زمينه سازان ظهور

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم

كساني كه در آن زمان به ياري او مي‌شتابند، بسيارند. و تمامي اينها بايد در دوران قبل از ظهور تربيت يافته باشند.




به گزارش سرویس دینی جام نیوز، قيام جهاني امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف، شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت و شعار آن يكتاپرستي و گسترش عدالت در سراسر گيتي است. حركتي با اين عظمت و گستردگي بدون زمينه سازي و آمادگي قبل از قيام امكان پذير نيست. اين زمينه سازي از دو جهت مي‌تواند باشد.


media.jamnews.ir_medium1_1393_12_07_IMG15492408.jpg


1. پذيرش عمومي
بايد انسانها به اين نتيجه برسند كه خود نمي‌توانند قانون كاملي براي اداره جهان و سعادت بشر وضع كنند و قوانين آنان باعث نابساماني در وضعيت دنيا شده است و هر روز بيشتر به بي كفايتي خود پي برند. مي‌خواهند حقوق بشر را رعايت كنند ولي به نام حقوق بشر، خون هزاران انسان بي گناه را مي‌ريزند. با شعار مبارزه با تروريسم، ترور و خشونت را پرورش مي‌دهند. براي امنيت گيتي سلاحهايي مي‌سازند كه مي‌توان با آنها صدها بار زمين را زير و رو كرد و به اسم آزادي، آدميان را اسير و برده خود مي‌كنند. وقتي اكثر انسانها از وضع موجود خسته و نااميد شوند و به دنبال نجات دهنده‌اي باشند، با ديدن الگوي مناسب، به آن گرايش پيدا مي‌كنند.





نشان دادن اين الگو وظيفة پيروان امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف است تا دوباره جهانيان را با انسانيت و معنويت و رفاه و آزادي واقعي آشنا ساخته و انسان نااميد و غرق در بيداد و ستم را اميد بخشيده و زمينه را براي پذيرش و آمدن مصلح جهاني در گستره جهاني آماده كنند. در احاديث اسلامي از گروهي ياد شده است كه از مشرق قيام مي‌كنند و زمينه حكومت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را فراهم مي‌كنند.



رسول خدا صل الله عليه آله و سلم فرمود؛ مردمي از مشرق قيام مي‌كنند و زمينه را براي آمدن مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف آماده مي‌كنند.[1]




همچنين امام صادق عليه السلام در روايتي مي‌فرمايد:
گويا مي‌بينم مردمي را كه در مشرق قيام مي‌كنند و حق خود را مي‌خواهند ولي به آنان داده نمي‌شود، باز درخواست مي‌كنند، وقتي وضع را اين گونه مي‌بينند سلاحهايشان را بر مي‌دارند، در اين هنگام آنچه مي‌خواستند به آنها مي‌دهند ولي آنان نمي‌پذيرند تا آنكه قيام مي‌كنند و حكومت را به كسي جز صاحب شما تحويل نمي‌دهند، كشته‌هاي آنها شهيدند. آگاه باشيد اگر من آن زمان را درك مي‌كردم، وجودم را براي صاحب اين امر نگه مي‌داشتم.[2]







2. پرورش ياوران امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف
ظهور و قيام ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف يكباره و ناگهاني اتفاق مي‌افتد[3] و در آن زمان، فرصتي براي پرورش و آماده كردن سربازانِ قيام جهاني باقي نمي‌ماند پس بايد قبل از ظهور، اين ياران از هر جهت آماده شوند تا در عصر ظهور يار و ياور آن نجات دهنده و عدل گستر باشند. در روايات ما به سيصد و سيزده نفر ياوران خاص امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف به تعداد اصحاب بدر، اشاره شده است كه هنگام ظهور، همزمان در مكه جمع مي‌شوند.[4] اينها فرماندهان لشكر امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف هستند ولي كساني كه در آن زمان به ياري او مي‌شتابند، بسيارند. و تمامي اينها بايد در دوران قبل از ظهور تربيت يافته باشند كه در احاديث به آنها اشاره شده است.



باشد كه ما با تلاشي بيشتر زمينة ظهور و آمدن مولا و آقايمان را كه موعود تمامي انسانها و اديان الاهي است، بوسيله پذيرش عمومي و پرورش ياورانش آماده كنيم.




پی نوشتها:
[1]- سنن ابن ماجه، باب خروج المهدي، حد4088، «يخرج ناس من المشرق فيوطئون للمهدي سلطانه».
[2]- الغيبة نعماني، باب14، حديث50؛ بحارالانوار، ج52، ص243.
[3]- امام صادق (ع) فرمود: خداي عزوجل امر او را در يك شب اصلاح مي‌كند، كمال الدين، ج2، باب44، حديث5.
[4]- الغيبة، طوسي، ص477، حديث503؛ مستدرك حاكم، ج4، ص544.


منبع : وعده صادق
 
بالا