طرفداران چای سبز بخوانند

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
210880.jpg

برای چای سبز خواص فراوانی ذکر شده است.
محققان سنگاپوری در یک بررسی جدید ترکیبی را در چای سبز شناسایی کرده‌اند که در پیشگیری از بیماری پارکینسون نقش دارد.
در این تحقیقات مشخص شد که یک فرآیند فعال بین ترکیبی در چای سبز و نیز پروتئینی در بدن وجود دارد که می‌تواند سلول های مغزی را حفظ کرده و از ابتلا به پارکینسون پیشگیری نماید. این ترکیب موجود در چای سبز به نام EGCG نوعی پروتئین در بدن با عنوان AMP کیناز را مورد هدف قرار می‌دهد و این فرآیند مانع از مرگ سلول‌های مغزی در برابر استرس و فشار می‌شود.تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
 

saba sadri

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
چای سبز یک نوشیدنی بی‌نظیر است که به علت ترکیباتی که دارد، در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری‌ها موثر است. از جمله این بیماری‌ها شامل موارد زیر است:

1- چای سبز و دیابت: چای سبز به علت ترکیباتی که دارد، در کاهش هضم و جذب قندها در بدن موثر است، می‌تواند مقاوت به انسولین را در افراد دیابتی کاهش داده و سطح کلسترول خوب در آن‌ها را افزایش دهد.

different-dry-teas-wooden-spoons-line-tea-cups_117645-897.jpg


2- چای سبز و سرطان: چای سبز به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، در پیشگیری و درمان برخی سرطان‌ها مانند سرطان روده، پروستات، پستان، معده و دهان موثر است.

3- چای سبز و فشارخون: نوشیدن چای سبز در طولانی مدت می‌تواند، سبب کاهش علائم فشارخون بالا و هم‌چنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.

4- چای سبز و آلزایمر: مصرف چای سبز به دلیل وجود ترکیبات کاتچین در آن، در کوتاه مدت سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود و در سنین بالا از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر یا پارکینسون جلوگیری می‌کند.

5- چای سبز و سلامت چشم: کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های چشمی نظیر آب سیاه جلوگیری کند.

چای سبز علاوه بر 5 خاصیت گفته شده در بالا، دارای خواص دیگری نیز می‌باشد. مصرف چای سبز در لاغری، بهبود بیماری‌های گوارشی، جلوگیری از پوکی استخوان، محافظت از بدن در برابر ویروس‌ها و بسیاری موارد دیگر موثر است.

منبع: سایت درکام
 
بالا