تقسیم کار بین روسیه، ایران و حزب‌الله در سوریه

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
(بسم الله الرحمن الرحیم)



روزنامه الرأی کویت مدعی شد بین نیروهای روس، ایرانی و حزب‌الله در سوریه تقسیم کار صورت گرفته است و هر کدام از این نیروها مناطق خاصی را پوشش خواهند داد.




www.jc313.ir_uploads_posts_2015_09_1443383946_13940614000313_photoa.jpg




منابع خبری از چندین هفته گذشته اعلام کرده‌اند که روسیه حضور گسترده‌تری در سوریه خواهد داشت و در این راستا تجهیزات نظامی وسیعی را وارد خاک این کشور کرده است.

همچنین منابع خبری عربی و غربی مدعی ایجاد ائتلافی بین روسیه، ایران، سوریه و حزب الله برای مبارزه با تروریست‌ها هستند.

به نوشته روزنامه الرأی کویت، به گزارش منابع موثق روسی، اتاق عملیات نظامی سوریه، ایران، روسیه و حزب‌الله در سوریه تشکیل شده و برای تقسیم‌بندی جبهه‌های عملیاتی به هماهنگی رسیده‌اند. امری که هیچ یک از کشورهای ایران، سوریه و روسیه آن را تأیید نکرده است.

بنا به ادعای این گزارش:

1- نیروهای روسیه منطقه «لاذقیه» و «حماه» و برخی از نقاط استان «حلب» را پوشش خواهند داد.

2- ایران مسئولیت جبهه «دمشق» تا «درعا» و سپس استان «قنیطره» و منطقه جولان را بر عهده دارد.

3- نیروهای حزب‌الله نیز برای مقابله با «جبهه النصره» و «داعش» اقدام خواهند کرد و جنگنده‌های روسیه در استان های «ادلب»، «جسر الشغور» و برخی از مناطق ریف «حلب» را پوشش خواهند داد.

بنا به ادعای الرأی اکویت، نیروهای حزب‌الله از این پس از 75 تانک از نوع «تی77» و «تی 55» روسیه برخوردار خواهند شد.

حضور مستقیم روسیه نتیجه حماقت ترکیه است

به نوشته الرای کویت، ورود مستقیم روسیه به نبرد سوریه، پس از آن صورت گرفته است که ترکیه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تسهیلاتی را در اختیار «جبهه‌النصره» برای ورود به منطقه «ادلب» و «صقب» قرار داده است که این اقدام آنکارا، منافع مسکو در سوریه را به خطر انداخته است و عقب‌نشینی اردوغان از موضع همیشگی خود در مورد بشار اسد و قبول باقی ماندن وی در قدرت در دوره انتقالی، نوعی معذرت‌خواهی وی از دولت روسیه محسوب می‌شود.

در همین راستا، روزنامه رأی الیوم نیز می‌نویسد: به گفته منابع موثق، حمله وسیع نیروهای روسیه، ایران و حزب‌الله از هفته آینده شروع خواهد شد و در درجه اول حمله به پایگاههای «داعش» در شرق سوریه و نیروهای «جبهه النصره» و «جیش‌الفتح» برای بازپس‌گیری شهر «ادلب» و اطراف آن، در دستور کار خواهد بود.

همچنین این عملیات به اطلاع آمریکا و کشورهای غربی نیز رسیده است.

رأی الیوم در انتها می‌نویسد: سفر ناگهانی «شیخ تمیم» امیر قطر به آنکارا و دیدار با اردوغان، برای رایزنی با وی بر سر اتفاقات تازه‌ای است که در سوریه می‌افتد.

در این سفر پادشاه قطر خواسته است تا دلایل عقب‌نشینی اردوغان از موضع سابق خود درباره بشار اسد و پذیرش نقش وی در دوره انتقالی را جویا شود.



» فارس
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
خدا کنه هم که تایید نشه ... اصلا به روسیه اعتمادی نیست ...چطور میشه اصلا به اینها اعتماد کرد
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
.

به قول حضرت امام که روسیه از همشون بدتره ولی دیگه فعلا افتادیم پشت سر روسها

خدا اخر عاقبت سوریه را بخیر کنه معلوم نیست روسها چه معامله ای با امریکا کردند که هواپیماهاشون را اوردن توی سوریه عملیات کنند

متاسفانه قدرتهای بزرگ دنیا رو بین خودشون تقسیم کردند یکروز تصمیم میگرند حکومت عوض کنند از اوکراین شروع میکنند تا مصر و لیبی و تونس و عراق و افغانستان و .....

یکروز هوس میکنند خاورمیانه را تجزیه و ناامن کنند داعش میارن و احتمالا یکروز هم کلا نابودش میکنند مثل اصلافش طالبان و القاعده و...

یکروز ایران و عربستان را میندازند به جون هم

یکروز ترکیه و ایران و....

یکروز تحریم میکنند فرداش مذاکره میکنند پس فرداش دوباره تحریم میکنند و.....

این قصه سر دراز دارد
 
بالا