی از این راه ها به سرعت و بعضی دیر تر جواب می دهند. با خواندن شیوه های گوناگون، بهترین شیوه را برای خود برگزینید. توجه داشته باشید تعلیم زبان‌های خارجی تلاش و پشتکار زیادی می طلبد اما تردید نداشته باشید با تمرین، زبان انگلیسی را به خوبی فرا خواهید گرفت.به علاوه با یادگیری صحیح یک زبان، امکان تعلیم زبان‌های بیشتر نیز راحت تر میسر می گردد. لازم است انگلیسی را به عنوان زبان بین المللی به خوبی آموزش ببینید تا سپس، در صورت تمایل، زبان های فرانسوی، اسپانیایی و… را نیز ساده تر بیاموزید.
– به انگلیسی فکر کنید

این گام خیلی مهم است. اینکه حتی فکر کردن‌هایتان نیز به صورت انگلیسی باشد مهمترین گام برای به کارگیری انگلیسی در زندگی روزانه است. وقتی در ذهن خود به هر چیزی فکر می‌کنید، مغز شما تلاش می‌کند با انگلیسی ارتباط برقرار کند و در نتیجه قدرت تکلم شما نیز بهبود می‌یابد.
– به انگلیسی بنویسید

موضوعی را انتخاب کنید و به زبان انگلیسی درباره‌ی آن بنویسید. سپس دوباره آن را بخوانید و مشکلاتی که هنگام نوشتن داشتید پیدا کنید.
– یک شریک زبانی پیدا کنید

یک شریک زبانی خوب در فراگیری کلیه مهارت های زبانی به خصوص مهارت گفتاری به شما کمک زیادی می کند. به علاوه، حمایت یک شریک زبانی خوب باعث یادگیری سریع تر و لذت بخش تر شما خواهد شد. در هر سطح و مرحله از یادگیری زبان باشید، می توانید کسی را پیدا کنید که شرایط نسبتاً شبیهی با شما دارد؛ به یکدیگر کمک کنید، منابع خوب را به اشتراک گذارید و به هم انگیزه دهید.

منبع:بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در اصفهان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

salar_torabi

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
زبان انگلیسی جامع مبتکران ” در یک نگاه:
  1. به جرئت میتوان کتاب زبان انگلیسی جامع شهاب اناری را جزو بهترین و کامل ترین کتاب های زبان انگلیسی برای دانش آموزان کنکوری دانست!
  2. این کتاب دانش آموزان را بصورت حرفه ای برای کنکور سراسری آماده خواهد کرد.
  3. درسنامه این کتاب بسیار فوق العاده است و خوراک کنکوری هاست!
  4. پیشنهاد می شود که از کتاب زبان انگلیسی جامع شهاب اناری به عنوان مرجع اول برای تست زنی استفاده نمایید!
  5. تفکیک تست ها در این کتاب بسیار عالی و در 4 گروه انجام شده. (تست های سطح اول – تست های نوادگان شکسپیر – تست های مروری – تست های کنکوری)
  6. پاسخنامه این کتاب واقعاً عالیه. هرچقدر هم که حرفه ای هستید حتماً پاسخنامه رو مطالعه کنید!
  7. تست های کنکور سراسری نیز در انتهای این کتاب قرار دارند
  8. و در نهایت برای تهیه نکردن کتاب زبان انگلیسی جامع شهاب اناری باید دلیل منطقی داشته باشید!
 
بالا