توصیه ایت الله جوادی آملی در خصوص فضای مجازی

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر ارتباطات با اشاره به رسالت حقیقی فضای مجازی تصریح کرد: چیزی که امروز به عنوان فضای مجازی معروف شده در اصل حقیقت است چرا که مجاز را می‌شود کنار زد اما حقیقت را نمی‌توان؛ بنابراین فضای مجازی در اصل خودش حقیقت است، این سیم و تلویزیون که حقیقت نیست بلکه آن چیزی که معرفت و شناخت باشد حقیقت است.

وی ادامه داد: آنهایی که می‌توانند در این فضا حقیقتی را به جامع منتقل کنند باید از زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطی برخوردار باشند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به کارکردهای وزارت ارتباطات در توسعه پهنای باند اظهار داشت: شما باید این فضا را حقیقت بدانید و به دست بگیرید و شما باشید که بیشترین پیام را در آن منتقل می‌کنید لذا بر سرعتتان بیفزایید و این نظام را با هنر دینی‌تان به سمت پیشرفت بکشانید؛ فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کرده و آن را به دست بگیرید.

ایشان تاکید داشت: امروز خیلی از بزرگان در حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور وجود دارند، فقط باید حرف و سخن این بزرگان را در این فضای حقیقت منتشر کرد و مردم هم می‌شنوند چرا که خدا ما را با ظرف خالی عقل خلق نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که یک کودک به صدای مادر خود توجه می‌کند خاصیت انسان‌ها نیز این است که به حقیقت‌های عالم و سخنان انبیا که در این راستاست توجه می‌کند و ما فقط باید این مطالب را نشر دهیم.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های اسلام ما نباید بیراهه برویم و نباید راه کسی را ببندیم بلکه باید با تلاش فضا را در اختیار خود بگیریم گفت: اینکه به اصطلاح فقط در فضای مجازی آسیب نبینیم هنر نیست بلکه باید خود را حفظ کنیم و معارف مورد نظر خود را نشر دهیم.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این حکام عربستان که امروز خود را به عنوان خادم‌الحرمین معرفی می‌کنند قبلاً به عنوان جلال‌الملک معروف بودند. اینها همین‌هایی است که امروز به کشور شیعه مظلوم یمن حمله می‌کنند چون اینها فکر می‌کنند مرگ آخر کار است؛ ما اگر باور کردیم مرگ آخر کار نیست تمام تلاشمان این خواهد بود که در دنیای ابدی چه نتیجه‌ای حاصلمان خواهد شد.

دکترواعظی نیز در دیدار به بیان فرصت ها وتهدیدهای فضای مجازی پرداخت و گزارشی از روند پیشرفت های طرح های ارتباطی ارایه داد.
خبرگزاری مهر
 
بالا