مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش اول)

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"





1086009_713.jpg


آشنایی با مقایسه کامل آمریکا و کانادا


بسیاری از خریداران بلیط هواپیما خارجی که قصد مهاجرت دارند، کشور کانادا و آمریکا را جزء اولین انتخاب‌هایشان قرار می‌دهند. افرادی که با خرید بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا به این دو کشور سفر کرده‌اند متوجه شده‌اند که این کشورها از جهت زندگی و تحصیل بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسند. حال مشکل اینجاست که نمی‌توان میان این دو یکی را انتخاب کرد و این موضوع مهم‌ترین سوالی است که ذهن بسیاری از مهاجران را به خود مشغول کرده است. در راستای پاسخ به سوال کانادا بهتر است یا آمریکا، قصد داریم به مقایسه این دو کشور بپردازیم و چند آیتم مهم و ضروری را که نقش بسزایی در مهاجرت افراد ایفا می‌کنند را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به عنوان یکی از خریداران بلیط هواپیما خارجی بر سر دوراهی مانده‌اید و نمی‌دانید میان بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا ارزان یا گران کدامیک را انتخاب کنید، این مقاله کاملا برای شما مناسب است پس خواندن آن را از دست ندهید.

آمریکا یا کانادا



در مورد موقعیت جغرافیایی این دو کشور باید به خریداران بلیط خارجی بگوییم که کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی و در شمال ایالت متحده آمریکا قرار گرفته است. وسعت کانادا کمی بیشتر از آمریکا می‌باشد . اکثر شهرهای کانادا در اغلب روزهای سال، دارای آب و هوایی سرد هستند.

مقایسه آب و وهوای آمریکا و کانادا


خریداران بلیط هواپیما آمریکا باید بدانند که این کشور دارای پوشش‌های متنوع جغرافیایی نظیر جنگل، بیابان، آب و کوه می‌باشد. همچنین یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان به نام رودخانه می سی سی پی نیز در آمریکا واقع شده است.

اگر با خرید بلیط هواپیما کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنید، با پوشش جنگلی و گیاهی بسیار متنوعی روبه‌رو خواهید شد. همانطور که می‌دانید کانادا از لحاظ جغرافیایی به قطب شمال نزدیک است و همین امر باعث شده تا بخشی از شمال این کشور در عصر یخبندان خشک شود. رودخانه‌های بسیاری در این مناطق به چشم می‌خورد که زیبایی این کشور را چندین برابر کرده است. وجود این رودخانه‌ها باعث شده تا کانادا جزو برترین کشورهای دارای منابع آب شیرین شود.


مقایسه مهاجرپذیری آمریکا و کانادا


یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که میان آمریکا و کانادا وجود دارد، بحث چند ملیتی بودن ساکنان این کشورها است، که موضوع مهمی برای خریداران بلیط هواپیما خارجی محسوب می‌گردد. کانادا برای پذیرش مهاجران قوانین آسان‌تری دارد. دلیل این آسان‌گیری این است که مردان سیاسی کانادا عقیده دارند که یکی از عوامل رشد اقتصادی کشور، مهاجرپذیری می‌باشد.آمریکا نیز هر ساله مهاجران بسیاری را با درصد چشمگیری، از اقصی نقاط دنیا می‌پذیرد. اما خریداران بلیط هواپیما آمریکا باید به این نکته توجه کنند که قوانین مهاجرتی در این کشور سخت گیرانه‌تر از کانادا می‌باشد. همین موضوع باعث شده تا اکثر ایرانیان زندگی در کشور کانادا را انتخاب کرده و برای مهاجرت، این کشور را ترجیح ‌دهند.

مقایسه سیستم اداره کشور آمریکا و کانادا


سیستم اداره کشور آمریکا یک دولت فدرال است که شخص ریاست جمهوری در بعضی از مسائل اختیار تصمیم‌گیری دارد. کشور کانادا دارای یک حکومت پادشاهی مشروطه است و در حقیقت اداره کشور به دست ملکه انگلستان می‌باشد. شاید برای خریداران بلیط هواپیما کانادا جالب باشد که نخست وزیر، شخص دوم پس از ملکه به حساب می‌آید که انتخاب آن توسط نماینده ملکه صورت می‌گیرد. بطور کلی می‌توان گفت که در کانادا دموکراسی حاکم است.

تفاوت‌های سیاسی میان آمریکا و کانادا



برای آن دسته از خریداران بلیط هواپیما خارجی که به امور سیاسی علاقه‌مند هستند باید بگوییم که احزاب سیاسی در آمریکا و کانادا دارای عملکردی متفاوت هستند. دو حزب بزرگ سیاسی در ایالت متحده فعال هستند که شامل حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه می‌شوند. اما در کانادا چهار حزب وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان حزب محافظه کار، حزب لیبرال، حزب دموکرات و حزب سبز را نام برد. علاوه بر چهار حزب بزرگ، حزب‌های کوچک‌تری نیز به صورت آزادانه در این کشور فعالیت می‌کنند. بهتر است مطلب اقدامات لازم در صورت کنسلی بلیط هواپیما را نیز بخوانید.
 
آخرین ویرایش:
بالا