سرور مجازی چیست و کاربردهای آن در دنیای آی تی

wpouyan

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
سرور مجازی چیست و کاربردهای آن در دنیای آی تی
سرور مجازی یا vps چیست و کاربردهای آن در دنیای آی تی – بخش اول
خرید سرور مجازی دبیان آلمان خرید سرور مجازی ابونتو آلمان خرید سرور مجازی کریو آلمان


سرور مجازی چیست و کاربردهای آن در دنیای آی تی موضوع بحث این مقاله می باشد که در ادامه به آن می پردازیم
سرور مجازی یا vps همان ماشین مجازی و یا مجازی ساز است که یک اصطلاح در زمینه هاستینگ می باشد . این کلمه مخفف شده عبارت virtual private server است یک سرور می تواند با استفاده از انواع سخت افزارهای پیشرفته و قوی به چند vps
با ویژگی های یکسان و یا مختلف تقسیم شود .
Vps های ایجاد شده در سرور اصلی با توجه به نوع پلن آن می تواند سهم خاصی از فضای دیسک سخت یا همان (HDD) و یا مقدار مشخصی از حافظه اصلی یا همان RAM را به خود اختصاص دهد . این موضوع رو میتوان با یک مثال به اختصار توضیح داد : یک سرور مجازی اوبونتو با پلن ۲ گیگابایت حافظه و ۵۰ گیگابایت هارد به این معناست که ۲ گیگ از ۶۴ گیگ حافظه اصلی سرور و نیز ۵۰ گیگ از فضای هارد دیسک را به همراه ۵۰ گیگ از پهنای باند ماهیانه را به صورت تضمینی به خود اختصاص دهد . لازم به ذکر است تمام موارد ذکر شده بدون در نظر گرفتن میزان استفاده دیگر vps ها اعمال می شود .
خرید سرور مجازی ویندوز آلمان خرید سرور مجازی لینوکس آلمان خرید سرور مجازی میکروتیک آلمان


Vps های ایجاد شده برروی سرور اصلی به طور کامل مستقل از یکدیگر بوده و هیچگونه ارتباط و یا تداخلی با یکدیگر ندارند ، با این توضیحات می توان به این نکته اشاره کرد که vps های موجود بر روی یک سرور می توانند از سیستم عامل ها و همچنین نرم افزارهای متفاوت استفاده کنند به عنوان مثال یک vps می تواند دارای سیستم عامل لینوکس centOS یعنی همان سرور مجازی لینوکس و دیگری دارای یک لینوکس Debian باشد . همچنین برای نصب برنامه ها با نسخه ها مختلف و یا تعریف Name Server های اختصاصی هیچ محدودیتی ندارد و برای هر مشترک این امر اختصاصی می باشد .
سرور مجازی خرید سرور ابونتو آلمان خرید سرور ویندوز خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی میکروتیک


مهمترین ویژگی استفاده از vps ها نسبت به سرورهای مجازی اختصاصی ، مربوط به هزینه کمتر آن ها می باشد و این در حالی است که کیفیت خدمات و نحوه عملکرد آن ها مشابه است .
در نظر گرفتن مشخصات هنگام خرید سرور مجازی از اصول اولیه می باشد
 
بالا