استعفای مردانه یک زن از کابینه انگلیس

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
بارونس «سیدا وارسی» معاون وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به موضع دولت این کشور در برابر اقدامات اسرائیل در غزه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وی سال 2010 به کابینه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس پیوسته بود.
674194_747.jpg


خانم وارسی معاون امور افغانستان، پاکستان و آسیای میانه وزارت خارجه و وزیر امور ادیان و جوامع در کابینه ائتلافی انگلیس بود. به نوشته خبرگزاری رویترز، مشخص نیست که آیا وی از هر دو سمت کناره‌گیری کرده یا نه.

خانم وارسی گفت: امروز صبح استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کردیم زیرا نمی‌توانم از سیاست دولت در قبال تحولات غزه حمایت کنم.

کامرون روز گذشته در اظهاراتی از محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه طفره رفت و درباره نقض حقوق و قوانین بین‌المللی در غزه گفت که من مرجع حقوق جهانی نیستم!

منبع:مشرق نیوز
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: °Ava°

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
شبکه بی‌بی‌سی نوشت:
دفتر نخست‌وزیری انگلیس ساعتی پس از اعلام کناره‌گیری «سعیده وارسی» عضو ارشد کابینه این کشور در اعتراض به سیاست‌های لندن در قبال تحولات غزه، با صدور بیانیه‌ای از این مسئله ابراز تأسف کرد.
در بیانیه دفتر «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس آمده است: «نخست‌وزیر از تصمیم بارونس وارسی برای کناره‌گیری متأسف است و اقدامات فوق‌العاده وی هم در سمت وزارتی و در زمان فعالیت در اپوزیسیون را ارج می‌نهد.»
این بیانیه می‌افزاید: «سیاست ما همواره روشن بوده است. اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است و به هر دو طرف توصیه کرده‌ایم که با یک آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط موافقت کنند.»
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: °Ava°
بالا