وزیر بهداشت: سیب را با پوست نخورید

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
دکتر هاشمی با بیان اینکه مردم حتما میوه بخورند، از مردم خواست میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.
به گزاش خاورستان، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، گفت: مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست،‌ در واقع سال‌هاست که از مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند، معمولا کمتر محصولی یافت می‌شود که از سم و کود در آن استفاده نشده باشد.
وی افزود: البته پارافین از محصولاتی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بنابر بررسی وزارت جهاد کشاورزی، قرار است این محصول مانند سایر داروها شناسنامه دار شود، بر اساس مطالعات انجام شده میزان نیترات خیار و سیب نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است و افراد باید از مصرف سیب غافل نشوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم حتما میوه بخورند، از مردم خواست میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

علی اکبر سیاری، ‌معاون وزیر بهداشت گفت: کشاورزان جزو زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند و متاسفانه این موضوع نیز به آن‌ها سرایت کرده است و برای اینکه سیب و نارنگی زیباتر دیده شود، روغن پارافین را داخل گونی‌ سیب‌ها می‌ریزند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این روغن عوارضی برای بدن دارد یا نه،‌ اذعان داشت: پارافین خود بسیار مضر است،‌ چه برسد به گریس و وازلین که جزء خطرناک ترین روغن‌‌ها محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: سیب‌ها و سبزیجات با دقت شسته شوند و پوست آن‌ها از مغزش جدا شود و افراد باید در طی روز 5 واحد میوه و سبزی مصرف کنند.

وی در پایان عنوان کرد: باید سعی شود آبی که پای درختان می‌رود، آزمایش شود تا بعد‌ها میوه ‌ها و سبزیجات آسیب نبینند و به بدن افراد آسیب نرسانند.میدان دار‌ها و کشاورزها باید این کارها را انجام دهند و باید نظارت کامل بر روی آن‌ها صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ajmn555
بالا