همسفره چيست؟چگونه در همسفره سهيم شويم؟****

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




شايد شما هم اخيرا از شبکه هاي تلويزيون يا در شبکه هاي مجازي، يک تيزر خوش ساخت و مستند درباره تقسيمِ غذا با دوست و بغل دستي را ديده باشيد. همان تيزري که در آن به بهانه اي، دو کودک گرسنه را با يک ساندويچ تنها مي گذارند و بچه ها با بزرگواري، عطوفت و مهرباني، ساندويچ را بين خودشان تقسيم مي کنند تا هيچ کدام گرسنه نمانند. همان تيزري که يادآوري مي کند: «شايد گرسنه اي اطرافمان باشد...». اين تيزر خلاقانه، بخشي از حرکتي به نام «همسفره» است که از سوي مديريت کميته امداد امام خميني(ره) و در قالب طرح «مردم براي مردم» به اجرا درآمده است.
n00033323-b.jpg


طرحي براي رفع سوءتغذيه 400 هزار کودکِ زير 6 سال ايراني، براي پيشگيري از آسيب هاي فردي و اجتماعيِ ناشي از اين موضوع که مي تواند دامنگير کل جامعه شود. در طرح هاي مردم براي مردم، صفر تا صدِ کار به اراده، همت و تلاشِ خودِ مردم بستگي دارد و دولت، سازمان ها، نهاد ها و آژانس هاي تبليغاتي فقط رابط و تسهيل گر امور هستند. امروز ما هم ، نگاهي داريم به اين طرحِ ارزشمند و موثر.
-
طرحي که اگر با همت و همراهيِ تک تکِ ما اجرا شود، هزاران کودکِ محروم و نيازمند و گرسنه، سير شده و از دام آسيب هاي جسمي و روحي ناشي از سوء تغذيه رها مي شوند. همسفره، طرحي نيست که با تغيير لوگو و عکس پروفايلمان در شبکه هاي مجازي و پابليشِ پست هاي خوش آب و رنگ در بلاگ و صفحه هايمان، پيش برود. براي همسفره بايد به شکلِ واقعي و موثري پاي کار بود و کمک کرد.

کافي است به اندازه دورريز غذاهايمان در خانه و اسراف هايمان در مهماني ها، دست به جيب شويم و مبلغي کمک کنيم تا لبخندي به لب کودکِ نيازمندي بياوريم. کافي است اين طرح را به خانواده، دوستان، همکاران و اطرافيان معرفي کنيم و پلي باشيم براي رساندنِ کمک هاي خيرانِ خيرخواه به کودکان محروم و آموزش خانواده هايي که امکان مالي دارند اما فرزندانشان تغذيه مناسبي ندارند. بياييد براي يک بار ديگر، به خاطر کشورمان، به خاطر کودکان کشورمان که قرار است آينده سازان اين مملکت باشند، دست روي دست نگذاريم... .


-​
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"

همسفره چيست؟


بنا بر آمارهاي موجود، هم اکنون حدود 400 هزار کودک زير شش سال در کشورمان بر اثر ناتواني مالي والدين خود، از سوءتغذيه رنج مي برند؛ اين کودکان اگر تغذيه نشوند، دچار کندذهني و رشد ناقص و آسيب هايي مي شوند که پس از شش سالگي جبران پذير نيست. از اين تعداد کودک، کميته امداد امام خميني(ره) از بودجه تامين شده از سوي دولت، توان تامين غذاي حداکثر 85 هزار نفر را دارد.

تعداد و ظرفيتي که در صورت مشارکت مردم، فعالان و خيران، سرمايه داران و... به شکل چشمگيري قابل افزايش است. از اين رو طرح «همسفره» در راستاي تامين حداقلِ نياز غذايي کودکان نيازمند زير 6 سال کشور، که سرپرستان آن ها توانايي مالي کافي ندارند، ايجاد شده است.
کارشناسان بر اين باورند حداقل نياز غذايي يک کودک زير شش سال، روزانه 200 کالري است که با توجه به اقليم و شرايط جغرافيايي هر منطقه، نوع مواد غذايي مورد نياز متفاوت است و در صورتِ تامين نشدن اين نياز، کودک به سوءتغذيه دچار مي شود.


با اين تعاريف در اين طرح، براي هر
کودک يک «سبد غذايي» تعريف شده که سهم بسته غذايي ماهانه او معادل 70 هزار تومان است. البته در اين بين کودکان زيادي هم شناسايي شده اند که خانواده هايشان توانايي تامين نياز آن ها را دارند اما بايد آموزش ببينند، شما غير از کمک مالي به کودکان خانواده هاي نيازمند، مي توانيد با مطالعه سايت همسفره و افزايش آگاهي خود، به اطرافيانتان هم کمک کنيد تا با آگاهي دقيق از اصول تغذيه، شرايط مناسب را براي فرزندانشان فراهم کنند.

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


چگونه در همسفره سهيم شويم؟
1-مشارکت فردي


بــــراي مشـــــــــارکت در طـــــرح همســــــفره، سامـــــانه اي به آدرس:
www.hamsofreh.ir
طراحي شده که در آن، سه روش مشارکت براي هموطنان در نظر گرفته شده است:

پرداخت نقدي- در اين روش فرد نيکوکار قادر است مبلغي را به ميل خود انتخاب و به صورت يک باره يا ماهيانه پرداخت کند (مبالغ براي تبديل شدن به سبد، ضريب 7 در نظر گرفته شده اند). اين وجوه در حساب مشخصي که براي اين طرح در نظر گرفته شده است، جمع آوري مي شود و در پايان هر ماه بين کودکاني که مورد حمايت مستقيم قرار نگرفته اند، توزيع مي شود.

پرداخت سبدي- در اين روش با آگاهي از اينکه نياز هر کودک در ماه يک سبد غذايي است، نيکوکار مي تواند تعداد سبدهايي را که توانايي پرداخت آن را دارد انتخاب و به صورت يک باره يا ماهيانه، وجه معادل آن را واريز کند. باقي مراحل مشابه حالت پرداخت نقدي است.

پرداخت بر اساس منطقه جغرافيايي- در اين روش فرد نيکوکار قادر است از روي نقشه جغرافيايي، منطقه مورد نظر خود را برگزيند و از فهرست موجود، شهرهايي را که اين طرح در آن ها در حال اجراست، مشاهده کند و درصورت تمايل، تعدادي از سبدهاي خالي کودکان آن منطقه را براي پرداخت يک باره يا ماهيانه تقبل و به صورت مستقيم به حساب آنان واريز کند.

بد نيست بدانيد فارغ از تعداد سبدهاي پر شده براي هر کودک، سقف برداشت ماهيانه براي هر کودک، يک سبد غذايي است و تنها براي خريد اقلامي که براي کودک مفيد و ضروري است، امکان پذير خواهد بود. ضمن اين که در حالت پرداخت به صورت سبد، فرد قادر است از روي منطقه جغرافيايي مورد نظر و وارد شدن به شهر مورد علاقه خود، کودکي را به طور مستقيم انتخاب کند و سبدهاي خالي آن کودک را مورد حمايت قرار دهد.

براي هر يک از اين مشارکت ها، سه روش پرداخت طراحي شده است:

پرداخت از طريق شماره حساب 2222 نزد بانک ملي

شماره گيري کد #2222*724*

پرداخت از طريق سايت

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
www.axgig.com_images_47129394698107097148.jpg



2-حمايت تجاري



بنگاه هاي اقتصادي فعال در حوزه توليد مواد غذايي و مديران و مالکان رستوران ها، هتل ها و فروشندگان محصولات غذايي با در نظر گرفتن مسئوليت اجتماعي بنگاه ها و خوشه هاي اقتصادي و امکان بهره گيري از محبوبيت اجتماعي برند در رونق بخشي به فرايند مشارکت در پروژه «همسفره» و تأثير معنوي طرح مذکور، مي توانند از طريق تعبيه لوگو و کاراکتر «همسفره» روي محصولات توليد شده در حوزه غذا و نيز در نظر گرفتن نشان «طرح همسفره» در رستوران ها و هتل ها و مراکز فروش مواد غذايي و تخصيص حداکثر يک درصد از فروش محصولات يا خدمات، در طرح ملي همسفره مشارکت کنند.


میگنا


 
بالا