♦✿♦جهان در روز جهانی حجاب و عفاف♦✿♦

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
53s.jpg


اول فوریه سرآغازی برای به رسمیت شمردن حجاب در غرب است.حرکتی که در ابتدا به وسیله زنی به نام
نظمه خان در فضای مجازی آغاز شد و بعد از استقبال گسترده،ثبت جهانی شد و امسال برای چهارمین سال متوالی زنان از اقصا نقاط دنیا با ارسال تصاویر خوددر شبکه های اجتماعی با پوشش مناسب حمایت خود را از روز جهانی حجاب اعلام داشتند. روزی که شعار امسال خود را «زیبایی، اعتماد به نفس و توانایی»زنان در سایه حجاب اعلام کرد.
نظمه خانوم بانوی مسلمان و محجبه اهل نیویورک این جنبش را ره اندازی کرد و از دیگر زنان مسلمان و غیرمسلمان خواست تا حجاب را بر سر کنند و احساس خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
هدف از این اقدام تشویق زنان به داشتن حجاب و تأکید بر حق زنان مسلمان برای حفظ پوشش اسلامی عنوان شده است؛ با توجه به حملات تروریستی داعش در اروپا و گسترش موج اسلام‌هراسی، روز جهانی حجاب در سال ۲۰۱۶ اهمیت بیشتر پیدا کرده است.


با نگاه به سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، می‌توان دریافت نظمه خان تنها کسی نیست که اقدام به بزرگداشت روزی به نام حجاب نموده است.

کمپین یک میلیون حجاب در مارس ۲۰۱۳ در آمریکا در واکنش به قتل شیما الاوادی، زن مسلمان عراقی و مادر ۵ فرزند، از سوی زنان مسلمان و غیرمسلمان آمریکایی برگزار شد. الاولادی در ۲۴ مارس، سه روز بعد از ضرب و شتم توسط گروه‌های نژادپرست به دلیل حجابش، جان باخت.
از سوی دیگر، در کشورهایی همچون پاکستان و انگلستان، چهارم سپتامبر، سالروز مرگ مروه شربینی، شهید حجاب در آلمان، روز حجاب معرفی شده است.

37157_920.png


n00038744-r-b-000.jpg

من از روز جهانی حجاب حمایت می‌ کنم


n00038744-r-b-003.png


n00038744-r-b-002.png

شربینی، زن مصری‌الأصل و شهروند آلمانی بعد از آن که به عنوان شاکی از مرد ۲۸ ساله آلمانی- روس به نام الکس وینز به اتهام حمله کلامی ‌به دلیل حجابش در دادگاه حاضر شد، توسط این مرد با ۱۴ ضربه چاقو به شهادت رسید


کترین ون گامپل در مقاله خود که در صفحات روز جهانی حجاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، می‌نویسد: از زمانیکه شروع به استفاده از حجاب کرده‌ام، رفتارها با من تغییر کرده است. عکس‌العمل‌های شدیدی چه مثبت و چه منفی به حجاب من نشان داده می‌شود. در مورد رفتارهای منفی باید بگویم که بسیاری از مردم از من دوری می‌کنند، در سوپرمارکت از ردیفی که من در آن هستم، رد نمی‌شوند یا رویشان را بر می‌گردانند. بعضی از مردم به من نگاه‌های بدی می‌کنند. البته هیچ‌کس به من مستقیما حرف بدی نزده است اما برخی زیر لب توهین می‌کنند. در حقیقت توهین اصلی در رفتار آنان است. شاید فکر می‌کنند که من تروریست هستم و از من می‌ترسند!

بعد از استفاده از حجاب چیزهای زیادی دیده‌ام که نشان‌دهنده میزان ناآگاهی افراد است. آن‌هایی که از مسلمانان نفرت دارند، دلیلشان این است که فکر می‌کنند که آن‌ها فقط تروریست هستند. من امیدوارم که با حجابم بتوانم گوشه‌ای از تاریکی این جهل را از بین ببرم و به مردم نشان دهم که در میان همه ادیان و نژادها، هم آدم‌های خوب هستند و هم آدم‌های بد. امیدوارم بتوانم به مردم کمک کنم که دیگران را نه بر مبنای ظاهر بلکه بر مبنای دلشان قضاوت کنند.


تشرف برخی شرکت‌کنندگان در کمپین روز جهانی حجاب به اسلام
«جس رادز»، دختر انگلیسی پیرو پاگانیسم(اشاره به ادیان مشرکانه و طبیعت‌گرایانۀ پیشا مسیحی)، یکی از هزاران شرکت‌کننده‌ای بود که در برنامه روز جهانی حجاب شرکت کرد و حجاب اسلامی بر سر گذاشت. وی پس از چند روز تصمیم گرفت که با خواندن قرآن، اسلام را به‌طور کامل بشناسد. وی در نتیجه احساس آرامشی که از مطالعه قرآن پیدا کرد، تصمیم گرفت که مسلمان شود.
حجاب هنوز هم در جوامع پذیرفته نشده و نشانه اطاعت و پسرفت تلقی شده و بیش از پیش مورد حمله قرار می‌گرد.
زنان مسلمان که حجاب را برگزیده‌اند، هر روز با انواع پیش‌داوری‌ها، نگاه‌های سنگین، ریشخند و تبعیض به ویژه در محیط کار روبه‌رو بوده و گاه مورد تهاجم فیزیکی قرار می‌گیرند.
مسئولان برگزاری روز جهانی حجاب اعلام کرده‌اند، انتظار دارند بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان در این برنامه حضور یابند.
آن‌ها امیدوارند که بتوانند پیام صلح، دوری از افراطی‌گری و ذهن‌های باز را از این طریق انتقال داده و شبکه‌های اجتماعی صحنه اصلی این واقعه خواهند بود.
به گفته سازمان‌دهندگان قرار است امسال نزدیک به یک میلیون نفر در ۱۱۶ کشور جهان برای برگزاری این روز به خیابان ها بیایند.



www.ayehayeentezar.com_gallery_images_32080344235947849341.gif

 
بالا