نیویورک تایمز: ایران برخلاف آمریکا تردیدی در مبارزه با داعش نداشته است

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
نیویورک تایمز با اشاره به حملات هوایی اخیر ایران به تروریست های داعش در دیالی عراق نوشت ایران برخلاف آمریکا، هیچ گاه در حمایت از دولت و مردم عراق در مبارزه با داعش تردید نکرده است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به حملات اخیر جنگنده های ایرانی به مواضع داعش در استان دیالی نوشت ایران از ابتدای ایجاد خطر داعش در عراق به کمک مردم و دولت این کشور شتافت این در حالی بود که دولت باراک اوباما منتظر ماند تا تغییر سیاسی در عراق انجام شود و کابینه جدید تشکیل شود.

تسنیم - رهبران عراقی نیز با تایید این موضوع اعلام کرده اند تهران غالبا در ارائه کمک در زمان های بحرانی از واشنگتن سریع تر بوده است. زمانی که داعش به موصل، دومین شهر بزرگ عراق یورش برد و به سمت بغداد حرکت کرد، رئیس جمهور آمریکا موضع محتاطانه ای گرفت و قبل از ورود، خواستار انجام تغییرات سیاسی در بغداد شد. اما ایرانی ها لحظه ای درنگ نکردند و به کمک عراق شتافتند. ایران اولین کشوری بود که برای کردهای عراق تسلیحات فرستاد و برای دفاع از بغداد سریعا وارد عمل شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اخیرا در گفتگویی تلویزیونی گفت: زمانی که بغداد تهدید شد، ایرانی ها برای کمک به ما تردید نکردند، و زمانی که کردها در اربیل تهدید شدند نیز در کمک به آنها شک نکردند.

وی این رویکرد ایران را با موضع آمریکا مقایسه کرد و گفت: آمریکایی ها زمانی که بغداد در خطر بود برای کمک به ما و حمایت از نیروهای امنیتی ما مکث و تردید کردند.

نیویورک تایمز در ادامه به حمله جنگنده های ایرانی به مواضع داعش در استان دیالی عراق طی هفته اخیر اشاره می کند و مدعی است این اقدام نوعی تغییر استراتژی ایران برای حضور آشکار نظامی در این کشور است. مقامات کشورمان اخبار مربوط به حملات هوایی را تکذیب کرده اند.

مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز گذشته با رد این خبر اعلام کرد مواضع ایران در حمایت از دولت عراق برای مبارزه با تروریست ها تغییری نکرده است.

این روزنامه همچنین مدعی می شود ایران و‌آمریکا هر دو به مواضع تروریست ها در عراق حمله می کنند اما تلاش دارند به عنوان متحد دیده نشوند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Ali
بالا