پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان علیه السلام
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته




سلام . ابتدا تسلیت عرض می کنم شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام(ص) رو خدمت امام عصر علیه السلام و همه محبان این بزرگواران ...

اما در جملاتی کوتاه میخوایم امشب یک درس کوتاه اما بزرگ رو از این بزرگواران یاد بگیریم . از هر کدام یک درس

درس اول پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله : پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به دو ویژگی بسیار ویژه معروف بودند : 1- حسن خُلق, 2- امانت داری که این دو ویژگی رو قبل از بعثت هم به همراه داشتند . یعنی به قدری امانت دار بودند که به محمَّد امین(ص) معروف بودند. همچنین که ما داریم که امانت رو ولو از کافر گرفتی, بهش خیانت نکن و بهش برگردون .


حُسن خُلق پیامبر گرامی اسلام نیز معروف است آنچنانکه از کسی که بر سرش خاکستر ریخت عیادت کرد . «انّی بُعِثتُ لِاُتَمِّمَ مَکارِمُ الأَخلاق»
این دو ویژگی پیامبر گرامی اسلام نشان می دهد که تساهل و مُدارای ایشان و منش امانت داری ایشان چقدر بالا بوده خصوصا که این ویژگی ها حتی قبل از بعثت ایشان نمایان بوده است و همه ایشان را تأیید می کردند که انسانی درست کار و مهربان و امانت بوده اند.


2- درس دیگر از امام حسن مجتبی علیه السلام : امام حسن مجتبی علیه السلام به کریم بودن معروف بودند به طوریکه حداقل سه بار تمام مال و اموالشان را بین مستحقان تقسیم کردند . در کریم بودن و اخلاق زیبا و پسندیده آن حضرت همین مقدار بس که هیچ کس از درِ خانه آن حضرت دست خالی برنمی گشت حتی آن مرد شامی که اهانت ها در حق ایشان روا داشت و بعد امام او را مرحمت کرد .

به امید اینکه ما هم به مانند پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام این اخلاق حسنه را کسب کنیم.

اللهم عجل ولیک الفرج
 
بالا