آموزش جلوگیری از هک شدن در تلگرام

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%DA%A9-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-620x330.png

ازسید علی احمدی (حسینی) سایت http://mobology.ir

این روز ها “هک شدن در تلگرام” و شایعات درباره آن بسیار زیاد به گوش میخورد !! هر چند هک کردن سرورهای تلگرام و دسترسی به پیغام های شما تقریبا امری غیرممکن هست ( هیچ چیز در دنیای امروز غیرممکن نیست! ) اما روش هایی مانند مدیریت اجتماعی همیشه وجود دارند که میتوان از طریق آن افرادی را در تلگرام قربانی و در نهایت هک کرد !!

ساختن صفحات و پروفایل های Fake و گول زدن کاربران , یکی از شایع ترین روش های هک کردن شبکه های اجتماعی میباشد که عده کثیری از کاربران اینترنت قربانی این نوع هک شده اند !

مثلا چند سال پیش ساختن صفحات فیک با همان شکل و شمایل صفحه Log In شبکه اجتماعی فیسبوک بسیار مد شده بود ! به این صورت که شخص هکر صفحه ای دروغین را دقیقا عین همان صفحه ورود فیسبوک (از لحاظ گرافیکی) طراحی میکرد اما آدرس آن صفحه متفاوت بود و مربوط به سایت فیسبوک نمیشد !! یعنی شما وقتی آن صفحه را مشاهده میکردید , آن را با وبسایت اصلی فیسبوک اشتباه میگرفتید و آدرس ایمیل به همراه رمز عبور خود را وارد میکردید و در نهایت دکمه Log In(ورود) را میزدید !! در این صورت آدرس ایمیل شما به همراه پسورد اکانت فیسبوک شما برای شخص هکر فرستاده میشد و هکر میتوانست اکانت و اطلاعات اکانت شما را هک کند !

یا صفحات فیک برای درگاه های اینترنتی بانک های ایران !! تصورش را بکنید هکر , یک صفحه فیک ساخته است و شما بدون دقت کردن به آدرس سایت در مرورگر خود , اطلاعات کارت عابربانک خود را وارد میکنید و بعد از آن اطلاعات شما برای هکر فرستاده میشود و پس از مدتی حساب بانکی شما خالی میشود !!
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
هک شدن در تلگرام چگونه است ؟

موبولوژی

تقریبا میتوان گفت شبیه به موارد بالاست ! هک شدن در تلگرام نیز از طریق مدیریت اجتماعی و ساخت پروفایل های فیک در تلگرام بسیار شایع است ! به این صورت که شخص هکر یک پروفایل فیک با نام های گول زننده از قبیل “تلگرام فارسی” , “پشتیبانی تلگرام” , “تلگرام” , “Telegram” و … میسازد و عکس پروفایل خود را “لوگوی تلگرام” قرار میدهد و به شما یک پیغام دروغین مانند یکی از پیغام های زیر را میدهد ( ممکن است به روش های دیگر این پیغام را به شما بدهند ) :




بعد از آن که شخص هکر شماره موبایل شما را به وسیله ترفند بالا (تصاویر بالا) بدست آورد , از شما یک کد میخواهد که آن کد از طرف “اکانت رسمی تلگرام” برای شما ارسال میشود ! بعد از آن که شما کد را برای شخص هکر ارسال کردید , شخص هکر با اکانت شما در برنامه تلگرام Log In میشود !! در این حالت هکر میتواند تمامی پیغام ها , تصاویر و فایل های ارسالی شما در تلگرام را مشاهده کند و حتی از طرف شما در گروه ها و … پیغام ارسال کند ! به طور کلی تمامی کارهایی که شما میتوانید با اکانت تلگرام خود انجام دهید , شخص هکر نیز میتواند انجام دهد .



نکته : در این روش هک , پیغام های SMS و دیگر شبکه های اجتماعی و تصاویر داخل گوشی شما (گالری) قابل مشاهده نیست و فقط اکانت تلگرام شما و محتوای آن هک و قابل ردیابی میشود .
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
.


چگونه از هک شدن در تلگرام جلوگیری کنیم ؟ چگونه از هک شدن در تلگرام در امان بمانیم ؟


کافیست کمی دقت کنید ! اکنون شما متوجه شدید که چگونه افراد سودجو میتوانند به محتوا و پیغام های شخصی شما در تگرام دسترسی داشته باشند !

پس شما برای هک نشدن از این روش میبایست کمی محتاطانه تر عمل کنید و شماره موبایل خود را در اختیار هر شخصی قرار ندهید و اگر شماره موبایل خود را دادید , به هیچ وجه ممکن کد ارسال شده توسط “اکانت رسمی تلگرام” را برای آن فرد ارسال نکنید !!

تذکر : تا این لحظه برنامه تلگرام به صورت رسمی از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند و پیغام های خود را کاملا انگلیسی برای شما ارسال میکند ! پس اگر پیغام فارسی از طرف این گونه اکانت ها مشاهده کردید , شک نکنید که آن اکانت قصد ردیابی و هک کردن شما را دارد .

توجه :اکانت رسمی تلگرام” 2 مشخصه بارز دارد :

1. در محیط چت “اکانت رسمی تلگرام” و در زیر اسم “Telegram” عبارت “Service notification” نوشته شده است :


2. در پروفایل “اکانت رسمی تلگرام” , شماره تماس اکانت تلگرام نوشته شده است که شماره آن “42777+” میباشد و زیر اسم “Telegram” عبارت “last seen within a month” وجود دارد :

 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
سوال : اگر حواسمان نبود و در تلگرام هک شدیم , چه کاری باید انجام دهیم ؟

جواب : شما میتوانید دسترسی شخص هکر را به سرعت از تلگرام خود قطع کنید ! برای اینکار میتوانید از آموزش های زیر استفاده کنید .






آموزش قطع دسترسی دیگر IP ها به اکانت تلگرام ما در موبایل :



1. ابتدا نرم افزار Telegram را در موبایل خود اجرا کنید .

2. بعد از آن در صفحه اصلی نرم افزار تلگرام با توجه به فلش قرمز رنگ در تصویر زیر بر روی گزینه “3 خط (3 Line)” کنید ( یا اینکه میتوانید در صفحه اصلی نرم افزار دست خود را از سمت چپ به سمت راست بکشید ) :



3. یک منوی کشویی از سمت چپ باز خواهد شد . شما میبایست گزینه “Settings” را انتخاب کنید :



4. اکنون شما وارد قسمت Settings برنامه تلگرام شده اید . در این صفحه گزینه “Privacy and Security” را انتخاب کنید :



5. در این قسمت نیز میبایست گزینه “Active Sessions” رو انتخاب کنید :



6. این صفحه تمامی IP ها و دستگاه هایی که با اکانت شما وارد تلگرام شده اند را نمایش میدهد . در قسمت “Current Sessions” اطلاعات دستگاه شما که اکنون به وسیله آن به اکانت تلگرام خود وارد شده اید را نمایش میدهد که در تصویر زیر , گوشی LG Nexus 5 با نسخه تلگرام 3.2.4 میباشد ! همچنین در قسمت “Active Sessions” , اطلاعات دیگر دستگاه های وارد شده با اکانت شما در تلگرام را نمایش میدهد که در تصویر زیر , یک دستگاه کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز) با تلگرام نسخه Desktop 9010 میباشد :



7. برای قطع دسترسی تلگرام نسخه Desktop میبایست یکبار بر روی همان دستگاه , لمس کنید (طبق تصویر زیر) :



8. بعد از آن یک پیغام Pop Up برای شما باز خواهد شد که از شما میپرسد “Terminate this sessions” به مفهوم “دسترسی این دستگاه قطع شود؟” که شما میبایست گزینه “Ok” را بزنید . در این حالت دسترسی هکر به اکانت شما قطع میشود و دیگر توانایی ردیابی پیغام ها و محتوای رد و بدل شده شما و دوستانتان در تلگرام را نخواهد داشت :



تذکر : ممکن است گاهی اوقات در قسمت “Active Sessions” دستگاه هایی باشند که مربوط به خود شما باشند ! مثلا در مثال بالا , دستگاه کامپیوتری که از نسخه Desktop استفاده میکرد , برای خود ما بود که از یک اکانت هم در موبایل و هم در کامپیوتر استفاده میکنیم . پس دقت کنید و دستگاه های مشکوک را “Terminate” کنید تا دسترسی آن ها قطع شود . مثلا ممکن است گوشی شما LG Nexus 5 باشد و شما در بخش “Active Sessions” اطلاعات دستگاه دیگری مانند HTC One را مشاهده کنید که در این صورت باید سریعا اقدام به Terminate کردن آن کنید .

نکته : اگر در بخش “Active Sessions” تعداد دستگاه های مشکوک زیاد بود و یا به هر نحوی شما توانایی تشخیص هک شدن یا نشدن اکانت خود را نداشتید , گزینه قرمز رنگ “Terminate All Other Sessions” را لمس کنید و بعد از آن باز شدن پیغام Pop Up گزینه “Ok” را بزنید :



اکنون هیچ دستگاه دیگری به جز خود شما با اکانت شما آنلاین نیست و شما خیالتان از بابت ردیابی پیغام هایتان راحت و آسوده است !
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

.


آموزش قطع دسترسی دیگر IP ها به اکانت تلگرام ما در کامپیوتر :




1. ابتدا برنامه Telegram را در کامپیوتر خود اجرا کنید .

2. بعد از آن وارد Settings برنامه تلگرام نسخه Desktop خودتان شوید ( بالای سمت چپ نرم افزار ) :



3. در صفحه Settings برنامه تلگرام , به پایین اسکرول کنید تا به قسمت “Advanced” برسید . اینجا بر روی گزینه “Show All Sessions” کلیک کنید :



4. این صفحه تمامی IP ها و دستگاه هایی که با اکانت شما وارد تلگرام شده اند را نمایش میدهد . در قسمت “Current Sessions” اطلاعات دستگاه شما که اکنون به وسیله آن به اکانت تلگرام خود وارد شده اید را نمایش میدهد که در تصویر زیر , یک دستگاه کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز) با تلگرام نسخه Desktop 9010 میباشد ! همچنین پایین گزینه قرمز رنگ “Terminate All Other Sessions” , اطلاعات دیگر دستگاه های وارد شده با اکانت شما در تلگرام را نمایش میدهد که در تصویر زیر , گوشی LG Nexus 5 با نسخه تلگرام 3.2.4 میباشد !



5. برای قطع دسترسی گوشی LG Nexus 5 با نسخه تلگرام 3.2.4 میبایست بر روی علامت “x” کلیک کنید (با توجه به تصویر زیر) :



تذکر : ممکن است گاهی اوقات در قسمت “Active Sessions” دستگاه هایی باشند که مربوط به خود شما باشند ! مثلا در مثال بالا , گوشی LG Nexus 5 که از نسخه 3.2.4 تلگرام استفاده میکرد , برای خود ما بود که از یک اکانت هم در موبایل و هم در کامپیوتر استفاده میکنیم . پس دقت کنید و دستگاه های مشکوک را “Terminate” کنید تا دسترسی آن ها قطع شود . مثلا ممکن است گوشی شما LG Nexus 5 باشد و شما در بخش “Active Sessions” اطلاعات دستگاه دیگری مانند HTC One را مشاهده کنید که در این صورت باید سریعا اقدام به Terminate کردن آن کنید .

نکته : اگر در بخش “Active Sessions” تعداد دستگاه های مشکوک زیاد بود و یا به هر نحوی شما توانایی تشخیص هک شدن یا نشدن اکانت خود را نداشتید , بر روی گزینه قرمز رنگ “Terminate All Other Sessions” کلیک کنید :



اکنون هیچ دستگاه دیگری به جز خود شما با اکانت شما آنلاین نیست و شما خیالتان از بابت ردیابی پیغام هایتان راحت و آسوده است !
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: زینب
بالا