راهنمای سفر به استانبول

amiralli96

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
راهنمایی کامل سفر به استانبول دهمین شهر توریستی جهان:

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای توریستی جهان است و از طریق تنگه بوسفروس دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل میکند. این شهر پر از جاذبه های گردشگری و آثار معماری و تاریخی است و هر ساله پذیرای میلیونهای گردشگر از سراسر جهان است. هتل های پنج ستاره زیادی در این شهر بنا شده اند و با پذیرای و خدمات درجه یک خود، خاطراتی فراموش نشدنی را برای گردشگران تور استانبول رقم میزنند.احتمالا تا کنون حداقل یکبار فکر سفر به استانبول به سرتان زده است. اگر در حال حاضر تصمیم خود را برای رفتن به این شهر گرفته اید، یا اگر میخواهید در آینده سفری را به استانبول برنامه ریزی کنید، ما برای شما راهنمایی کامل را با توضیح همه موارد ضروری که باید در مورد استانبول بدانید جمع آوری کرده ایم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

1525432152.jpg


تاریخی مختصر از شهر باستانی استانبول

این شهر در سال 660 قبل از میلاد توسط بیزانس ها تاسیس شد و کنستانیتین با فتح آن در سال 330 میلادی، استانبول را که در آن زمان کنستانتینوپل نام داشت، به عنوان پایتخت امپراتوری روم شرقی انتخاب کرد. بعد از سقوط امپراتوری روم در اواسط قرن 15 میلادی، ترک های عثمانی بعد از شش ماه محاصره، شهر را فتح کردند و بعد از کشتن شش کنستانتین نهم، شاه محمد سلطان دوم ملقب به فاتح، بر تخت نشست و نام کنستانتیلوپل را به استانبول تغییر داد.

1525381481.jpg


اطلاعات جغرافیایی شهر استانبول

استانبول، شهری در دوطرف تنگه بسفروس که آسیا و اروپا را به هم متصل میکند، دارای مساحتی بالغ بر 1831 متر مربع و جمعیت حدود 14 میلیون و 800 هزارنفر است. این شهر در شمال غربی ترکیه قرار دارد. آب و هوای شهر استانبول معتدل و مرطوب است و به خاطر قرار گیری آن در کنار منطقه مدیترانه، میتوانید شاهد آب و هوای گرمسیری نیز باشید. دمای این شهر در سردترین فصول سال 6 درجه زیر صفر و در گرمترین فصول سال 24 درجه بالای صفراست.

1525410618.jpg


چه موقع به استانبول برویم؟

با اینکه بسیاری از منابع و مقاله های گردشگری میگویند که بهار بهترین فصل سفر به استانبول است، این سوالی نیست که بشود به همین راحتی به آن پاسخ داد. زیرا استانبول در همه فصول سال، و در همه ماه ها میتواند مسافران را شگفت زده کند.تابستانهای استانبول پر شور و حرارت است و پاییز آن زیبایی چشم گیری دارد. زمستان آن پر است از فستیوال های جذاب و بهار استانبول لاله باران میشود.به دلایل فوق و به خاطر اینکه آب و هوای منطقه استانبول مرطوب و معتدل است، میتوانید در هر موقع از سال که دلتان خواست به استانبول سفر کنید.

چگونه ویزای ترکیه بگیریم؟

تا قبل از خرداد سال 1395، ورود به کشور ترکیه برای ایرانیان بدون ویزا امکان پذیر بود و شما میتوانستید تا 90 روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. ولی حالا ایران هم جزو کشورهایی است که ترکیه از آن طلب ویزا میکند.تا قبل از سال 2015، صدور ویزا برای گردشگران در مرز ترکیه امکان پذیر بود، ولی حالا، برای کاهش بار ترافیکی و شلوغی فرودگاه ها، دولت ترکیه اقدام به صدور ویزای الکترونیک کرده است. شما میتوانید تا 48 ساعت قبل از اقدام به سفر، ویزای الکترونیک خود را تهیه کنید.

تهیه بلیط و تور استانبول، هزینه سفر و هزینه هتل

لست تورز وب سایت جامع گردشگری است که با مراجعه به آن میتوانید همه کارهای تهیه بلیط و تور خود را به راحتی انجام دهید. با این کار میتوانید هم در زمان و هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و یک سفر امن و مطمئن را برای خود و خانوادهتان رزرو کنید. لست تورز با ارائه خدمات عالی در خصوص تورهای مسافرتی، گزینه های جالب توجهی را در اختیار شما قرار میدهد تا از میان آنها بهترین و مناسب ترینشان را انتخاب کنید. در ضمن لست تورز با بازدید از وب سایت لست تورز بتوانید با انتخاب هوشمندانه از تور لحظه آخری استانبول نیز استفاده کنید چرا که لست تورز گلچینی از بهترین آژانسهای تهران را در خود جای داده است.همچنین میتوایند عضو صفحات اجتمایی لست تورز مانند تلگرام به ادرس@lasttours1 و اینستاگرام lasttoursو ویسپی و سروش به نشانی @lasttourss شوید

هزینه هتل در این شهر به صورت زیر است:

هتل های دوستاره:

هتل ها سه ستاره:

هتل های چهار ستاره:

هتل های 5 ستاره:

با مراجعه به لست تورز میتوانید از هزینه های دقیق مسافرت خود مطلع شوید و پکیج های تخفیفدار استثنایی را نیز دیافت کنید.

استانبول کارت بگیرید

استانبول کارت، یک کارت اعتباری است که برای حمل و نقل از آن استفاده میشود و هزینه حمل و نقل شما را در استانبول کاهش میدهد. شما میتوانید با استفاده از استانبول کارت تخفیف های خوبی برای هزینه رفت و آمدتان بگیرید. این کارتها را در ایستگاه های مترو و باجه های روزنامه فروشی تهیه کنید.

1525409238.jpg


چند وقت در استانبول بمانیم؟

اگر بخواهید از مهمترین مکان های شهر استانبول دیدن کنید و بهترین تجربه ها را بدست آورید، باید سفرتان را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید بیشتر از 3 روز در این شهر بمانید. در زمانی کمتر از سه روز، فرصت دیدن مهمترین مکانهای استانبول را نخواهید داشت و تجربه ای نیمه کاره نصیبتان میشود.

وضعیت هتل ها در استانبول

استانبول جزو شهرهایی است که میتوانید همه رقم هتلی را در آن بیابید. از هتل های ارزان قیمت دو و سهستاره گرفته تا هتل های لاکچری و لوکس 5 و 6 ستاره که همگی با توجه به محدوده قیمتشان، خدمات خوبی و با کیفیتی را ارائه میدهند. در زیر چند هتل ارزان، متوسط و لاکچری استانبول را معرفی میکنیم.

هتل پرا رز یک هتل ارزان ولی با کیفیت این هتل در چند قدمی برج گالاتا است و مجهز به باشگاه بدنسازی، سونا، حمام ترکی، سیستم تهویه مطبوع و دیگر امکانات رفاهی است. کیفیت غذای این هتل در میان هتل های ارزان قیمت مثال زدنی است.هتل کامفورت سوییت ارزان ولی شیک این هتل در نزدیکی یکی از خیابانهای اصلی استانبول، یعنی خیابان استقلال قرار دارد. این یعنی شما به همه چیز دسترسی خواهید داشت. با وجود قیمت ارزان این هتل، کامفورتسویی بسیار شیک و تمیز است و خدمات خوبی را ارائه میدهد.هتل سلطان هاوسهتلی متوسط قیمت، بسیار آرام و زیبا است. همچنین این هتل به مراکز دیدنی استانبول بسیار نزدیک است و میتوانید به راحتی به مکان های گردشگری بروید.هتل اربوی – یک ارزان بی حکمت!اینکه یگویند هیچ ارزانی بیحکمت نیست، در مورد هتل اربوی صدق نمیکند! این هتل 3 ستاره متوسط قیمت با ارائه خدمات عالی یکی از پرطرفدار ترین هتل های استانبول در میان گردشگران است.

هتل پنج ستاره چهار فصل استانبول

هتل چهارفصل استانبول، ابتدا یک قلعه باستانی از قرن 19 میلادی بود که بعد‌ها آن را به یک هتل پنج ستاره مجلل و شیک تبدیل کردند. این هتل 145 اتاق و 25 سوییت بسیار لاکچری دارد و معاری آن به دوره عثمانی برمی‌گردد.هتل پنج ستاره سنت رجیساین هتل بسیار لوکس و پنج ستاره با فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و تفریحی محاصره شده است. این هتل یک رستوران روباز بر بام خود دارد و یک رستوران فرانسوی مجلل و شیک در خود ساختمان راه‌اندازی شده است. این هتل 118 اتاق بسیار لوکس و 10 سوییت اختصاصی و خاص دارد.

در استانبول کجا برویم و چه بخوریم؟

استانبول پر است از سایت های دیدنی و شکم گردی. اینکه شما دلتان بخواهد به کجا بروید وچه بخورید به خودتان بستکی دارد. ولی ما چند پیشنهاد داریم که حیفمان می آید با شما در میان نگذاریم. اگر به استانبول رفتید حتما از این مکانهای دیدن کنید و این غذا ها ار نوش جان کنید. مطمئنیم وقتی به ایارن برگردید دلتان برایشان تنگ میشود.

ایا صوفیه– بروید

این بنا که در دوران خود جزء معجزات معماری بود، و امروزه به موزه ای تبدیل شده که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به استانبول جذب می کند. . صوفیه (Sophia) واژه ای یونانی به معنای دانایی و حکمت است و کل عبارت ایا صوفیه به معنای "حرم دانایی و حکمت مقدس خداوند" است. این بنا همچنین رویدادهای تاریخی زیادی را از سر گذرانده و تاکنون دو بار تخریب شده است.

1525389582.jpg


بورک ترکی – بخورید

یک صبحانه ترک که برای ما ایرانی ها بیشتر حکم عصرانه را دارد! این لقمه های کوچک و خوشمزه با پنیر و سبزیجات و لایه های نازک خمیر یوفکا درست میشود. البته برخی از رستوران ها درون آن گوشت چرخ کرده و قراچ هم میریزند.

کاخ دلمه‌باغچه – بروید

این بنای باشکوه در قسمت اروپایی شهر استانبول و شرق تنگه بسفر واقع شده است. در واقع کاخ دلمه باغچه در اواخر دوره حکومتی امپراتوری عثمانی به عنوان مرکز اداری مورد استفاده قرار می گرفت. بعد ها ملکه ویکتوریا یک لوستر کریستالی 4.5 تنی را به این بنا هدیه کرده است که درواقع بزرگترین لوستر جهان محسوب می شود.

1525371876.jpg


اسکندر کباب – بخورید

این دیش یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه است که از ورقه های نازک گوشت و سبزیجات معطر تشکیل شده و پر از ادویه است. بعید است کسی اسکندر کباب را یک بار امتحان کند و عاشقش نشود!

1525371311.jpg


بازار بزرگ استانبول – حتما بروید!

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار های جهان است. این بازار با فضا و معماری شگفت انگیز خود یکی از پر بازدیدترین جاذبه¬های دنیا است و در هر زمانی از سال شلوغ و پر ازدحام است. کسانی که عاشق خرید هستند، حتما باید در سفر خود به استانبول به این بازار سری بزنند.

سیب‌زمینی شکم پر یا کمپیر – به هیچ وجه از دست ندهید

سیب زمینی کبابی خودش به تنهایی عاشقان و جان بر کفان زیادی دارد! چه برسد به اینکه داخلش پر شده باشد از گوشت و سبزیجات خوشمزه و پنیر! اصلا فکرش را نکنید که بخواهید این یکی را از دست بدهید!حالا که برخی از غذاهای استانبول را معرفی کردیم، باید بدانید که بهترین نوع این غذا ها را میتوان در کدام رستورانها پیدا کرد. سه تا از بهترین رستوران های استانبول به نام های اولوس 29، رانا میهان و بانیان هستند.اولوس 29 یکی از بهترین رستوران های سنتی استانبول است و با ارائه بهترین کیفیت غذا هایس سنتی پذیرای هزاران مشتری درهر ماه است. میتوانید با خیال راحت همه غذاهای سنتی ترکیه را در این رستوران سفارش دهید و نگران کیفیت غذا نباشید.رانا میهان هم غذاهای مدیترانه ای دارد و هم غذاهای سنتی عثمانی! ویوی رو به دریای این رستوران، یکی از فریبنده ترین مناظر ساحلی را ایجاد میکند و همراه با مزه لذیذ غذاهای مخصوصش، تجربه ای به یاد ماندنی را در ذهن و قلب مهمانان رقم میزند.شعار رستوران بانیان این است: غذا برای روح! با همین شعار باید فهمیده باشیم که چه میتوان در این رستوران پیدا کرد. غذاهایی خوشمزه و سالم که با روح آدم بازی میکند! فضای زیبای این رستوران نیز از دیگر ویژگی های متمایز کننده آن است.

مارکز خرید مهم در استانبول

مطمئنا بعد از رسیدن به شهر استانبول، دلتان میخواهد به یک خرید حسابی هم بروید و سوغاتی تهیه کنید. به نظر ما این سه مرکز خرید سه تا از بهترین مراکز استانبول هستند.

فروم استانبول

یک مجتمع تجاری و تفریحی کامل است که همواره از تخفیف های خوبی برخوردار است. وجود فروشگاه های مقرون به صرفه پوشاک و مد در این مجتمع، یکی از ویژگی هایی است که فروم را از دیگر مراکز خرید مستثنی میکند.

شنبه بازار بشیکتاش

در کنار متروی بشیکتاش یک بازار وجود دارد که شنبه ها مشغول به کار میشود. این بازرا سنتی پر است از کارهای دستی و سنتی هنرمندات استانبول.

چهارشنبه بازار فاتح

این بازار نیز در نزدیکی یکی از ایستگاهای تواموای مهم، یعنی ایستگاه فایح قرار دارد. این بازار یک مرکز سنتی و رنگارنگ است و دارای 7 خیابان اسلی است.

1525394978.jpg


فستیوال های مهم استانبول

مولانا و دریش های چرخان: این فستیوال هر سال در روزهای 10 تا 17 دسامبر به مدت یک هفته بای بزرگداشت مولانا، شاعر بزرگ ایرانی برگزار میشود. ترک ها عاشق مولانا هستند!

جشنواره خرید استانبول: از 7 تا 29 ژوئن، همه برای خرید به استانبول شفر میکنند، زیرا این روزها فصل حراج در استانبول است.

جشنواره گل لاله: استانبول به خاطر لاله هایش معروف است. میتوانید در ماه اردیبهست به استانبول بروید و این جشنواره را از نزدیک ببینید.

تلفن همراه در استانبول

یکی از سیم کارتهای مهم در ترکیه ترک سل است. به محض ورود به ترکیه میتواندی این سیم کار را با پرداخت هزینه 100 لیر دریافت کنید. این سیک کارت به مدت دو هفته اعتبار دارد و باید برای دریافت آن گذرنامه داشته باشید.

البته یک راهکار دیگر برای استفاده از تلف همراه در ترکیه این است که سرویس رومینگ سیم کارت ایرانی خود را فعال کنید و در ترکیه از آن استفاده کنیدو البته فعال کردن و استفاده از سرویس رومینگ هزینه سنگینی دارد.
 
بالا