معرفی الگوریتم های گوگل

learnandfun

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
اگر بخواهیم الگوریتم (Algorithm) را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها شما مسئله یا مشکلی را حل خواهید کرد. موضوع جستجوی کاربران در اینترنت و نمایش نتایج جستجوی آنان نیز جزو مسائلی است که بسیار پیچیده بوده و برای حل کردن آن، موتورهای جستجو از انواع الگوریتم ها بهره می‌گیرند. آشنایی با الگوریتم های گوگل می‌تواند به نمایش داده شدن وب‌سایت‌ها در صفحه‌ی نتایج جستجو بسیار کمک کننده باشد. برهمین اساس در این مقاله قصد داریم تا تمامی مسائل پیرامون آن‌ها و ارتباطشان با مبحث سئوی سایت را بررسی کنیم.

الگوریتم های گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل (Google Algorithms) ساخته شده‌اند تا مشکلات نمایش اشتباه سایت‌ها به کاربران را برطرف نمایند. مثلا اگر در گوگل عبارت آموزش سئو را سرچ کنید، گوگل با توجه به همان قوانین و دستورالعمل‌ها، قادر خواهد بود تعداد زیادی صفحه را رتبه‌بندی ‌کند.

همانطور که در جریان هستید، گوگل هر روز به معرفی الگوریتم های رتبه‌دهی می‌پردازد که بعضی از آن‌ها دارای ترفندهای کوچک بوده و بعضی دیگر، کل جایگاه‌های موجود در SERP را تغییر می‌دهند.

آپدیت هسته اصلی گوگل
همانطور که مطلع هستید، هر سال بیش از ۶۰۰ تغییر در الگوریتم‌ های گوگل ایجاد می‌شود و عموما درباره بیشتر این تغییرات هیچ توضیح عمومی نمی‌دهد. اما وقتی که گوگل تغییری بزرگ و اساسی ایجاد می‌کند، رسما آن را اعلام کرده و نامی به آن ها می‌دهد. آن وقت است که دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ حسابی به هم می‌ریزد و همه خود را به آب و آتش می‌زنند تا بفهمند این تغییرات به چه معناست و چطور باید خودشان را با آنها هماهنگ کنند تا رتبه سایت‌هایشان افت نداشته باشد.

آخرین آپدیت هسته اصلی در تاریخ ۱۶ ژانویه سال ۲۰۲۰ انجام شده است و هنوز هم به طور واضح مشخص نیست که این آپدیت برروی کدام یک از الگوریتم ها اثر گذاشته است.

الگوریتم های گوگل در سئو
الگوریتم‌ های گوگل بسیار پیچیده هستند و پیچیده‌تر هم می‌شوند زیرا گوگل دائم تلاش می‌کند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد.

زمانی که موتورهای جستجو (مثل: یاهو، گوگل و…) تازه ایجاد شده بودند، بسیاری از سئوکارها، قادر بودند خیلی راحت راه‌هایی را پیدا کنند که رتبه سایت مشتریان خود را بالا برند، بطور مثال، اگر شما قبلاَ در کدهای سایت از “متا تگ کیورد” استفاده می‌کردید براحتی می‌توانستید سایتتان را در نتایج جستجو بالا ببرید.
“متا تگ کیورد” در واقع راهی است که به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چیست؛ اما امروزه به لطف آپدیت‌های جدید دیگر امثال این راه‌ها جواب نمی‌دهند.
200 فاکتور سئو (آپدیت سال 2020)

ممکن است بعضی از کاربرانی که در حال خواندن این مطلب هستند، با تاثیرات الگوریتم‌ های گوگل مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و… آشنایی کافی نداشته باشند. به همین دلیل از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که در ادامه ی مقاله با ویکی دمی همراه باشید و با کلیک بر روی هر قسمت، وارد صفحه مربوطه شوید و اطلاعاتی جامع از آن‌ها را بدست آورید.
 
بالا