نقد و بررسی گوشی گلکسی ٍE7 سامسونگ ( میان رده ی خوش دست )

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
s32.iamwire.com.s3.amazonaws.com_wp_content_uploads_2015_01_A7.png


طراحی گوشی گلکسی E7 سامسونگ شما را متحیر خواهد کرد. این طراحی در نگاه اول شما را به یاد دو گوشیA7سامسونگ و سپس پرچمداران سری اس این شرکت میاندازد. مانند این که مخلوطی از طراحی این دو گوشی، شمایل گلکسی E7 را بوجود آورده است.فریم فلزی گوشی گلکسی A7 در این گوشی به پلاستیک تبدیل شده است اما در ظاهر تقریبا تفاوتی احساس نمیشود.


در طرف دیگر، گوشه های دستگاه، گِرد بوده و از این نظر شباهتی به گلکسی A7 ندارد (زیرا گلکسی A7 دارای گوشه ای تیزی بود). بلکه در این زمینه بیشتر به پرچمدار قبلی سامسونگ، گلکسی اس5 شبیه است.این گوشی دارای مشخصات سخت افزاری رضایت بخشی بوده و تمامی موارد در حد یک گوشی میان رده قرار دارند. وجود پردازنده اسنپدراگون 410 کوآلکام این موضوع را به اثبات خواهد رساند (سامسونگ در گوشی گلکسی A7 از تراشه اسنپداگون 615 استفاده کرده بود).


وحود دو گیگا بایت حافظه RAM از دیگر مشخصات فنی این گوشی میباشد.صفحه نمایش سوپرامولد سامسونگ بر روی این گوشی نیز قرار داشته و دقت تصویر آن در حد مطلوب 720p در نظر گرفته شده است.
اگر در خرید این گوشی به دلیل ناکافی بودن ظرفیت باطری شک دارید، بهتر است بدانید که گوشی گلکسی E7 دارای باطری قدرتمندی با ظرفیت 2950 میلی آمپر ساعت بوده و از این نظر نسبت به گوشی گلکسی A7 (با ظرفیت باطری 2600 میلی امپر ساعت) برتری محسوسی دارد.
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
maxresdefault.jpg


مشخصات فنی
- صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع سوپرامولد به ابعاد 5.5 اینچ و دقت تصویر 720 × 1280 پیکسل
- مجهز به نسخه 4.4.4 از سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری اختصاصیتاچ وایز سامسونگ - مجهز به تراشه 64 بیتی اسنپدراگون 410 کوآلکام شامل چهار هسته Cortex A53 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز
- واحد گرافیکی آدرنو 306
- دارای میزان حافظه RAM دو گیگابایتی و 16 گیگا‎بایت حافظه داخلی و امکان افزایش این مقدار تا 64 گیگا‎بایت توسط حافظه microSD
- دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار به همراه فلاش LED در پشت دستگاه و قابلیت ضبط فیلم با دقت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
- دوربین سلفی با دقت 5 مگاپیکسل در جلوی گوشی و قابلیت ضبط فیلم با دقت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
- پشتیبانی از شبکه چهار بانده 2G، شبکه چهار بانده 3G و چند بانده 4G به همراه پشتیبانی از LTE با استاندارد Cat.4 به منظور دانلود با حداکثر سرعت 150 مگا*بیت بر ثانیه
- مجهز به وایفای با استاندارد 802.11 b/g/n و همچنین وایفای دایرکت و هاتاسپات به همراه بلوتوث نسخه 4 و A2DP و NFC (بسته به نسخه خریداری شده)
- دارای جیپی اس به همراه A-GPS و GLONASS– مجهر به رادیو FM به همراه قابلیتهای RDS و ضبط رادبو
- دارای باطری با ظرفیت 2950 میلی آمپر ساعت
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
img.talkandroid.com_uploads_2015_02_samsung_galaxy_e7.jpg


معایب و مزایای گلکسی e7 سامسونگ


مزایا :
- دوربین مناسب و با کیفیت
- باتری مناسب با ماندگاری طولانی
- صفحه نمایش با کیفیت
- ابعاد مناسب و ضخامت کم

معایب :
- ضعف گرافیکی گوشی جهت بازی های سه بعدی
– مشکل یکی بودن اسلات کارت حافظه وسیم کارت دوم
– عدم امکان دسترسی کاربر به باطری گوشی به منظور تعویض آن
- ضعف در زمینه ی سنسورهای گوشی ( قطب نما و ...)
– نسخه قدیمی کیتکت از سیستم عامل اندروید میتوانست جای خود را به نسخه بروزتر لالی پاپ این سیستم عامل بدهد.
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
techbeasts.com_wp_content_uploads_2014_03_samsung_galaxy_s5_battery.jpg


تست دوام باطری گلکسی E7



همانطور که قبلا اشاره کردیم، گوشی گلکسی E7 سامسونگ به باطری قدرتمندی با ظرفیت 2950 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که در مقایسه با گوشی سطح بالاتر خود، گلکسی A7 با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت، بسیار ارزشمندتر مینماید.
البته در بررسیهای انجام شده بر روی باطری هر دو گوشی، گلکسی E7 با وجود ظرفیت باطری بیشتر و تعداد پیکسل های بسیار کمتر نسبت به گوشی سطح بالای خود، امتیازات نسبتا پایینتری را در مقایسه با آن گوشی از خود برجای گذاشت. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که امتیاز ثبت شده از هر دو گوشی در حد بسیار مطلوبی قرار دارند.
رکوردهای دقیق باطری 2950 میلی آمپر ساعتی این گوشی بدین نحو است که در زمینه پخش ویدئو، عدد 15 ساعت ممتد نمایش تصاویر را از خود بر جای گذاشت که در واقع میزان قابل توجهی به حساب میآید.
در حوزه مرورگری تحت وب نیز توانست مدت زمانی بیشتر از 8 ساعت را دوام بیاورد که این خود میزانی میانگین است. از دیگر ویژگیهای مثبت عمر باطری گلکسی E7، توانایی اجرای ممتد مکالمات تحت شبکه 3G به میزان 20 ساعت است.
میزان عمر باتری گلکسی E7 در زمینه حالت استندبای (آماده بکار) گوشی نیز به صورت دقیق مورد محاسبه قرار گرفت و گرچه این میزان بر روی تصویر زیر به طور مجزا قابل مشاهده نمیباشد اما در امتیاز کلی دوام باطری گوشی تاثیر داده شده است.
در حالت کار با سه حالت مرورگری تحت وب، مکالمه و پخش فیلم، هر کدام به میزان یک ساعت در روز، حالت تک سیم کارته گوشی گلکسی E7 توانست به میزان 78 ساعت دوام بیاورد و حالت دو سیم کارته آن نیز با 2 ساعت کمتر، رکورد بسیار مطلوب 76 ساعت را برای خود به ثبت رساند.



images.tapatalk_cdn.com_15_09_10_6f28e64af8fdaad2e3b3c929edd48702.jpg


cdn.gsmarena.com_vv_reviewsimg_samsung_galaxy_e7_battery_gsmarena_001.jpg
 
بالا