راهنمای خرید سیسمونی نوزاد

masterina

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
رسم سیسمونی یکی از رسم های ایرانیان برای نخستین بچه خانواده است که اغلب، خانواده دختر آن را به عهده می گیرد اما هستند پدر و مادرهای جوانی که دوست دارند در تهیه این هدیه، خودشان هم دخیل باشند تا هم مستقل بمانند و هم کمکی به خانواده ها کرده باشند. اما از آنجا که شروع یک کار، بر ادامه آن اثر می گذارد، روش های تربیتی که پدر و مادر می خواهند در طول زندگی برای تربیت فرزند خود به کار بگیرند از جایی مثل همین خرید سیسمونی شروع می شود.یک سیسمونی خوب و مثبت، خریدی است که در آن شرط هدیه بودن وسایل رعایت شود و در آن اجبار و بحث های غیرصمیمی به خاطر نوع خرید پیش نیاید.
source.gif


در این سیسمونی منطقی آنچه برای تدارک حضور نوزاد لازم است، بدون نگرانی از اینکه مبادا بخواهد قحطی بیاید و بعد ها دیگر نشود خرید کرد انجام می گیرد. قبل از این خرید خوب، خانواده باید شرایط خود را مرور کند تا خرید موجب دردسر های بعدی و زحمت دوباره نشود.

در تهیه لوازم نوزاد هم مانند خرید جهزیه نیاز به یک لیست کامل سیسمونی نوزاد از موارد ضروری است دقت کنید مواردی که نیاز به خرید آن ها برای کوچولوی دوست داشتنی شماست نه الزامی برای چشم و هم چشمی های خانوادگی! پس با ما همراه باشید تا جزییات آن را با هم مرور کنیم.

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C.jpg

راهنمای خرید سیسمونی برای نوزاد


پیش از هر موضوعی سوالات زیر را از خود بپرسید تا به راحتی بتوانید براساس نیاز خود خرید کنید:

محل زندگی شما گنجایش چه وسایلی را دارد؟ اگر مستأجر هستید آیا به فکر راحتی حمل ونقل وسایل خود هم هستید؟

فرزند شما در چه فصلی متولد می شود، نیازهای مرتبط با فصل و سن او چیست ؟

حداکثر توانایی مالی شما چه میزان است ؟ نیازها را با قدرت خریدتان هماهنگ کنید تا نیمه کاره رها نشود.

جنسیت فرزندتان چیست ؟ برخی نیازها با جنسیت رابطه دارد و این آگاهی از اسراف جلوگیری می کند.

بعد از تعیین شرایطتان می توانید برای خرید اقدام کنید. نکات این لیست خرید با هدف کمک به خریدی کاربردی و کافی است.

راهنمای خرید سرویس کالسکه
%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C.jpg

چند سالی است که نسخه خرید سیسمونی به جای رفع نیازها به سمت تجمل گرایی و افراط رفته است. خرید سرویس کالسکه انجام می شود درحالی که وضعیت جسمی مادر اجازه بلند کردن و بستن کالسکه های سنگین را به او نمی دهد و یا موقعیت های حمل کودک با کالسکه برای این خانواده قابل توجه نیست. تنها چیزی که مورد توجه والدین هست این نکته است که اقلام موردنظر باید در سیسمونی باشد.

با وجود این اگر به دنبال خرید این سرویس برای کودک هستید به این نکات توجه کنید:

در اغلب این سرویس ها وسیله حمل ونقلی به نام کریر به چشم می خورد. بهتر است بدانید این وسیله اغلب تا حدود 6 ماهگی گنجایش نگهداری از کودک را دارد. برای این مدت کوتاه شاید قرض گرفتن این وسیله از یک دوست و آشنا که حالا برای او بدون استفاده است منطقی تر باشد. روکش جدید شما و یک آویز زیبا می تواند ساک حمل کودک دوست تان را تزئین و برای استفاده کودک شما آماده کند.

انتخاب رنگ مناسب برای این سرویس که نیاز به شست وشوی دائم نداشته باشد و یا کاور پلاستیکی برای تمیز نگه داشتن آن نیز پیشنهاد می شود. رنگ هایی که جنسیت ندارد در این خرید ها به استفاده از آن در آینده کمک می کند.

اگر قصد خرید آغوشی برای نوزادتان را دارید، نوعی از آن که امکان خوابیدن کودک در آن وجود دارد و محافظ گردن هم در آن تعبیه شده پیشنهاد بهتری است.


راهنمای خرید لوازم بهداشتی نوزاد

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C.jpg


لیست وسایل بهداشتی سیسمونی هر سال تغییر می کند. اغلب معروف ترین آنها عبارت است از:شیردوش، شیشه شیر، پستانک نوزادی که البته از معمولی تا مدل های ارتودنسی دار موجود است، کرم های بهداشتی، دماسنج، ناخن گیر، دندان گیر، پوشک، دستمال مرطوب، پودر بچه و... همگی جزئی از این مایحتاج می باشد که به مرور هم می توانید آن را تهیه نمایید.

همچنین بخوانید : نکاتی که پس از زایمان باید رعایت کنید

راهنمای خرید اسباب بازی سیسمونی

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C.jpg

فروشگاه های اسباب بازی با تنوع جنس ها و رنگ ها و شخصیت های کارتونی و... خریدار سیسمونی را به ولع خرید بیشتر تشویق می کند اما خرید اسباب بازی، خرید ابزار شادی و رشد هوشی و مهارتی کودکان است؛ پس خرید آن با تمام خرید های سیسمونی فرق می کند اما اگر می خواهید آن را بخرید پیش از خرید نکات زیر را بررسی کنید:

یک اسباب بازی خوب بهتر است با توجه به رده سنی خاص کودک تعیین شود و پس از خرید هم در آن بازه سنی در اختیار کودک قرار گیرد.

اسباب بازی هایی که رنگ های شاد و هشت پا داشته باشند را ترجیح دهید. در 4 ماه اول دوره نوزادی بهتر است از وسایل بازی درشت تر استفاده کنید تا خطرآفرین نشود.

اسباب بازی های موزیکال برای کودکان نوپا جذاب تر است اما هرچه وسایل بازی امکان دست ‍ورزی بیشتری را مهیا کند مثل خمیر های بهداشتی، گل رس و... برای کودکان جذاب تر است؛ البته کودکان امروز به وسایل خانه مثل ظروف منزل یا عصا و چوب های معمولی و... علاقه بیشتری دارند. می خواهیم بگوییم که مطمئن باشید افراط در خرید اسباب بازی به معنی تضمین لذت از بازی و کمک به رشد کودک نیست. بهتر است حوصله والدین و مهیاکردن بستر بازی بدون خطر و سالم با وسایل بازی را هم برای کودکان تدارک ببینید.

خرید کتاب را فراموش نکنید. بعضی از خوبی ها، خوبی های دیگر را هم به دنبال خود می آورند و انس کودک با کتاب یکی از عادت های خوب تربیتی برای فرزندان است. یک قفسه کوچک از کتاب های داستان، زمینه عادت و انس به کتابخوانی را نیز به بچه ها منتقل می کند.کتاب هایی که تهیه می کنید، بهتر است از تصاویر درشت و جذاب بهره مند و دارای موضوعات متنوع باشد.


راهنمای خرید البسه نوزاد

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C.jpg



یکی از موقعیت هایی که در آن اسراف زیادی ممکن است اتفاق بیفتد خرید لباس نوزاد است. به عنوان مثال کودک شما در هر ماهی که از تولدش می گذرد حداکثربه اندازه 3دست لباس نیاز دارد. خرید بیش از اندازه فقط می تواند به شما ضرر بزند . پیشنهاد ما این است که هر ماه به اندازه نیاز همان ماه او لباس تهیه کنید. با این کار به تنوع مورد نظر خود هم می رسید.

به خاطر داشته باشید که در دوران بارداری برای تهیه سیسمونی فقط برای همان فصلی که کودک شما متولد می شود خرید کنید چون ممکن است ناگهان چندماه بعد با انبوهی از لباس ها مواجه شوید که اندازه کودک شما نیست، درحالی که پول زیادی بابت آنها داده اید.

بسته های سرویس های لباس نوزادی نیز گاهی شامل لباس هایی می شود که مورد نیاز نیست یا سایز مناسبی ندارد؛ اگر بتوانید خودتان از لباس های غیرسرویسی انتخاب کنید خرید مفیدتری دارید.


راهنمای خرید سرویس تخت و کمد نوزاد

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C.jpg

یکی از بخش های گران قیمت سیسمونی را سرویس چوب تشکیل می دهد. برای تعیین هزینه این خرید باید بدانید چه وسایلی لازم دارید. تنوع این خرید می تواند از یک گهواره کوچک شروع شود و تا تخت های 2منظوره با چندین کمد همراه و... ادامه داشته باشد.

نکات مهم در خرید سرویس چوب:

قبل از خرید تخت و کمد خوب و منصفانه با خودتان فکر کنید که اگر کودک شما کمد مستقل نداشته باشد، می توان با اختصاص یکی دو قسمت از کمد خودتان به لباس های او، نیاز به خریدن کمد را حذف کنید یا نه؟ بعضی از والدین واقعا در خانه خود برای اضافه کردن یک کمد دیگر فضای خالی ندارند اما فکر می کنند که واجب است نوزادشان کمد مستقل داشته باشد. سرویس چوب یک وسیله جاگیر است، برای آن به خوبی برنامه ریزی کنید تا فضای اتاق کودک یا اتاق مشترک والدین و کودک به نحو دردسرسازی محدود نشود.

برخی از این سرویس ها با وجود پرداخت هزینه 2 تخت اما در واقع نمی تواند به صورت همزمان تبدیل به 2 تخت شود. در این تخت ها میله های محافظ فقط بخشی از تخت نوجوان را محدود کرده است و اگر بعدا کودک دیگری داشته باشید، نمی توانید از تخت کودک برای فرزند کوچک تر و از تخت نوجوان برای فرزند بزرگ تر استفاده کنید.

گاهی بهتر است اگر فضای محدودی دارید به خاطر بیاورید که کودک برای حدود 2سال نزد مادر می خوابد و این یعنی تخت غیرقابل حمل و نقل نمی تواند تا چند سال و تا زمان خواب مستقل کودک، کاربرد داشته باشد. در این شرایط یک گهواره یا تخت کوچک برای زمان تولد نوزاد کافی است.
 
آخرین ویرایش:
بالا