خوشمزه ترین غذاهایی که در مسکو باید چشید

حلما93

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
برش - Borsch
سوپ ها نقش مهمی در وعده های غذایی روس ها دارند . در میان سوپ های مختلف روسی سوپ برش از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد . ماده اصلی این غذا چغندر است که رنگ قرمز خوش رنگی بدان می بخشد . سیب‌زمینی ، هویج ، نمک ، پیاز و خامه ترش از دیگر مواد تشکیل دهنده این غذا می باشند . پیشنهاد می گردد در سفر به مسکو حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید .

borscht1-qpr.jpg

سوپ کلم
سوپ کلم از دیگر سوپ های معروف روسیه و خوشمزه ترین غذاهای مسکو است که معمولا از کلم شیرین و کلم بروکلی ، سرکه ، سیب زمینی ، کره ، پیاز و گاها گوشت تهیه می شود . این سوپ با مواد اولیه مقوی ، غذایی کامل بوده و مزه ای ترش و شیرین دارد .

shchi_russian-qpr.jpg

آکروشکا - Okroshka
آکروشکا انواع مختلفی دارد که در میان آن ها آکروشکای سیب زمینی از دیگر موارد محبوب تر می باشد . برای تهیه این سوپ سرد روسی از موادی چون سیب زمینی تازه و بخار پز شده ، پیاز و زیتون استفاده می شود .

okroshka-qpr.jpg

استراگانوف - Stroganoff
استراگانوف ترکیبی دلنشین از مرغ یا گوشت ، قارچ فراوان ، خامه ، شیر و کره است که به عنوان یک غذای بین المللی در اغلب کشورهای جهان سرو می شود . در منوی تعداد زیادی از رستوران های مسکو این غذا به چشم می خورد که گردشگران تور روسیه می توانند با مراجعه به یکی از این غذاخوری ها استراگانوف را سفارش دهند .

stroganoff-qpr.jpg

بلینی - Blini
همانگونه که بیان شد غذاهای روسیه تنوع زیادی دارند . بلینی از دیگر غذاهایی است که در اکثر شهرهای این کشور علی الخصوص مسکو درست می شود . بلینی نوعی پنکیک است که معمولا یه عنوان صبحانه و یا دسر مصرف می شود . این غذای اصیل از خمیر نازک تهیه شده و با خاویار ، گوشت یا انواع کرم های شیرین و ترش سرو می گردد .

blini-qpr.jpg

پلمنی - pelmeni
در سفر به روسیه چشیدن غذاهای اصیل و سنتی این کشور می تواند یکی از برنامه های سرگرم کننده شما بشد . توصیه می شود در تور مسکو حتما پلمنی را امتحان کنید . این غذا یک لایه خمیر ساده است که درون آن با مایه گوشتی پر شده است . روس ها پلمنی را گاهی به صورت خشک و گاهی نیز به شکل سوپ صرف می کنند .

pelmeni-qpr-1.jpg

شیشلیک - Shashlik
شیشلیک از پرطرفدارترین غذاهای مسکو است که برای طبخ آن ابتدا گوشت گوسفند ، گاو ، ماهی یا مرغ را با ترشی روسی و سس گوجه فرنگی طعم دار می کنند . بعد از این که گوشت کاملا مزه دار شد آن ها را به سیخ کشیده و کباب می کنند .

shashlik-qpr.jpg
 
بالا