همه بودند الا ابوبکر البغدادی

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
حضور طنز آمیز نتانیاهو
همه بودند الا ابوبکر البغدادی

url.jpg

تظاهرات اتحاد در حالی در پاریس برگزار شد که بسیاری از دیکتاتورها و ناقضین حقوق بین المللی در این تجمع حضور داشته و صرفا ابوبکر البغدادی و ملاعمر دعوت نشده بودند.
پاریس این روزها مدام شاهد اعتراض هایی است که نسبت به حوادث تروریستی صورت پذیرفته در این کشور برگزار شده است. تجمع دیروز این شهر به گفته ی ناظران، بزرگترین تجمع تاریخ فرانسه نام گرفته است.

تحولات صورت پذیرفته فضایی را برای شماری از سیاستمداران عرصه بین المللی فراهم ساخته تا با ماهی گرفتن از آب گل آلود بر وجه نداشته خویش در سطح جهانی بیافزایند. علاوه بر تجمع مردمی صورت گرفته در اعتراض به اقدامات تروریستی، بسیاری از مقامات کشورها نیز در راستای محکومیت این واقعه خود را به پاریس رسانده و در صف جلوی اعتراض ها قرار گرفته اند. سیاستمدارانی که رفتارشان چیزی کم از اقدامات ضد بشری امثال ابوبکر البغدادی، ایمن الظواهری و ملاعمر نداشته و دستشان تا مرفق در خون انسان ها فرو رفته است.

شخص فرانسوا اولاند را می توان در راس این افراد قلمداد کرد که دولتش بعنوان یکی از عاملین رشد تروریست های داعش و ارتش آزاد در سوریه تلقی می شود. شماری از مقامات پیشین فرانسوی من جمله دومنیک دو ولیپن نخست وزیر سابق این کشور و مارین لوپن رهبر حزب راستگرای فرانسه در این زمینه اذعان داشته و اولاند را متهم به بهره برداری از این واقع می نمایند.

حضور طنز آمیز نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات اسرائیل از زمان وقوع تحولات پاریس و حمله به یک مغازه دار یهودی به گونه ای سخن رانده اند که گویا اسرائیل و یهودیان را هدف اصلی حملات فوق بوده اند. سیاست فوق در پی ترمیم وجهه اسرائیل در سطح بین المللی به ویژه پس حملات وحشیانه این رژیم به باریکه غزه صورت می پذیرد.

دستگاه امنیتی اسرائیل تلاش دارد بر موج یهودی ستیزی سوار شده و آن را به مخاطره انداختن منافع این رژیم و یهودیان در سراسر جهان نسبت داده و همچون شش دهه گذشته به فریادخواهی از این قوم مظلوم برآید!

سیاست مظلوم سازی از قوم یهود دهه هاست که در راس اولویت های رژیم صهیونیستی قرار دارد. نمود بارز چنین رفتاری را می توان در زمان اشغال سرزمین های فلسطینی مشاهده نمود که توامان با آنچه هلوکاست هیتلر بر علیه یهودی ها نامیده می شود در پی نشان دادن مظلومیت این قوم برآمده و شرط رفع آن را داشتن یک کشور برای یهودی ها می نامد.

موقعیت متزلزل نتانیاهو به گونه ای است که حتی رسانه های اسرائیلی از عدم تمایل اولاند جهت دیدار با وی خبر داده اند. اقدامات خشونت آمیز وی در خلال جنگ غزه که به کشته و زخمی شده صدها کودک و زن منجر شد بر چهره ی غیر متمدنانه اسرائیل بیش از گذشته خدشه وارد نمود.

در فرآیند جنگ اخیر اسرائیل بر علیه باریکه غزه علاوه بر حمله به مقر سازمان ملل متحد، شماری از خبرنگاران نیز کشته شدند. این در حالی است که مقامات اسرائیل به بهانه حمایت از آزادی یبان و روزنامه نگاران به فرانسه سفر نموده اند.

حضور فعال سران آل خلیفه

مقامات بحرینی در خلال حوادث فرانسه بارها به محکومیت اقدام تروریست ها پرداخته و در یک هیات بلند پایه در پاریس حضور پیدا کردند. بحرین جزو معدود رژیم هایی است که همچنان رژیم پادشاهی در آن رواج داشته و احترامی به آرای عمومی جامعه گذاشته نمی شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای که هم‌زمان با راهپیمایی روز یکشنبه پاریس منتشر کرده، ضمن استقبال از حضور رهبران خارجی در این تظاهرات، شرکت رهبران کشورهای محدودکننده آزادی اطلاعات را محکوم کرده است. بحرین جزو کشورهای فوق می باشند که بر اساس گزارش این سازمان در رتبه 163 در سطح جهان قرار دارد.

هم اکنون شمار زیادی از آزاد اندیشان، روزنامه نگاران، علما و شخصیت های مردمی در بحرین به دلایل واهی بازداشت می باشند. دستگیری شیخ علی سلمان و هتک حرمت بیت مرجعیت شیعه شیخ عیسی قاسم از نمونه های نقض بارز حقوق افراد در بحرین محسوب می شود.

متاسفانه علی رغم برخی محکومیت های ظاهری، روابط حسنه ای میان این رژیم با دول غربی وجود دارد. عمده تسلیحات رژیم آل خلیفه توسط کشورهای غربی بویژه انگلستان تامین می شود. به تازگی انگلستان موفق به دریافت یک پایگاه نظامی در این جزیره شد.

البغدادی نیامد، حامیانش آمدند

حضور احمد داود اوغلو و برخی رهبران قطری را می توان از مضحک ترین بخش های برنامه دیروز پاریس دانست. در حالی که برادران کواشی و آمیدی کولیبالی عاملین حوادث تروریستی پاریس با ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش بیعت کرده اند، حامیان البغدادی جهت محکومیت ظاهری این رخداد با مردم و دولت فرانسه ابراز همدردی نموده اند.

حمایت قطر، ترکیه و برخی شیوخ خلیج فارس از گروه های تروریستی در عراق و سوریه به قدری غیر قابل کتمان است که جو بایدن معاون باراک اوباما نیز بر این امر صحه گذاشته و دولت های فوق در کنار عربستان و امارات را عامل ایجاد داعش و سایر گروه های تروریستی در منطقه دانسته است.

در خلال سال های سپری شده، ترکیه به مامن امنی برای عبور تروریست به سوریه و عراق بدل گشته و اردوغان قمار سنگینی را برای سرنگونی بشار اسد در سوریه بسته است. حیات بومدین همسر کولیبالی که بزرگترین متهم تحت پیگرد دولت فرانسه و جامعه بین المللی پس از تحولات تروریستی می باشد به ترکیه رفته و از آنجا خود را به سوریه رسانده است.

حضور چشمگیر دیکتاتورها

ملک عبداله پادشاه و دیکتاتور کنونی اردن، جمعی از سران رژیم پادشاهی امارات، نمایندگان عبدالفتاح السیسی دیکتاتور نظامی مصر و ... از دیگر مهمانانی بودند که برای همدردی با فرانسوی ها و اعلام وفاداری به آزادی بیان و قلم خود را به پاریس رساندند.

رژیم های فوق با حکومت های چند ده ساله خود به برخورد های خشونت آمیز و ضد انسانی با جوامع شان مشهورند و همواره در لیست سیاه نهادهای حقوق بشری قرار دارند.

حال که در فضای کنونی که جمع دیکتاتورها، حامیان تروریست ها و زورگویان بین المللی جمع است، فقط ابوبکر البغدادی را می توان غایب بزرگ این مهمانی نمایشی دانست.

منبع: فرهنگ نیوز
 

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
واقعا که خودشونو مسخره کردن
 
بالا