خصوصیات یک پوستر خوب

لاهوت

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
خصوصیات یک پوستر خوب
خلاصه بودن :یک پوستر و یا چارت بایستى خلاصه باشد، بدین معنى که بشود درعرض چند ثانیه آن را قرائت کرد. بنابراین، حروف بکار رفته در اینگونه رسانه‌ها بایستى خوانا و درشت باشد، به‌طورى که از فاصله نسبتاً دور خوانده شوند. براى رعایت این نکته سعى کنید که مطلب خود را در یک جمله خلاصه کنید.

سادگى: سادگى خود نوعى زیبایى است. پوسترها و چارت‌هاى خوب داراى نقوش و تصاویرزیادى نیستند و تنها شامل طرح‌هایى هستند که منظور و مقصود را بیان مى‌کنند.

بداعت پوسترها و چارت‌ها بایستى بدیع، جالب و نو باشند. این بداعت شامل کلیه جنبه‌هاى مربوط به تهیه آنها نظیر کلمات و جملات، طرح‌ها و روابط بین عناصر تشکیل‌دهنده آنها مى‌شود.

طرح پوسترها را مى‌توان تنها به یک نوشته و یا تیتر خلاصه کرد. اینگونه نوشته‌ها مدت زیادى در خاطر بینندگان باقى مى‌مانند اما برحسب عادت بیشتر نظر بینندگان به‌سوى نقاشى و طرح جلب مى‌گردد. بنابراین درصورت استفاده از طرح و نقاشى با بکارگیرى انواع حساب‌شده آنها مى‌توانیم به امکان تثبیت آنها در خاطره‌ها بیفزاییم.

. نحوه قرار گرفتن قسمت‌هاى مختلف پوسترها و چارت‌ها از جمله تیترها و عناوین آنها از جمله متغیرهایى هستند که در میزان تأثیر بر بینندگان دخالت فراوان دارد.

رنگ‌ها: رنگ‌ها همیشه مبین ایده‌ها و احساسات بوده و هستند و چنانچه به‌طریق درستى مورد استفاده قرارگیرند مى‌توانند تأثیر به‌سزایى را روى بیننده باقى بگذارند. اولین مسئله مهمى که در استفاده از رنگ بایستى مدنظر داشته باشید این است که هرگز از رنگها به‌عنوان تزئین استفاده نکنید، اگرچه بهره‌گیرى از رنگ بالنفسه بر جنبه تزئینى پوستر و یا چارت شما خواهد افزود. رنگها حامل پیامند. سعى کنید که رنگهاى تیره را در روى زمینه‌هاى کم‌رنگ و رنگهاى روشن را روى زمینه‌هاى تیره بکار ببرید. تجربه نشان داده است که رنگ سیاه روى زمینه زرد درخشندگى قابل توجهى را دارا است.


چند نمونه کار :





20110316143100cb-Poster3-12-11-88-at.jpg


simorgh.jpg


Thumbnail.ashx


grayscale_13120000_5.jpg
 
بالا