ملک عبدالله درگذشت / شاهزاده سلمان، پادشاه جدید شد

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
شبکه های تلویزیون رسمی عربستان سعودی برنامه های عادی خود را قطع کرده و در حال پخش قرائت قرآن و زیرنویس بیانیه دفتر پادشاه درباره خبر مرگ عبدالله بن عبدالعزیز هستند/ شاهزاده سلمان (79 ساله) پادشاه جدید و شاهزاده مقرن (69 ساله) ولیعهد جدید برادران کوچکتر ملک عبدالله هستند.
ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی درگذشت و برادر کوچکترش "سلمان" به عنوان پادشاه جدید معرفی شد.

به گزارش عصرایران ، تلویزیون رسمی عربستان سعودی اعلام کرد دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) امروز جمعه درگذشت.

براساس این بیانیه، شاهزاده سلمان ولیعهد نیز به عنوان پادشاه جدید معرفی و با وی بیعت شد.
همچنین از این پس، شاهزاده سلمان، ملک "سلمان" و خادم الحرمین الشریفین مورد خطاب قرار می گیرد.

علاوه بر این، شاهزاده مقرن نیز به عنوان ولیعهد جدید اعلام و با او هم بیعت شد.

در عربستان سعودی براساس وصیت ملک عبدالعزیز بنیانگذار سلسله پادشاهی سعودی، پسرانش یکی پس از دیگری سمت پادشاهی را برعهده می گیرند.

شاهزاده سلمان (79 ساله) پادشاه جدید و شاهزاده مقرن (69 ساله) ولیعهد جدید برادران کوچکتر ملک عبدالله هستند.

ملک عبدالله پادشاه متوفی عربستان سعودی

cdn.asriran.com_files_fa_news_1393_11_3_428404_240.jpg

ملک عبدالله پس از 10 سال حکمرانی در 90 سالگی در شهرک پزشکی گارد سلطنتی در شهر ریاض درگذشت. او از چند هفته پیش به دلیل بیماری وارد بیمارستان شد.

ملک عبدالله پس از درگذشت برادرش ملک فهد در سال 2005، به عنوان پادشاه جدید آغاز به کار کرد. وی قبل از این هم بین سال های 1982 تا 2005 به عنوان ولیعهد فعالیت کرده بود.

شبکه های تلویزیون رسمی عربستان سعودی برنامه های عادی خود را قطع کرده و در حال پخش قرائت قرآن و زیرنویس بیانیه دفتر پادشاه درباره خبر مرگ عبدالله بن عبدالعزیز هستند.
شاهزاده سلمان ولیعهد سابق و پادشاه جدید عربستان سعودی


شبکه خبر (الاخباریه) تلویزیون رسمی عربستان سعودی نیز به طور مرتب بیانیه دفتر پادشاهی این کشور درباره درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز و معرفی شاهزاده سلمان به عنوان پادشاه جدید و شاهزاده مقرن بن عنوان ولیعهد جدید را پخش می کند.

سایر شبکه های تلویزیونی دو رسانه سعودی ام بی سی و روتانا نیز برنامه های عادی خود را قطع کردند و ویژه برنامه های شبکه العربیه درباره درگذشت ملک عبدالله را پخش می کنند.
شاهزاده مقرن ولیعهد جدید عربستان سعودی
 

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
قرار است نماز میت بر جنازه عبدالله بن عبدالعزیز روز جمعه و بعد از اقامه نماز عصر در شهر ریاض اقامه و پس از این، مراسم تدفین برگزار شود.

ملک عبدالله

عبدالله بن عبدالعزیز متولد 1924 در شهر ریاض، پسر دوازدهم از پسران ملک عبدالعزیز بنیانگذار سلسله پادشاهی سعودی و هفتمین پادشاه این سلسله است.

او در کودکی و نوجوانی تحت آموزش معلمان خصوصی در ریاض قرار گرفت. وی در دوره پادشاهی برادر بزرگترش، ملک سعود پادشاه وقت به عنوان رئیس گارد ملی منصوب شد.

عبدالله بن عبدالعزیز در سال 1975 با حکم ملک خالد پادشاه وقت، به عنوان معاون دوم نخست وزیر (معاون دوم پادشاه) منصوب شد.

ملک فهد وی را در سال 1982 به عنوان ولیعهد منصوب کرد. در پی بیماری شدید ملک فهد پادشاه وقت در سال 1995 ، عبدالله بن عبدالعزیز در جایگاه ولیعهد کنترل امور را در دست گرفت.

در سال 2005 نیز با درگذشت ملک فهد او به عنوان پادشاه جدید معرفی شد.
ملک عبدالله یکی از ثروتمندترین سران کشورهای جهان بود. مجله آمریکایی فوربس میزان ثروت وی را 18 میلیارد دلار برآورد کرده بود.


مهمترین خبرهای مربوط به این حادثه به این شرح است:

- باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفت.
عبدالله پادشاه متوفی (سمت راست) و سلمان پادشاه جدید
cdn.asriran.com_files_fa_news_1393_11_3_428413_660.jpg

- برخی شبکه های تلویزیونی عربی از جمله شبکه یک تلویزیون دولتی اردن، شبکه تلویزیونی تشکیلات خودگردان فلسطین، کویت، المستقبل لبنان و بحرین نیز برنامه های عادی خود را قطع کرده و ضمن زیرنویس کردن خبر درگذشت ملک عبدالله، قرآن پخش می کنند.
- عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و عبدالله دوم پادشاه اردن که برای حضور در نشست داووس در سوئیس به سر می برند اعلام کردند سفرشان را نیمه کاره رها می کتند و برای حضور در مراسم تشییع جنازه ملک عبدالله به ریاض می روتد.
- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تسلیت برای درگذشت ملک عبدالله، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
- عبدالله دوم پادشاه اردن با تسلیت درگذشت ملک عبدالله به این مناسبت 40 روز عزای عمومی اعلام کرد.
 

فاطمه پ

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عجل الله فرجه) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگــــــــــــز!
(بحارالانوار، ج 52، ص 210)

إن شاءالله که این همون عبداللهی باشه که درموردش امام صادق (ع) خبر دادن و مرگش هم باعث ظهور آقامون باشه
 
بالا