خودمون رو در معرض تهمت قرار ندیم

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
بهش گفتم :من آدم خیلی بیستی نیستم،ولی بد هم نیستم.اما خب مقتضیات جونیه دیگه گاهی با کسایی رفت و آمد میکنیم که میخواهیم ساعاتی رو خوش باشیم و خوش بگذرونیم.با اونایی که میگردیم براشون مهم خلافی رو علنی انجام بدن یا مخفیانه.به قول خودشون آب از سرشون گذشته،حالا با این اوصاف هر از گاهی های ما با این برو بچه ها گناهه؟

بهم گفت: گاهی ادما هستن خودشون بد نیستن اما به خاطر نشست و برخاست با کسایی که مورد اتهام هستمد در معرض تهمت قرار میگیرن.دقیقا مث شما.مردم فک میکنن شما هم مثل اونایی که میگید براشون فرقی نداره....مردم شما رو به خاطر رفاقت هر چند هراز گاهی..خب میگن اگر باشون مخالف بودی ادامه نمیدادی...
خیلی وقتا ادمای خوب به دلیل رفت و آمد به تدریج خلق و خوی اون افراد رو میگیره و اون حالت خوب بودنش رو از دست میده.
عقل اینجا میگه برای راحت بودنت و خوشی چند لحظه ای خوب بودنتو از دست نده و رفت و آمدتو با اونا بزار کنار.و در واقع خودتو از موضع تهمت دور کن.
بهش گفتم آخه مگه نمیگن حرف مردم مهم نیست.
گفت:اونجاهایی که گفته میشه حرف مردم مهم نیست جاییه که شما راه خدا رو در نظر داری نه جایی که خودت اقرار میکنی رفت و امد با کسایی که براشون فرقی نداره....
و حرف مردم در خیلی از اعمال ما مسلمونا ملاک حساب میشه و نمیشه ازش گذشت....
بهم گفت:پیامبر (ص)فرمودند:هر کسی با متهمان نشست و برخاست کنه، بیش از همه سزاوار تهمته....

با گفتاری که از پیامبر اورد قانع شدم.و تصمیم گرفتم چیزی که برام پیش اومده رو برای خبر رسان منجی دوازدهم telegram.me/monji12bot بفرستم تا برای کاربراش بفرسته.

________________
اَوْلَی النّاسِ بِالتُّهْمَةِ مَنْ جالَسَ اَهْلَ التُّهْمَةِ.
هر که با متهمان مجالست کند، بیش از همه سزاوار تهمت است.
نهج الفصاحه
 
بالا