ویزای کانادا

mismona

بی وفــا

visa-canada.jpg



کانادا بیشتر از کوهستان های بسیار عظیم خود است. پرتگاه های ساحلی یا تخته سنگ هایی که به دریا چسبیده اند، بسیار زیبا هستند. غذا های فوق العاده ای را می پزند، فرهنگ بسیار جالبی در کنار طبیعت وحشی این کشور دارند. در سفرهای جاده ای هم که به راحتی می توان گوزن های شمالی را تماشا کرد.

طبیعت گردی بی نظیر

دومین کشور بزرگ جهان، دارای مناظر متنوع بی پایانی است. کوه های سر به فلک کشیده، یخچال های طبیعی زیبا، جنگل های بارانی خیالی و سواحل دور افتاده همه در کانادا است، که در شش منطقه گسترش یافته است. در پس زمینه عکس های شما از شهرهای کانادا، منظره ای فوق العاده از این شهرها به همراه افراد محلی در آن را خواهید دید، که بسیار برای شما الهام بخش است.

خرس های قطبی، خرس های گریزلی، نهنگ ها و محبوب همه یعنی گوزن های شمالی را در این کشور پهناور پیدا خواهید کرد.

زمین هم در اینجا بسیار سرگرم کننده است، می خواهد اسکی روی برف در کوهستان های Whistler باشد، یا موج سواری در نوا اسکوشیا بسیار شیک و با کلاس یا کایاک سواری در رودخانه جنوبی Nahanni خروشان با کف های سفید در محدود شمال غربی، که واقعا هیجان انگیز است.

البته گزینه های بسیار با کلاس تری هم وجود دارد، مثل قدم زدن در پارک Stanley ونکوور یا شنا کردن در ساحل شن صورتی جزیره Prince Edward.

فرهنگ های فریبنده

یک café au lait (قهوه با شیر) را مزه مزه کنید و یک flaky croissant (مثل پچ پچ های خودمون ولی خیلی خوشمزه تر) داغ را از بیستروهای مونترال بخرید و بخورید؛ یک سر به بازار شب آسیایی بزنید و رشته فرنگی یا نودل را در ونکوور را هورت بالا بکشید؛ در جزیره Cape Breton به جشن نیمه خول بازی Celtic بروید؛ با قایق پارویی اسکیموها، در بین جنگل های بارانی پارو بزنید که روستاهای قدیمی و بومی را در Haida Gwaii در خود پنهان کرده ایت را ببینید: کانادا در سراسر گستره وسیع خود و در داخل شهرها بسیار متنوع است. شما آن را در موسیقی می شنوید، در هنر می بینید و طعم آن رادر غذاهایش می چشید.

مخصوص عاشقان غذا

کانادا یک مدل سلف سرویس، با غذاهای محلی دارد. اگر شما از غرب و شرق این کشور عبور کنید، بشقابتون رو می تونید با این غذاها پر کنید:

ماهی سالمون وحشی و خوراک حلزون اسکالوپ نرم در British Columbia، poutine در کبک (سیب زمینی سرخ شده با پنیر و آب گوشت)، لابستر با کره آب شده در استان Maritime.

منتقدان غذاها ممکن است، آنطور که درباره غذاهای ایتالیایی و فرانسوی تبلیغ می کنند، درباره غذای کانادایی حرف نزنند، پس بیابید غذاهای دریایی، پنیرهای خوشمزه و میوه و سبزیجات فصلی و تازه را مانند یک راز بین خودمان نگه داریم.

قوه تشخصی هنرمندانه

این هنر بخش مهمی از چشم انداز فرهنگی کانادا است. شما آن را از فستیوال بین المللی تئاتر Fringe (دومین فستیوال جهان) در ادمونتون تا موزه های بسیار بزرگ مانند گالری ملی اتاوا خواهید یافت. جشنواره جاز مونترال و فستیوال فیلم های درجه پایین در تورنتو، باعث شده است که از سراسر دنیا مردم برای تماشای این فستیوال ها به کانادا سفر کنند.

و آیا شما می دانید جشنواره استراتفورد انتاریو بزرگترین تئاتر ادبیات کلاسیک قاره است؟


و تمام این موارد تنها نمایه کلی از هر انچه که کانادا را تشکیل می دهد، می باشد. برای دیدن همه آنچه که در کانادا وجود دارد تنها باید به این کشور سفر کرد و از نزدیک آن را دید.


برای مشاهده جاذبه های توریستی این کشور اینجا را کلیک نمائید

ایرانیانی که از کانادا دیدن می کنند باید ویزا خود را قبل از ورود به خاک کانادا دریافت کنند. ویزای توریستی کانادا توسط دفاتر ویزا (وابسته به سفارت کانادا) در آنکارا و دبی صادر می شود. شما می توانید از طریق مراجعه به سفارت کانادا در امارات یا ترکیه و یا از طریق آنلاین درخواست خود را به سفارت کانادا بدهید.

زمانی که شما از طریق آژانس هواپیمایی سام سیر اقدام به درخواست ویزای کانادا می کنید، کارشناسان ما در بخش ویزا به دقت مدارک شما را بررسی می کنند و بر حسب شرایط پرونده مشاوره لازم را به شما می دهند. پس از تکمیل مدارک از سمت شما و فرم های لازم ویزا، درخواست شما طی 3 تا 4 هفته کاری به صورت آنلاین در سایت سفارت ثبت می شود و نامه انگشت نگاری سفارت در اختیار شما قرار گیرد. برای انگشت نگاری خوشبختانه به گرفتن وقت نیازی نیست ولی از زمان گرفتن نامه انگشت نگاری تا 1 ماه شما فرصت دارید به یکی از دفاتر مربوطه مراجعه کنید، توضیحات لازم، تقویم تعطیلات سفارت و آدرس دفترهای انگشت نگاری توسط همکاران ما به شما اعلام خواهد شد. بعد از انجام انگشت نگاری از یک هفته تا 104 روز کاری زمان می برد تا سفارت نتیجه پرونده شما را اعلام کند؛ جواب منفی باشد نامه سفارت که حاوی اشکالات گرفته شده به پرونده است را در اختیار شما قرار می دهیم و اگر هم مثبت باشد به شما اطلاع می دهیم که پاسپورت خود را جهت پیکاپ ویزا کانادا در اختیار ما قرار دهید – که حدود 2 هفته تا یک ماه طول بکشد، که در این مرحله باز هم شما یک فرصت یک ماهه برای تحویل پاسپورت خود به سفارت خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا ( مولتی 5 ساله)

***مدارک شخصی

اصل پاسپورت متقاضی به همراه کلیه ی پاسپورت های قدیمی
شناسنامه و کارت ملی
یک قطعه عکس جدید رنگی با زمینه ی سفید
سند ازدواج در صورت همراهی همسر
رضایت نامه ی محضری برای فرزندانی که با یکی از والدین قصد سفر دارند الزامی ست. رضایت نامه از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.


***مدارک شغلی

کارفرمایان : روزنامه رسمی ، آگهی تأسیس ،آگهی تغییرات و تصمیمات شرکت ، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده ، لیست بیمه ی 6 ماه آخر کارمندان ، تمکن و پرینت 6 ماه آخرحساب شرکت به لاتین.
کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد : پروانه ی بهره برداری ، جواز کسب ، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده ، لیست بیمه ی 6 ماه آخر کارمندان.
کارمندان : گواهی اشتغال به کار به زبان فارسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه ، نام مدیر) ، فیش حقوقی دو ماه آخر، لیست بیمه ی 6 ماه آخر، حکم کارگزینی یا قرارداد شرکت .
مهندسان : پروانه ی نظام مهندسی یا جواز ساخت .
تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی ،آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه.
پزشکان : پروانه ی دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، پروانه ی مطب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه.
بازنشستگان : حکم بازنشستگی و فیش حقوقی دو ماه آخر – حکم افزایش حقوق در صورت وجود ارائه گردد.


***مدارک مالی

ارائه ی نامه ی تمکن ممهور به مهر برجسته ی بانک و گردش حساب 6 ماه آخر هر دو به زبان لاتین الزامی ست.
درصورت داشتن گواهی سپرده ی بلند مدت ، برگ خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل ، سند ملکی و اجاره نامه آن ها را نیزارائه دهید.



***سایر توضیحات

فرم مشخصات فردی و خانوادگی برای هر متقاضی جداگانه تکمیل و ارئه گردد.
کلیه ی مدارک شخصی و شغلی باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد و مهر مترجم کافی ست .
داشتن دو ویزای شنگن که حداقل یکی از آن ها در 5 سال اخیرباشد الزامی ست .
در صورت امکان با پاسپورت تمدید شده اقدام شود به این دلیل که مدت اعتبار ویزا درصورت صدور مطابق با اعتبار پاسپورت ارائه شده می باشد.
مدت زمان اخذ ویزا بعد از انگشت نگاری ازیک هفته تا پنج ماه می باشد .
در صورت داشتن دعوتنامه معتبر آن را ارائه کنید.دعوتنامه باید شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی ،آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگرباشد و بعد از تنظیم به مهر و امضای دفتر ثبت Notary Public برسد. مدارک فرد دعوت کننده : کارت شهروندی، پاسپورت کانادایی، شناسنامه ی کانادایی یا کارت اقامت ، گواهی اشتغال به کار، نامه ی بانک، برگه های مالیاتی ، فرم های T4 و T1 .
مدارک شخصی و شغلی متقاضی در مرحله ی اول و مدارک بانکی در مرحله ی آخر و زمان اعلام شده از مسافر دریافت می گردد.
کلیه ی مدارک بانکی به زبان لاتین از بانک گرفته شود ودیگر مدارک مالی نیز ترجمه گردند.

با هر بار ورود به کانادا مسافر تا سقف 6 ماه می تواند در آنجا اقامت داشته باشد.


تعرفه های ویزای کانادا
خدمات 1 تا 2 نفر 450 دلار
ثبت نام ویزای توریستی 5 ساله بیش از 2 نفر 400 دلارمنبع:ویزای کانادا
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ashrafr

rabineduction

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
کانادا به عنوان یکی از اعضای برتر آموزش عالی در جهان شمرده می شود. کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و انتاریو محبوب ترین استان هایی هستند که مؤسسات آموزش عالی را در کانادا اداره می کنند. در سراسر جهان، کالج های معتبر کانادا به دلیل برتری و کیفیت، شناخته شده هستند.تحصیل در کانادا
تحصیل در کالج های معتبر کانادا
جهت تحصیل در کانادا کالج Centennial به عنوان اولین کالج دولتی تورنتو در سال 1966 تاسیس شده است. کالج Centennial، مدرک و گواهینامه در زمینه کسب و کار، ارتباطات، جامعه و مطالعات بهداشتی، علم و مهندسی، هنرهای عمومی، هتل داری و حمل و نقل ارائه می دهد. این برنامه های حرفه ای گرا بر تجربه عملی با یادگیری آزمایشگاهی، قرار دادن صنعت و آژانس و نیز آموزش تعاونی تأکید دارند. دانش آموزان نیز از طریق برنامه عمومی هنر و علوم و آموزش زبان انگلیسی برای کالج و دانشگاه آماده می شوند.
تحصیل در کالج هامبر کانادا
کالج هامبر یکی از بزرگترین کالج های جامعه کانادا با 27000 دانشجوی تمام وقت است. کالج در تورنتو واقع شده است و عضو پلی تکنیک کانادا است و طیف وسیعی از مدارک حرفه ای را شامل می شود، از جمله مدرک کارشناسی، دیپلم و گواهینامه. کالج هامبر در سال 1967 به عنوان کالج عمومی تاسیس شده است. هامبر بیش از 150 برنامه از جمله: مدرک لیسانس، دیپلم، گواهی، گواهی تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. نزدیکترین مسیر هوایی فرودگاه بین المللی تورنتو پیرسون است.
آموزش در کالج جورج براون کانادا
کالج جورج براون کانادا دارای سه مرکز اصلی است که همه در بزرگترین شهر کانادا در تورنتو واقع شده اند. این کالج با رهبران صنعت ارتباط نزدیکی دارد تا اطمینان حاصل شود که برنامه ها در حال تکامل هستند و دانشجویان را از مهارت های فنی و انسانی مورد نیاز در محل کار تامین می کنند.
GEORGE-BROWN-COLLEGE1-450x300.jpg

در سال 2011، کالج به عنوان تولید کننده فارغ التحصیلان با کارفرمایان مهارت در ارزش منطقه بیشتر تورنتو رتبه بندی شد.
کالج Georgian College
کالج برنامه های متنوعی در زمینه هنر و طراحی، کسب و کار، خدمات اجتماعی، آموزش ابتدایی کودک، ساخت و ساز و فن آوری های مهندسی، علوم بهداشتی، هتلداری و هنرهای آشپزی، تحصیلات آمادگی، برنامه های تخصصی و خدمات برای مهاجران اخیر و دانشجویان بین المللی ارائه می کند.
کالج Seneca تورنتو کانادا
کالج سنکا در تورنتو واقع شده است و گزینه های تحصیلی تمام وقت، پاره وقت و آموزش ادامه دار را ارائه می دهد. برنامه های تخصصی آن مرتبط با فن آوری، کسب و کار، خدمات مالی و هنرهای کاربردی است. کالج دارای مشارکت با رهبران صنعت است و معتقد است آموزش باید انعطاف پذیر و قابل دسترس باشد. کالج هنرهای معاصر و فناوری سنکا یک کالج اجتماعی عمومی برای هنرهای کاربردی و تکنولوژی در تورنتو، انتاریو است.
seneca-college-2.jpg

کالج سنکا عضو پلی تکنیک کانادا است. این کالج در سال 1967 تاسیس شد. ما بیش از 140 دوره حرفه ای 4 ساله کارشناسی، 3 ساله دیپلم و تعداد روزافزون برنامه های دوره ای یک ساله در زمینه فناوری، بیوتکنولوژی، تجارت بین الملل، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت حوادث، علوم کامپیوتری، مهندسی، مسافرت، مهمانداری، طراحی لباس در کانادا، دیجیتال و انیمیشن چند رسانه ای و بسیاری دیگر را ارئه می کنیم.
کالج Red River مانیتوبا کانادا
کالج رد ریور یکی از بهترین کالج های استان مانیتوبا واقع در وینیپگ است؛ کالج رد ریور همواره در حال گسترش و رشد است. این کالج دارای بیش از 30،000 دانشجو و 200 برنامه تحصیلی است. این استان بزرگترین موسسه یادگیری کاربردی است و دارای اشتغال 95٪ فارغ التحصیل می باشد. کالج در وینیپگ، مانیتوبا واقع شده است.
این کالج یکی از بزرگترین موسسه های استانی در زمینه علوم کاربردی است و دارای اشتغال 95٪ فارغ التحصیلان می باشد. کالج رد ریور در سال 1983 تاسیس شد. اگر تمایل دارید تا در مورد کالج ها و هزینه تحصیل در کانادا اطلاعات بیشتری را کسب کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا با مشاورین موسسه میرداماد گفت و گو کرده تا بهترین راه پذیرش را پیش پای شما بگذارند.
مشاورین موسسه بین المللی رابین
 
آخرین ویرایش:

rabineduction

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
امروزه بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر در سطح جهانی هستند. دانشگاه های کشور کانادا از جمله دانشگاههایی است که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را دارد. کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است و در مقایسه با دیگر کشورها جمعیت کمی دارد و از جمله مهاجرپذیرترین کشورهااست. به دلیل سطح علمی وآموزشی عالی دراین دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشند.

اگر شما هم خواهان مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر از معتبرترین موسسات اعزامدانشجو به خارج از کشور با همکاری وکیل مهاجرت به کانادا واقع در تهران و شیراز راهنمای شما عزیزان می باشند. از نظر سازمان ملل،کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای اخذ بورسیه تحصیلی ، تحصیل و حتی زندگی می باشد. دانشگاه های کانادا از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و اغلب دانشگاه ها از یک هیئت علمی با برترین رتبه های علمی و تجربی جهت راهنمایی بهتر دانشجویان در راستای تحصیلی بهتر در سطح جهانی استفاده میکنند.

عزیزانی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی در کشور کانادا می شوند میتوانند از شرایط تحصیل رایگان در کانادا و در این دانشگاه ها استفاده کنند، از شهرهای مهم کانادا میتوان به تورنتو، ونکور، مونتریال، کلگدی، ادمونتون، کبک و لوتاوا اشاره کرد. راه های مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کار در کانادا ، سرمایه گذاری و تحصیل در کانادا می باشد، بنابراین اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری ، کار و تحصیل صورت می پذیرد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا تا مقطع دیپلم به صورت اجباری می باشد که دانش آموزان بعداز گذراندن این 12 سال تحصیلی موفق به اخذ مدرک دیپلم می شوند و می توانند وارد دانشگاه شوند بنابراین فرد برای ادامه تحصیل می بایست شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه ها را داشته باشد. در کالج ها رشته های کاربردی و فنی و حرفه ای تدریس میشود و زبان تحصیل آنان انگلیسی نیز می باشد در واقع تحصیل در کانادا در این مقطع به زبان انگلیسی میباشد و در پایان به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی کالج داده میشود. در این دانشگاه ها مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا گذرانده میشود و مدرک علمی دانشگاه به دانشجویان اعطا می شود.

از شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های کانادا معدل و نمرات سال آخر دبیرستان دانش آموزان است. زبان تدریس در اغلب دانشگاه های کانادا انگلیسی و از این رو دانشجویان میبایست مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند. یکی از دانشگاه های کانادا دانشگاه کبک می باشد که بیش از 87000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی کانادا

برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا متقاضی میبایست مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 را داشته باشد البته پذیرش در بعضی رشته های تحصیلی در دانشگاه های ممتاز نیازمند معدل بالای 15 میباشد لذا داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6 یا تافل جهت پذیرش در دانشگاه الزامی است. لازم به ذکر است دانشجویانی که مدرک زبان ندارند میبایست دوره های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه سپری کنندکه ممکن است یک یا دو ترم زمان ببرد زیرا تحصیل درکانادا بدون مدرک زبان دانشجویان را با مشکل مواجه میسازد لذا پیشنهاد همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر این است که متقاضیان عزیز در کشور مبدا مدرک زبان خود را بگیرند بنابراین شما میتوانید با مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گران مهر در شهر شیراز و شرکت در کلاس های زبان در کمترین زمان ممکن مدرک زبان خود را دریافت نمایید.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا در سال مبلغی حدود 14000 تا 18000 دلار میباشد که این مبلغ با توجه به دانشگاه متغیر است. در مقطع لیسانس ،دانشجویانی که معدل بالا دارند کمک هزینه تحصیلی بین 1500 تا 9000 دلار در سال را دریافت میکنند.

در مقطع فوق لیسانس هزینه های تحصیل برای هرسال بیش از 6000 تا 9000 دلار میباشد که البته در این مقطع برای دانشجویان بین المللی و دانشجویانی که مدرک دانشگاهی کشورهایی غیر از آمریکا و کانادا را دارند گرفتن کمک هزینه تحصیلی و پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسیار مشکل است.

شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد کانادا

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کانادا می بایست مدرک کارشناسی 4 ساله با معدل بالای 14 و توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس 6.5 را داشته باشند. لازم به ذکر است که اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند در اغلب موارد امکان پذیر نمی باشد. در اکثر دانشگاه های کانادا به دانشجویان مقطع فوق لیسانس کمک هزینه تحصیلی داده نمی شود البته در برخی از دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجو بعد از طی کردن سال اول تحصیلی یا در بعضی مواقع از همان سال اول به دانشجو کمک هزینه تحصیلی داده میشود.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های کانادا دارند میبایست مدرک زبان آیلتس 7 را داشته باشند. سالانه به 1000 نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می شود که می توانند در ارگان های دولتی کانادا مشغول به کار شوند به همین دلیل متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترای کانادا بسیارند. دانشجویان در این مقطع میتوانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوندهمچنین دانشجویان ابتدا میبایست جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترای کانادا محل تحصیل خود را انتخاب کنند در غیر این صورت در اغلب مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد میشود.

در کشور کانادا اغلب دانشگاه ها به صورت خصوصی میباشند و هزینه هایتحصیل در کانادا با توجه به محل تحصیل متغیر میباشد که بالاترین هزینه ها مربوط به شهر اونتاریو و کمترین هزینه ها مربوط به شهر کبک میباشد اما به طور کلی هزینه ها حدود 14000 تا 22000 درسال میباشند.

تحصیل دکترا در کانادا

دانشجویان در اکثر رشته ها برای اخذ مدرک حداقل به سه سال تحصیلی تمام وقت نیاز دارند، اما برخی از دانشجویان برای مدت طولانی تری _حداکثر به مدت شش سال _به ادامه تحصیل می پردازند .

در اکثر موارد برای دسترسی به یک برنامه تحصیلی استاندارد دکترای کانادایی به یک مدرک کارشناسی ارشد نیاز است. با این حال، برخی از دانشگاه ها دوره های کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته را ارائه می دهند که با یک یا دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آغاز می شود. این برای دانشجویانی که مستقیما از مقطع کارشناسی وارد مقطع کارشناسی ارشد می شوند مناسب است اما زمان بیشتری برای تکمیل دوره دکترا نیاز است.

تحصیلات دکتری در کانادا با انگلیس ،نسبت به ایالات متحده مشابه تر است. دکترای آمریکایی به طور معمول با یک یا دو سال با کلاس های اموزشی و امتحانات شروع می شود ؛قبل از اینکه دانشجو موضوع پایان نامه خود را ارائه دهد، در حالی که دکترای کانادایی اغلب از ابتدا با تمرکز بر تحقیق و پژوهش اغاز می شود.

واحدهای درسی اغلب بر مهارت های کلیدی مانند تکنیک های تحقیق عملی و اصول روش شناختی یا آموزش های مفید مازاد در زمینه هایی نظیر آموزش، ارائه یا نشریه متمرکز می باشد. بعضی از برنامه های تحصیلی دکترا نیز دوره های کارآموزی و حرفه ای را ارئه می دهند.

به طور کلی، دانش آموزان این واحدها را در اولین سال دکترای خود ،پیش از شروع تحقیق و نوشتن پایان نامه دکترای می گذرانند.

در بعضی موارد یک دانشگاه ممکن است از دانشجویان دکترای خود در پایان یک یا دو سال اول تحصیلی شان امتحان جامع بگیرد. این آزمون دانش عمومی دانشجویان در رشته تحصیلی خود پیش از شروع تحقیقات تخصصی می سنجد. این تقریبا شبیه به ارتقاء MPhil یا “بررسی تایید کننده” است که در دانشگاه های انگلستان استفاده می شود.

رشته های پر در آمد و مورد نیاز در کانادا

در کالج ها اغلب رشته های فنی حرفه ای ، مهندسی تخصصی و کاربردی در دوره های کوتاه مدت برگذار میشود. بعضی از رشته های تحصیلی در کالج ها تا مقطع لیسانس نیز ارائه میشوند که این مقطع یا در خود کالج تکمیل میشود یا با همکاری یکی از دانشگاه ها برگزار می گردد.

افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در کالج های کانادا هستند میبایست حداقل مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آیلتس یا تافل را داشته باشند البته کسانیکه مدرک زبان ندارند ابتدا میبایست دوره آموزش زبان را سپری کنند که شهریه سالانه دوره های آموزش زبان حدود 10000 تا 11000 دلار میباشد. شهریه تحصیل در دوره های کالج حدود 12000 تا 14000 دلار در سال است و هزینه زندگی حدود 800 تا 1200 دلار در ماه میباشد.

دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شده اند میتوانند به صورت پاره وقت در دانشگاه ها مشغول به کار شوند و یا قادرند20 ساعت در هفته درمحیط خارج از دانشگاه کار کنند. البته از سال دوم به بعد میتوانند به صورت تمام وقت مشغول به کارشوند.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

دانشجویانی که موفق به اخذ تابعیت کانادا شده اند و اقامت تحصیلی کانادا را گرفته اند، می توانند در خوابگاه های دانشجویی مربوط به دانشگاه ها یا در پانسیون ها اقامت داشته باشند یا می توانند بیرون از محیط دانشگاه ها یک واحد کامل یا یک اتاق اجاره کنند. دانشجویانی که تمایل به اقامت در خوابگاه های دانشگاه را دارند با توجه به امکانات خوابگاه ماهانه مبلغی حدود 300 تا 700 دلار را می بایست پرداخت کنند. دانشجویانی که اقامت در پانسیون ها را انتخاب میکنند با توجه به محل پانسیون و برخی خدمات میبایست در ماه حدود 700 دلار پرداخت کنند و دانشجویانی که خارج از دانشگاه یک اتاق با سرویس مشترک یا یک واحد کامل اجاره می کنند با توجه به محل اقامت ، ماهانه میبایست مبلغی حدود 400 تا 900 دلار بابت اجاره پرداخت کنند لذا اغلب آنان تمایل به داشتن همخانه دارند تا هزینه هایشان را کاهش دهند.

نکته قابل توجه این است که اگر شما یک فرد خارجی باشید و فرزند شما در کانادا به دنیا بیاید شما مقیم دائم کانادا محسوب نمیشوید و اقامت از طریق تولد فرزند دائم نمی باشد.

دانشگاه های پزشکی کانادا از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است ودانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی میتوانند درتمامی کشورهای جهان مشغول به کارشوند یا تحصیل پزشکی ودندانپزشکی در کانادا خودرا در دوره های تخصصی تکمیل نمایند.

بورسیه تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

بهترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۱۸

در زیر به برخی از دانشگاه های ممتاز کشور کانادا اشاره میکنیم:

University of Alberta

University of Calgary

University of Ottawa

University of Toronto

University of waterloo

University of western Ontario

Mc gill university

Mc master university

ویزای دانشجویی و تحصیلی کانادا

به دلیل به روز شدن شرایط اخذ ویزای تحصیلی ، باید به دنبال مشاوره به روز باشید. مشاورین موسسه بین المللی رابین در دفاتر تهران و مشهد پاسخگوی سوالات شما هستند.

کالج داوسون

برای تحصیل در کانادا، باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید که به عنوان یک ویزای دانشجویی کانادایی برای مدت اقامت شما عمل می کند. اگر دوره یا برنامه تحصیلی شما شش ماه یا کمتر به طول بینجامد نیاز به ویزا ندارید.با این وجود بهتر است پیش از ورود به کانادا به هر دلیلی درخواست ویزا کنید – در غیر این صورت اگر تصمیم بگیرید که تحصیلات خود را در برنامه تحصیلی دیگری ادامه دهید، باید کانادا را برای درخواست ویزای تحصیلی ترک کنید و از طریق دفاتر اخذ ویزا اقدام کنید.

زمانی که ویزای تحصیل خود را دریافت کردید، می توانید در صورت تصمیم به ادامه تحصیل ویزای خود را در داخل کانادا تمدید کنید. ویزای تحصیل به دانشجویان تمام وقت که در یک دانشگاه ثبت نام کرده اند، این امکان را می دهد که به صورت پاره وقت در محوطه دانشگاه کار کنند. همچنین می توانند در خارج از محوطه دانشگاه عنوان همکار یا کارآموز مشغول به کار شوند و یا در کانادا اقامت دائم بگیرند و یا پس از فارغ التحصیلی در آنجا کار کنند.

کالج سنکا

مدارک کلی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

گذرنامه

عکس در اندازه عکس گذرنامه

نامه پذیرش بدون قید و شرط

رسید شهریه

نامه کمک هزینه تحصیلی (در صورت وجود)

هر مکاتبه مربوط به دانشگاه

مدارک مالی

مدارک علمی

نمرات آزمون

گواهی سابقه کار (درصورت وجود)

گزارش پزشکی (اگر قبلا انجام شده).

اگر شما هم خواهان اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا هستید و شرایط مهاجرت کانادا رادارید میتوانید با تحویل مدارک خود که شامل مدرک زبان، کپی و اصل مدارک تحصیلی، 2 قطعه عکس پاسپورتی، اصل و کپی پاسپورت، کپی و اصل شناسنامه، مدارک اثبات پشتوانه مالی و در صورت اشتغال به کار مدارک مربوط به سوابق کاری و نامه اشتغال به کارمیباشد به وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر در کمترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی کشور کانادا را دریافت نمایید.
 
بالا