بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوا

amirarsalan

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
خیلی سخت است که بازاریابان محتوا بتوانند به یک موفقیت بزرگی دست یابند.

بالاخره در هر کاری شکست وجود داردو مطمئنا همه ی ما در حیطه های مختلف شکست را تجربه کرده ایم.

هر شکستی یک تجربه است که در نهایت به پیروزی ختم می شود.

اشتباهاتی که در بازاریابی رخ می دهد در بعضی اوقات به راحتی قابل تشخیص نیستند.

به همین دلیل مقاله ی بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوا را برای شما نوشتیم تا بتوانیم کمکی کرده باشیم برای پیشگیری از اشتباهات در بازاریابی محتوا.

امیدوارم با خواندن این مقاله دیگر اشتباهات بازاریابی محتوا را انجام ندهید.

مطلبی یا محتوایی را انتشار می دهیم به امید آن که جواب دهد
یکی از اشتباهات خیلی بزرگه بعضی از بازاریابها این است که قبل از انتشار،نتایج به دست آمده را ارزیابی نمیکنند.

اکثرامحتوای به دست آمده را در جاهای مختلف نشر میدهند ولی معیاری برای ارزیابی آن نتایج به دست آمده ندارند.

حالا برای حل این مشکل باید دو روش را انجام بدهیم.

اول اینکه باید کتاب های الکترونیکی را در تبلیغات اینترنتی عرضه کنیم.

با این کار اطلاعات کاربر را می گیریم و سپس کتاب را به رایگان در اختیار او قرار می دهیم.

دومین راه این است که در نمایشگاه ها غرفه هایی را داشته باشیم برای جمع آوری اطلاعات کاربرانمان.

حال شما باید دو روش را امتحان کنید تا بتوانید روش بهتر را با توجه به هزینه ها و تعداد جذب مخاطب انتخاب کنید.

با مشتریان خود ارتباط داشته باشید
بعد از اینکه محتوایی را تولید می کنید و یا در شبکه های مجازی آن را نشر می دهید.

بعضی از مخاطبان شما برای محتوایتان کامنت مثبت یا منفی می گذارند.

شما حتما باید به آنها پاسخ بدهید و آنها را در سایت منتشر کنید.

عدم شناخت کاربران سایت
یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی محتوا که در مقاله ی بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوا می خوانیم این است که از مشتریانمان هیچ شناختی نداریم.

یعنی نمی دانیم که مشتریان سایت ما چه شخصیت و یا چه سلیغه ای دارند.

به این ترتیب نمی دانیم چه نوع محتوایی را تولید کنیم که مشتریان ما آن محتوا را بپسندند.

با کاربرانتان صحبت کنید و از آنها بخواهید که بگویند در چه رده سنی قرار دارند یا چه مدرک تحصیلی دارند و یا چه مشکلات و چه تفریحاتی دارند.

بدین ترتیب با توجه به علایق و مشکلات آنها یک تولید محتوای نابی می توانید با کمک مقاله اشتباهات بازاریابی محتوا ایجاد کنید.

ویرایش نکردن نوشته
بعد از نوشتن محتوا حتما آن را ویرایش کنید.

چون خیلی بده که در محتواهایی که مطمئنا خود شما هم در بعضی از سایت ها دیدید ایرادات خیلی مشخصی دارند چه از لحاظ دستوری و چه از لحاظ املایی.

این اشتباهات خیلی تاثیر منفی در کاربران میگذارد و میفهمند که نویسنده ی این سایت نویسنده ی حرفه ای نیست بنابراین خیلی سریع سایت را ترک می کند.

پس حتما بعد از نوشتن محتوا آنرا حداقل یک بار ویرایش کنید.

انتشار بی نظم و ناکافی
نظم باید حتما در انتشار محتوایتان داشته باشید.

منظور از نظم این است که در هرروزی و در یک ساعت معینی یک تعداد مشخصی محتوا درسایت گذاشته شود.

باید حداقل بین ۶تا۱۰ عدد در ماه تولید محتوا انجام بدید البته این تعداد در سایت های مختلف فرق میکند.

بعضی ها فکر می کنند محتوایی بهتراست که کوتاه تر باشد
بعضی ها فکر می کنند که کاربران سایت ما حوصله ی اینکه مطالب طولانی را بخوانند و یا فیلم و ویس های طولانی را ببینند ندارند.

برای همین محتوای خود را کوتاه تولید می کنند.

این کار اشتباه است اولا اینکه مهم مطالب محتوا هستش.

اگر محتوای خوب و ناب تولیدکنیم هرچقدر هم که طولانی باشد کاربر با اشتیاق و علاقه آن را نگاه میکند.

دوما که در بحث سئو هم موتورهای جستجو به محتوای طولانی اهمیت بیشتری می دهند.

و کلیپ های طولانی رتبه های بهتری در یوتیوب کسب می کنند.

بهتر است این را هم بدانید،کاربرانی که فقط مطالب خیلی کوتاهی را می خوانند هیچ وقت مشتری ثابت شما نمیشوند.

محتوایی را منتشر می کنیم و بعد آن را فراموش می کنیم
یک محتوای ناب و خوبی را میسازید و سپس آن را انتشار می دهید،ولی موضوع آن را فراموش می کنید و در آینده یکی شبیه به آن میسازید.

پس حواستان باشد که تمام محتواهایی را که تولید می کنید آنها را به خاطر بسپارید.

تا که الکی زمان و هزینه ای را برای محتوای تکراری از دست ندهید.

اگر تابه الان مطالب مقاله ی اشتباهات بازاریابی محتوا برایتان مفید بوده است شما را به ادامه مطلب دعوت میکنم.

بزرگترین-اشتباهات-در-بازاریابی-محتوا.jpgجدید.jpg


از افراد متعددی برای تولید یک محتوا استفاده می کنیم
گاهی یک موضوع ناب و منحصر به فردی را پیدا می کنید و شما به دلیل این که محتوای بهتری را تولید کنید از متخصصان زیادی کمک می گیرید.

ولی زمانی مشکل ایجاد میشود که متخصصانی که به شما کمک می کنند هر کدام روش خاص خود را دارند.

همینجا به مشکل میخورید که آن مشکل این است که چون می خواهید بگویید که کار همه ی آنها برای شما ارزشمند بوده است تمام محتویات آنها را بدون ویرایش کنار هم قرار میدهید.

این کار که از متخصصان مختلف کمک میگیرید خوب است ولی بهتر است که شما از مطالب آنها استفاده بکنید.

ولی در آخر فقط یک نویسنده مطالب آنها را ویرایش کند و بعد انتشار دهد.

چون مطالب پراکنده مطمئنا مقاله ی خوبی مثل مقاله ی اشتباهات بازاریابی محتوا نمیشود و یک موضوع خاص را به یک موضوع بدرد نخور تبدیل میکند.

قبل از اینکه محصول یا خدماتی در کار باشد محتوا تولید میکنیم
بازاریابان بزرگ محتوا این باور را دارند که باید قبل از هر تولید محتوایی خدمات و یا کالاهای مورد نظر را خوب بشناسید.

بعضی ها قبل از این که درباره محصولص اطلاعی داشته باشند تولید محتوا می کنند،انگار که فقط منتظرن یک ایده به ذهنشان برسد در اینصورت زود میروند سراغ تولید محتوا،این کار جز هدر دادن سرمایه و وقت شما فایده ی دیگری ندارد.

چون تا محصولی وجود نداشته باشد بازاریابی معنایی ندارد.

پس هیچ وقت نگران این نباشید که مشتری هایتان را از دست دهید،برای جذب مشتری همیشه وقت هست.

محتوای خود را فقط یک بار ویرایش می کنید
باید محتوایتان را چند بار ویرایش کنید تا وقتی انتشار دادید،دیگه هیچ ایرادی مقالتون نداشته باشه.

اشتباه تایپی یا اشتباه نگارشی خیلی تاثیر بدی در کاربر میزاره و وقتی که این ایرادات رو میبینه با خودش میگه که هیچ ارزشی آن محتواگذار برای مخاطبانش ندارد و به این ترتیب سایت را ترک میکند و ترافیک سایت میاد پایین.

پس بهتر است بعد از نوشتن محتوا چند بار آن را بازبینی کنید تا هیچ مشکلی نداشته باشد.

مقاله ی اشتباهات بازاریابی محتوا تمام شد اگر از این مقاله خوشتان آمد می توانید آن را با دیگران از پایین همین صفحه به اشتراک بگذارید.
 
بالا