خواص چای ترش، کاهش وزن و مبارزه با سرطان

sadeghi-m

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"

خواص چای ترش، کاهش وزن و مبارزه با سرطان


Sour-tea-4.jpg

فواید چای ترش از نظر سلامتی بسیار زیاد است مثلآ نمی توان توانایی آن را برای درمان فشارخون بالا وکلسترول بالا، اختلال هاضمه، سیستم ایمنی مشکلات التهابی، بیماریهای کبد و نیز سرطان را جدی نگرفت.
هم چنین این نوشیدنی می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و باعث کاهش تدریجی وزن بدن شود و همچنین سرشار از ویتامین c، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و به درمان فشار خون و اضطراب کمک می کند.



Sour-tea123-300x171.jpg

چای ترش




چای ترش چیست؟
چای ترش از کاسبرگ این گیاه تهیه می شود و در بسیاری از مناطق دنیا طرف دار دارد. این گیاه با نام علمی ( Hibiscus sabdariff) شناخته شده است.
جالب است بدانید که این گیاه به رنگ سرخ و یا سرخابی است و طعم ترشی نیز دارد. یک نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است و اغلب به عنوان یک چای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.
این چای کم کالری و بدون کافئین است و شاید یکی از علل پیدا کردن طرفداران جهانی و مشهور شدن خواص آن همین مورد است. منبع خوبی از مواد معدنی نظیر کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است.
همچنین حاوی مقدار کمی ویتامین (مانند اسید فولیک) است که به بهبود سلامت کلی شما کمک می کند. این چای منبع خوبی از آنتوسیانین ها است که آن را برای کنترل سطوح فشار خون بالا، سرماخوردگی و عفونت های دستگاه ادراری تولید می کنند.
 
بالا