همه چیز درباره دندانپزشکان زیبایی

sheyda69

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
امروزه دندانپزشکی به اضافه وظایفی که در ارتقای سلامت افراد از طریق ارائه بهبود های دندانی بر عهده دارد در شاخه ای دیگر از خدمات دندانپزشکی به بیماران یاری می نماید و آن ارائه مجموعه کارهایی است که باعث رفع عیوب ظاهری ناهنجاریها نازیبایی های دندانها می شوند. داشتن لبخند زیبا آرزوی هر آدمی است.لبخندهای زیبا باعث جذابیت بیشترافراد می شود اعتماد به نفس را در آنها بالا می برد چهره ای ماندگار و به یاد ماندنی ی در ذهن اطرافیان باقی می گذارد.

falls-family-dental-10.png


دکتر drsaffarharandi در این باره می گوید این عبارت زیاد زیاد دیده شده استهر چهره ای با لبخند زیبا تر است...... این یک اصل است که تنها با داشتن دندانهای زیبا می توان یک لبخند زیبا داشت.مجموعه بهبود هایی که توسط دندانپزشکی زيبايی باعث زیبا یی دندانها می شود حاوی :

1- سفید کردن دندانها
2- ویرایش بد رنگی ورفع لکه های رنگی روی دندانها
3- بازبینی نامنظمی های دندانی بوسیله ارتودنسی یا روشهای غیر ارتودنسی مانند ونیرهای سرامیک و کامپوزیت
4- بستن فاصله بین دندانی
5- ایجاد هماهمنگی بین سایز دندانها
6- ویرایش خط لبخند بیمار


ونیر چیست ؟


نوعی ترمیم توسط دندانپزشکی زيبايی و ترميمی است که بیشتر جهت زیبا یی دندان مصرف می شود . افرادی مثل بازیگـران سینما / خوانندگان و ستاره های هنری در مجریان تلویزیون حتی بعضی از سیاستمداران که لبخندهای زیبا یی دارند از ونیرها جهت زیبا تر شدن دندانهایشان مصرف می کنند. ونیر که از جنس سرامیک یا کامپوزیت های دندانی (ترمیم های همرنگ دندان) تولید و ساخته می شوند مثل یک پوسته ای نازک روی دندان بیمار قرار می گیرد( شبیه ناخن مصنوعی که روی ناخن طبیعی چسبانده می شود و باعث قشنگ یی ناخن ها می شود)

ونیرهای سرامیکی به علت موارد ی که در حین ساخت و نصب دارند و همين طور به این علت که دندان بیمار در آن تراش می خورد و یک بهبود غیرقابل برگشت هستند طرفداران کمتری دارند ولی دسته دوم که ونیرهای کامپوزیتی هستند در این مبحث معرفی می شوند.....

1- جهت بهبود بد رنگی ها و اصلاح لکه ها یا خطوط زرد و قهوه ای و سفسد که روی برخي دندان هاست در تاثیر خیلی ی فلوراید آب آشامیدن ی بوجود می آیند. می توان براحتی با استفاده از یک لایه کامپوزیت با رنگ سفید روشن روی دندان را پوشاند و رنگ روشن و زیبا یی را بوجود آورد.

2- یکی دیگر از مشکلات ی که اکثرا براحتی با ونیرهای کامپوزیتی حل می شود بستن فاصله بین دندانی (دیاستم) توسط این ترمیم ها است . این فواصل بین دندانی که نمای نا قشنگ یی ایجاد می نماید بسیار زیاد راحت و سريع (طی جلسه یک ساعته) با هزینه ای اندک جهت همیشه برطرف می شوند بعد از بهبود لبخند زیاد زیبا یی برای بیمار ایجاد می نماید .



3- از دیگر معایبی که به راحتی با این بهبود برطرف می شود رفع نامنظمی های دندان جلو در موارد ی است که این نامرتبیها خیلی کم هستند بیمار تمایلی برای انجام ارتودنسی ندارد. در موارد ی که دندانی به شدت نامرتب باشند می بایست به احتمال زیاد بوسیله ارتودنسی مرتب شوند ولی در موارد ی جزیی یا موارد ی که فقط یک دندان از ردیف خارج است می توان با تراش آن دندان و ترمیم های کامپوزیتی با راحتی خیلی سريع (طی یک جلسه یک ساعته) با تعرفه اندک برای همـواره این مساله را حل کرد.

4- یکی دیگر از موارد ی که می توان با مصرف از ونیرهای کامپوزیتی لبخندی زیبا تر ایجاد کرد وقتی است که برخي از دندانها کوتاه یا کوچک هستند باعث نمای نا منظمی در لبخند می شوند که براحتی می توان با کامپوزیت اندازه یا طول آن دندانها را زیاد کرد تناسب را بین اندازه دندانها برقرار کرد.

5- از دیگر موارد ی که می توان با کامپوزیت براحتی حل کرد ترمیم دندانهای شکسته یا لب پر شده است که چنانچه با دقت و ظرافت کار شود بعد از بهبود اصلا قابل تشخیص نخواهد بود.
 

parmida-m

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
فاصله ی میان دندان ها سبب به دام افتادن مواد غذایی بین دندان با بوی بد دهان و دندان بروز پیدا می کند و به مرور زمان سبب پوسیدگی می گردد. علاوه بر این، تجمع مواد غذایی و باکتری های دهان در دراز مدت زمینه ی بروز مشکلات لثه ای را مهیا می سازد.
فاصله ی میان دندان نا مرتبی و بهم ریختگی دندان را به ارمغان می آورد. البته وجود فاصله ی کافی برای کشیدن نخ دندان جزو نیاز های ضروری افراد است. این اندازه ی فاصله می بایست به گونه ای ظریف و باریک باشد که تنها نخ دندان قابل ورود به میان دندان ها باشد.

این در حالی است که بستن فاصله ی میان دندان در کنار بهبود عملکرد دندان در حین صحبت کردن و غذا خوردن، منجر به ارتقای اعتماد به نفس در فرد می گردد.
عوامل دخیل در شکل گیری فاصله میان دندان ها
وجود فاصله ی دندان بیش از حد معمول در سن کودکی، در طی رشد جسمانی با تغییر سایز استخوان فک افزایش پیدا می کند. البته میان دندان های کودکان شکاف هایی به صورت طبیعی وجود دارد که ناشی از رویش دندان های شیری می باشد.

لازم به ذکر است شکل گیری فاصله میان دندان ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از عوامل موثر در شکل گیری فاصله، عادت مکیدن انگشت شست و پستانک در میان کودکان است.

علاوه بر این، وارد کردن فشار به پشت دندان های جلویی، با هدایت دندان به سمت جلو، سبب از دست رفتن زیبایی می گردد. با این وجود مشکل فاصله در بزرگسالی زمانی رخ می دهد، که میان اندازه ی دندان و طول قوس فک همخوانی وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از عوامل دخیل در شکل گیری فاصله میان دندان، وجود بیماری یا تومور لثه ای در دهان است. بیماری های مربوط به لثه، سبب تضعیف ساختار لثه می شوند و با کاهش حجم لثه بروز پیدا می کند. بدین جهت توصیه می شود قبل از افزایش نزولی فاصله میان دندان در راستای درمان اقدام نمایید.

صفحه مرتبط : برای رفع بیماری های دندان و لثه می توانید متخصص ایمپلنت در رشت را دنبال کنید.
 
بالا