parmida-m

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
همانطور که می دانید، امروزه اپلیکیشن های موبایل چه در اندروید و چه در IOS رشد و پیشرفت چشمگیری در تجارت الکترونیک و همچنین رونق کسب و کار های آنلاین داشته اند. در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و دستگاه‌های موبایل روزبه‌روز در بین مردم محبوب‌تر می‌شوند، طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار اهمیت پیدا کرده است.

همچنین کسب و کارها برای موفقیت باید تمام تلاش خود را بکنند تا برای اجرای فعالیت های خود از بهترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنند. یکی از مهمترین عواملی که این روزها در موفقیت کسب و کارها اهمیت دارد، طراحی اپلیکیشن موبایل برای ارائه خدمات و محصولات کسب و کار مورد نظر به مشتریان می باشد. در ادامه شما را با ویژگی ها و مزیت های ساخت نرم افزارهای موبایلی آشنا خواهیم کرد.


طراحی اپلیکیشن موبایل چیست؟
امروزه اپلیکیشن ها و برنامه های طراحی شده برای موبایل های هوشمند به شدت توسط کاربران برای انجام امور مختلفی مانند استفاده از خدمات تاکسی های اینترنتی، انجام خریدهای آنلاین، وب گردی و... مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل این روزها بازار طراحی و ساخت انواع اپلیکیشن های موبایل داغ بوده و شرکت های فعال در این حوزه همواره در تلاش هستند که بتوانند با طراحی اپلیکیشن های بهتر و کاربردی تر کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. اپلیکیشن های موبایل برای دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی می شود.

پارامترهای موثر بر طراحی اپلیکیشن موبایل
لازم است بدانید که قبل از اقدام برای طراحی اپلیکیشن موبایل، باید مشخص کنید که می خواهید پروژه خود را برای سیستم عامل اندروید آغاز کنید و یا اینکه هدف از طراحی و ساخت نرم افزارهای موبایل برای سیستم عامل ios می باشد؟

برای انتخاب هر کدام از این سیستم عامل ها پارامترهای زیادی تاثیرگذار می باشد که در ادامه می خواهیم شما را با چند مورد از آنها آشنا کنیم:

- هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل: طراحی و ساخت اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید در مقایسه با سیستم عامل ios نیاز به هزینه کمتری دارد که این عامل سبب شده است تعداد طراحان نرم افزارهای اندروید خیلی بیشتر از طراحان و برنامه نویسان ios باشد. یکی از عواملی که باعث می شود هزینه ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم ios بیشتر باشد، پیچیده تر بودن برنامه نویسی نرم افزارهای ios می باشد.

- عرضه به بازار: به طور کلی برای عرضه اپ ها و نرم افزارهای ios تنها یک درگاه با عنوان «اپل استور» وجود دارد این درحالیست که برای ارائه اپ های اندرویدی تعداد درگاه های بیشتر و قدرتمند تری وجود دارد. علاوه بر این، عدم وجود هیچ گونه واسطه برای انتشار نرم افزارهای اندرویدی در بین گوشی ها و دستگاه های مختلف یکی از عوامل بسیار مهمی است که در عرضه اپلیکیشن های اندرویدی تاثیرگذار می باشد. در حالیکه شما به هیچ عنوان نمی توانید به راحتی نرم افزارهای آیفون را بین دستگاه ها جابجا کنید و برای استفاده از آنها حتماً باید به سراغ بازارهای مجاز بروید.

- میزان کیفیت ساخت اپلیکیشن: یک سری فیلترهای خاصی برای عرضه نرم افزارها در بازارهای اندروید و ios وجود دارد که میزان کیفیت نرم افزارهای طراحی شده را تعیین می کنند. به طور کلی از آنجایی که اپ های مورد استفاده در سیستم عامل ios از فیلترهای کیفی اپل استور عبور می کنند، از کیفیت بیشتری برخوردار می باشند که دلیل این موضوع، وجود قوانین و مقررات سختگیرانه تریست که کمپانی اپل در نظر گرفته است. از طرف دیگر وقتی که شما اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل برای اندروید میکنید، به دلیل وجود متخصصان بیشتر و پرداخت هزینه های کمتر، محصول نهایی در زمان استفاده توسط کاربران از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود.

طراحی انواع لپلیکیشن های موبایل

انواع اپلیکیشن موبایل
اپلیکیشن های موبایل به دلیل استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی و فریم ورک ها شباهت زیادی به نرم افزارهای کامپیوتری دارند. به طور کلی اپلیکیشن های موبایل به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

- اپلیکیشن های محلی: این نوع از نرم افزارها، برای استفاده در پلتفرهای خاص اندروید و یا ios طراحی می شوند که طراحی آنها به وسیله یک سری از ابزارهای توسعه نرم افزار و زبان های برنامه نویسی که مورد قبول پلتفرم مورد نظر میباشد، انجام می شود.

- اپلیکیشن های HTML5: این نوع از نرم افزارهای موبایلی با استفاده از تکنولوژی های شناخته شده ای، مانند؛ جاوا اسکریپت، HTML5 و CSS طراحی می شوند. به راحتی می توانید این نوع از نرم افزارها با اعمال تغییرات کوچک به پلتفرم های دیگر منتقل کنید.

- اپلیکیشن های ترکیبی: این نوع از نرم افزارها، همانطور که از عنوانشان مشخص است، ترکیبی از نرم افزارهای قبلی می باشند. نرم افزارهای محلی به صورت یک کانتینر محلی هستند و می توان اپلیکیشن HTML5 را به آنها اضافه کرد.


مزایای ساخت اپلیکیشن موبایل
ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل مزایای زیادی دارد که از بین آنها می توانیم به به موارد زیر اشاره کنیم:

• خدمت رسانی بهتر و راحت به مشتری
• دسترسی راحت در هر زمان و مکان
• توسعه برند تجاری
• افزایش تعداد راه های ارتباطی
• برقراری ارتباط و تعامل دوسویه با مشتریان


دوست دارید طراحی اپلیکیشن یاد بگیرید؟ اینو ببینید پس: چند فیلم آموزش برنامه نویسی اندروید رایگان
 
بالا