سرزمین فرشتگان چهار گانه

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=1]
[/h]





سرزمین فرشتگان چهارگانه در واقع عالی ترین مکان برای فرشتگان است که چهار فرشته ی اصلی در آن زندگی می کنند در این درس با این فرشتگان آشنا می شویم.
از دوران باستان مردم بر این باور بودند که در جهان چهار عنصر اصلی وجود دارد این چهار عنصر عبارتند از: آب، هوا، خاک، آتش. هر کدام از فرشتگان چهار گانه مسئول یکی از عناصر چهارگانه هستند و تدبیر این چهار عنصر توسط خدا به عهده ی آن هاست و پروردگار بر کارهای آن ها نظارت می کند.
نام های فرشتگان چهارگانه و مسئولیت آن ها را در این بخش خواهیم آموخت.



جبرائیل:

اولین فرشته ای که توسط پروردگار آفریده شد جبرائیل بود او مسئول عنصر هوا می باشد دلیل تدبیر عنصر هوا توسط او این است که جبرائیل وظیفه ی فرستادن وحی و الهام به موجودات را بر عهده دارد پس نیازمند آزادی در هستی است رنگ مورد نظر برای این فرشته سبز می باشد.



میکائیل:

این فرشته مسئول عنصر آب است او از طرف خداوند وظیفه ی کنترل طبیعت و زندگی را بر عهده دارد دلیل تدبیر عنصر آب توسط میکائیل این است که آب مهم ترین چیزی است که هر موجودی برای زندگی به آن نیازمند است رنگ مورد نظر برای این فرشته آبی است.




عزرائیل:

این فرشته که از او به نام فرشته ی مرگ نیز یاد شده است مسئول عنصر خاک می باشد او از طرف خداوند وظیفه ی دریافت روح موجودات هنگام مرگ را بر عهده دارد دلیل تدبیر عنصر خاک توسط عزرائیل این است که او کسی است که خداوند برای آفریدن انسان از خاک به او فرمان داد تا از زمین خاک بیاورد رنگ مورد نظر برای این فرشته قهوه ای است .




اسرافیل:

این فرشته مسئول عنصر آتش است و از طرف خداوند وظیفه ی بیدار ساختن مردگان در روز قیامت را دارد دلیل تدبیر عنصر آتش توسط او این است که در روز قیامت زمین گداخته می شود و حوادثی وحشتناک اتفاق می افتد در آن زمان اسرافیل در صور خود می دمد و مردگان را بیدار می کند تا قیامت برپا شود رنگ مورد نظر برای این فرشته قرمز است.


وبلاگ خدا همین نزدیکی است


 
بالا