ماجرای تصاویر و فیلم لحظات آخر مرتضی پاشایی

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
از دنيا رفتن مرتضي پاشايي آنقدر خبر و حاشيه داشت که مي شود چندين جلسه کارشناسي و روانشناسي درباره پوشش رسانه اي، حضور و رفتار مردم، قدرت شبکه هاي اجتماعي و ... برگزار کرد.

با همه اين اوصاف اما مراسم تشييع اين جوان هنرمند برگزار شد و حالا مانده اند خانواده و دوستان و هوادارانش با يک دنيا خاطره.

اما بي شک پدر و مادر مرتضي بيشترين سختي را در اين ميام متحمل شدند. هزينه درمان و خستگي به نتيجه نرسيدن اقدامات پزشکي و تحمل ازدحام و فشار هواداران و خبرنگاران و ... به يک سو، و اقدام زشتي که در اينترنت به عنوان فيلم لحظه هاي جان دادن مرتضي پاشايي معروف شد يک سوي ديگر.

اقدامي که گلايه هاي تلخ مادر مرتضي را در پي داشت.

فيلم جنجالي چطور منتشر شد؟

بازار شايعات داغ است برخي مي گويند اين فيلم را يکي از خواننده هاي پاپ که به ملاقات مرتضي پاشايي رفته بود گرفته و برخي عنوان مي کنند که اين، کار دو پرستار سهل انگار بوده که اکنون در بازداشت هستند.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در خصوص شایعه انتشار تصاویر لحظات آخر مرتضی پاشایی توسط کادر پرستاری گفت: قطعاً این خبر دروغ است و جامعه پرستاری ما همانند جامعه پزشکی ما هرگز چنین رفتاری را نخواهند داشت و به هیچ عنوان چنین اقدامی نمی تواند از سوی کادر پرستاری صورت گرفته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: خانواده مرحوم مرتضی پاشایی همانگونه که خودشان عنوان کردند بسیار قدرشناس کادر پرستاری و پزشکی هستند و نباید به شایعات توجه کرد.
قاضی زاده هاشمی در پایان در خصوص اینکه اگر چنین شایعه ای به اثبات برسد چه برخوردی با فرد متخلف خواهد شد، اظهار داشت: من هرگز چنین مطلبی را نمی پذیریم و قطعاً این خبر دروغ است.
گذشته از اينکه اين فيلم چطور سر از گوشي هاي تلفن همراه و شبکه هاي اينترنتي درآورده ، بايد يک نکته ضروري را همين جا يادآور شويم و به قول احسان عليخاني همين جا از بازنشر اين فيلم يا حتي به دنبال آن گشتن صرف نظر کنيم.

اين فيلم اصلا مربوط به لحظات پاياني زندگي مرتضي پاشايي نيست! بله درست متوجه شديد . خبرنگار البرز اين فيلم را با يک پزشک بازبيني کرده و مي گويد اين فيلم ناراحت کننده احتمالا مربوط به لحظات تحمل درد ناشي از مصرف داروهاي شيمي درماني است. دليل ديگري که ثابت مي کند اين فيلم ادعايي واقعيت ندارد اينکه، موهاي مرحوم مرتضي پاشايي در اين فيلم کاملا قابل رويت است ، حال انکه متاسفانه شدت بيماري در روزهاي آخر باعث شده بود تمام موهاي اين هنرمند جوان بريزد.

از نوشتن اين سطرها شرمنده ايم و خاضعانه از حضور مادر و پدر مرتضاي عزيز عذرخواهي ميکنيم. اما حالا که به لطف حضور مردم قدرشناس و هواداران او کمي ، فقط کمي از دردهاي نبودنش التيام يافته است وظيفه رسانه اي مان ايجاب مي کرد به فرد يا افرادي که با لذت و عقده کم بود توجه ديگران و کليک گرفتن براي سايتهايشان از نمايش و ارسال دردآورترين صحنه ها ابايي ندارند توصيه کنيم ، ساحت شريف جامعه و فضاي ذهني شهروندان را مکدر نسازند و حداقل براي درمان دردشان با يک روانشناس مشورت کنند.

 
بالا