74 مدیر بی سواد از کار برکنار شدند !!+لیست مدیران

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
قبل از اینکه به سراغ لیست بروید خبر را بخوانید ....
وزیر نفت در برنامه‌ تلویزیونی پایش که ۲۰ مردادماه بر روی آنتن رفت در پاسخ به این پرسش که " آیا می‌دانید در یکسال اخیر در صنعت نفت به طور متوسط روزانه بیش از یک مدیر تغییر کرده‌ است؟ گفت: حالا به فرض اینکه روزی یک مدیر هم تغییر کرده باشد، یک گروه از افرادی که صلاحیت نداشته و بدون بلیط سوار اتوبوس شدند را عوض کرده و افراد با صلاحیت را جایگزین کردیم. مگر قرار است وقتی افراد بی‌سواد و ناتوان که در شلوغی و هرج و مرج، جایی را گرفتند تا ابد آنجا بمانند. آنها باید جای خود را به افراد با صلاحیت تحویل دهند. وقتی در مجلس بودم تعهد کردم که نفت توسط نفتی‌ها اداره شود و همین کار را نیز انجام دادم. هر روز یکی از بیرون نفت اتفاقی می‌آمد و رئیس نفت می‌شد و بعد تمام دوستانش را دور خودش جمع می‌کرد این گونه که نمی‌شود زندگی کرد. امروز فردی مدیریت می‌کند که سابقه دارد، نه اینکه یک تعداد گروهبان جای بالاتر از خود بنشینند."

تأکید زنگنه بر این که نفت باید توسط نفتی‌ها ادراه شود در حالیست که بررسی دوره اول حضور وی در وزارت نفت نشان می‌دهد که چندان به این موضوع معتقد نیست؛ چراکه در آن دوران تعدادی از مدیران غیر نفتی که هیچ‌گونه تجربه‌ای در صنعت نفت نداشتند، به وزارت نفت راه یافتند؛ برای یادآوری می‌توان به حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ٬ روسای امور عشایری ٬شیلات و دام در سمتهایی مانند مدیر عاملی شرکت گاز٬ کالای نفت، مشاور عالی٬ پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد. اکنون نیز انتصاب مدیران بازنشسته برای سمت‌های مهم مدیریتی این نگرانی را ایجاد کرده است که در آینده نه چندان دور، صنعت نفت کشور با مشکل خلأ مدیران ارشد مواجه خواهد شد.

اگرچه حق هر وزیری است که مدیران همراه و هماهنگ با تدابیر و سیاستهای خود را برگزیند و دست به تغییرات معقول و منطقی در سطوح مدیریت کلان وزارتخانه تحت تصدی خود بزند، اما بی‌سواد خواندن مدیران و متخصصان مجرب صنعت نفت شاید دور از انصاف باشد.

خبرگزاری تسنیم، برای بررسی صحت اظهارات وزیر نفت، سوابق تحصیلی و عملکردی برخی از مدیران صنعت نفت که در دولت یازدهم از سمت خود برکنار شده‌اند را طی جدول ذیل بررسی کرده است؛ البته با یک نگاه اجمالی به جدول مورد نظر مشخص می‌شود که افراد مورد بحث از دانشگاه تخصصی صنعت نفت - که ویژه تربیت منابع انسانی مورد نیاز صنعت نفت تأسیس شده است- و یا از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل شده‌اند.

همچینن با یک بررسی ساده مشخص می‌شود اکثر مدیران برکنار شده مورد نظر در استخدام رسمی وزارت نفت بوده‌اند. تعداد کمی از این مدیران نیز که از خارج وزارت نفت به این وزارتخانه مأمور شده‌اند، فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاههای کشور و دارای کرسی هیأت علمی هستند.

از سوی دیگر برخی مدیران برکنار شده از جمله مدیرانی بودند که در دوره قبلی تصدی زنگنه بر وزارت نفت از وی، لوح تقدیر و شایستگی دریافت کرده‌اند و یا در سطوح ملی و درون دستگاهی از مدیران نمونه‌ محسوب می‌شوند.
این هم لیست مدیرانی که اقای زنگنه انها را به جرم بی سوادی کنار گذاشته بود !!
نمیدونم نظریه این وزیر معتدل دولت اعتدال در مورد سواد چیست که این افراد در دیدگاه ایشون بی سواد هستند !!



برای مشاهده این لیست و سوابق انها و مدرک این مدیران به لینک زیر مراجعه بفرمایید

لیست مدیران برکنار شده از وزارت نفت
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: nazanin
بالا