معرفی شهید والامقام سید احمد علی نبوی چاشمی

mahdi gh

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
400_s-a-n-chashmi-personeli.jpg

نام : سید احمد علی نبوی چاشمی
فرزند : سید رحیم
متولد : 1329/01/02 در مهدیشهر - چاشم
تحصیلات : حوزوی
تاهل : متاهل
یگان: سپاه قم
مسئولیت : فرمانده سپاه ناحیه شهرری
نوع عضویت : نظامی
نوع شغل : پاسدار(روحانی)
تاریخ شهادت : 1364/04/23
محل شهادت : اروندرود
عملیات : والفجر8
محل دفن : قم گلزار شهدای شیخان

زندگی نامه

شهید حجت الاسلام و المسلمین سيد احمد علی نبوی چاشمی




حجت السلام و المسلمین سید احمد علی نبوی چاشمی فرزند سید رحیم در دومین روز فروردین ماه هزار و سیصد و بیست و نه هجری شمسی در روستای چاشم از توابع مهدیشهر در استان سمنان متولد شد. پدرش فردی با تقوا ، متعهد و از مقلدین حضرت امام خمینی (ره) بود . شهید نبوی دوران ابتدایی را در روستا به پایان رساند . سپس برای ادامه تحصیلات به حوزه علمیه صادقیه علیه السلام سمنان رفت .


ایشان پس از مدتی به پیشنهاد یکی از آشنایان برای ادامه تحصیل به قم عظیمت نمود و تا سطح حوزوی خارج یک و دو ادامه تحصیل داد. در کنار تحصیل با چشمه سار معرفت امام خمینی (ره) آشنا و فعالیت های سیاسی خود را علیه رژیم پهلوی آغاز نمود. به همین دلیل ساواک وی را تحت تعقیب قرار داد . او چند بار هم با زیرکی از چنگشان فرار کرد.

اما سرانجام پس از ماه ها زندگی مخفیانه در سال 1354 در تهران دستگیر می شود و مدت 4 ماه در زندان کمیته تحت سخت ترین شکنجه ها قرار گرفت و پس از آن به زندان اوین منتقل می گردد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سمنان شروع به کار کرد .


در سال 1360 مسئولیت روابط عمومی سپاه سمنان را پذیرفت و پنج ماه بعد به عنوان مسئول سپاه شهرستان شهرکرد راهی آن شهر شد .


در سال 1361 به فرماندهی سپاه پاسداران قم منصوب گشت و تحولی چشم گیر در آنجا پدید آورد .

شهید نبوی در سال 1362 به عنوان فرمانده سپاه شهر ری برگزیده شد و پس از سال ها خدمت عاشقانه در روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن سال هزار و سیصد و شصت و چهار در عملیات والفجر هشت هنگام بازگشت از منطقه اروند رود مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفت و در سن سی و پنج سالگی به فیض عظیم شهادت نائل آمد .


مزارش در گلزار شهدای شهرستان قم می باشد.

 
آخرین ویرایش:
بالا